Startet med smokk

Oversøster81

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
Emrik er 1 uke idag og han startet med smokk idag. Jeg har ventet litt med å starte, slik at ammingen var godt igang. Jeg hadde ammet han og satte han i bilstolen, han var ikke så veldig fornøyd med å sitte i den, ga han derfor smokken og han tok den med engang. :) Er det flere som har startet tidlig med smokk?
 
Emrik er 1 uke idag og han startet med smokk idag. Jeg har ventet litt med å starte, slik at ammingen var godt igang. Jeg hadde ammet han og satte han i bilstolen, han var ikke så veldig fornøyd med å sitte i den, ga han derfor smokken og han tok den med engang. :) Er det flere som har startet tidlig med smokk?
Jeg ga smokk når han var 8 dager, han tok den da. Dessverre ikke nå lengre...
 
Vi begynte 2. natten[emoji4] Hun har tatt den greit fra første stund, men bruker den kun når hun gråter og jeg vet at hun ikke er sulten. Ellers spytter hun den bare ut[emoji12]
 
Vi prøver litt med smokk, men vesla er ikke interessert. Foreløpig bare prøvd MAM. Hvilken type bruker dere?
 
Storebror tok aldri smokk, og jeg vet ikke om minste heller skal få. Redd for at det skal være negativt for amming.
 
Med alle de 3 største barna mine fikk jeg såre brystknopper og jeg startet tidlig med smokk. Så denne gangen venter jeg med smokk til jeg var sikker på at ammingen var riktig og at melkeproduksjonen var godt igang. Bruker ikke smokken så ofte.
 
Ja, vi begynte tidlig. Men vi bruker den ikke så ofte. Bruker den kun når hun sliter med luft.
 
Bruker her også. Mam 0-2. Begynte da vi var innlagt på barneavdelinga da han var 4-5dager. Tar den veldig godt.
 
Med alle de 3 største barna mine fikk jeg såre brystknopper og jeg startet tidlig med smokk. Så denne gangen venter jeg med smokk til jeg var sikker på at ammingen var riktig og at melkeproduksjonen var godt igang. Bruker ikke smokken så ofte.
Jeg skal introdusere smokken nettopp fordi jeg ble så himla sår sist. Jeg ble brukt som smokk og det orker jeg ikke. Heller smokk og flaske enn å bli brukt som smokk

Så her blir nok smokken introdusert ganske så kjapt, samme med flaske
 
Sniker:)

Mi fikk smukk på dag to:) hadde jeg tatt den med på sykehuset hadde hun fått den allerede der:)

Vi diskuterte dette med smukkbruk og anbefalingene og siden ammingen gikk greit fra starten var det ikke noe å nøle med å introdusere smukken tidlig, så lenge vi passet på å ikke erstate smukken med mat. Hun ble derfor alltid tilbudt puppen før smukken:) men nå som hun er 6 uker gammel sier hun tydelig ifra når hun er sulten og smukken ikke lenger er bra nok:)

Vi elsker smukken og ville ikke vært foruten, den er gull som trøst ved urolig mage, som trøst etter mammaen har vært slem å sugd ut gulpebiser fra nesen, eller til å hjelpe henne å sovne fortere, vi tar heller den kampen om smukkeslutten om noen år siden den har så stor verdi for oss nå som hun er lita.

Jenta mi liker avent sine smukker best (den som fulgte med i gratispakken til apotek 1) men hun har også til nød tatt mam sin:)
 
Ikke begynt enda. Frøken er to uker i dag. Ammingen har gått strålende fra dag én, men tenker å vente et par uker til før jeg introduserer. Har begynnende brystbetennelse så trenger at hun suger så mye som hun vil for tiden. :)
Storebror begynte smått med smokk ved tre uker grunnet innleggelse på sjukehus (måtte ta masse prøver og da hjalp det med sukkervann og smokk).
 
Her begynte vi med smokk på dag 10. Han er idag 18 dager:joyful: Han får smokken etter amming, eller når jeg er sikker på at det kun er kos, og ikke mat han vil ha.
 
Kommer til å koke smokker å ta med i stellebagen til han, så på dag 2 blir den introdusert, akkurat slik jeg gjorde med jentene. Har med forskjellige å prøve ut. Fra mam, Avent og ett annet merke jeg ikke kommer på i farta. 2 i latex siste i naturgummi. 0-2 mnd alle sammen. Nr 3 ville ikke ta smokken før han var 7 uker... begynte for seint med smokken med han og han brukte da meg som smokk, så det vil jeg helst unngå denne gang. Og han fikk for MYE melk da jeg lå på barsel, så han kastet opp første natten tilogmed. Smokk er gull og bruke, synes nå jeg iallefall:)
 
Vi prøvde å gi minsten smokk ganske tidlig, men han ville ikke ha. Jeg er egentlig veldig glad for det. Da slipper vi stresset med å venne av seinere.
 
Ga smokk på dag 2 som jeg hadde på planlagt og gutten tar smokk. Virker som MAM falt mest i smak;)
 
Har gitt smokk til og fra etter hjemmebesøk og helsesøster klarerte, men gutten min er ikke spesielt overbevist... noen ganger liker han den, andre ganger uaktuelt. Han er mye mer glad i lillefingeren mino_O
 
Back
Topp