Starter navnedebatten allerede, jeg...

x1x~Roskva~

Glad i forumet
Kjeder meg litt, så da spør jeg her:

Hvilken type navn liker dere?
For eksempel norrøne, "gamle" navn (populære tidlig på 1900-tallet), internasjonale, korte, dobbeltnavn, veldig uvanlige (nærmest hjemmekomponerte) osv osv...

Jeg har stor sans for norrøne og "gamle" navn, og siden vi bruker begge etternavnene begrenser vi oss til ett fornavn.

Lillemor heter Solveig, og på lista mi denne gangen står Ingrid, Sigrun, Torstein, Peder og Sigvat.

Vel, eg må vel si at eg bruker mere vanlige navn som går fortiden[8D] Aner ikkje om det er norrøne, gamle navn eller ka det er![X(]

Men jenta mi heter hvertfall Leah Chanell(leah er jo gansje vanlig, men så vilel eg ha ett navn til som ikkje alle heter, så da le det chanell[:)])

Nestemann skal hete enten Thalie Linnea, eller Ruben Andre![:)] Er veldig glad i navnet Elias og Aurora, men det er ikkje sambo enig i gitt[8D]

Så artig at du skriver Sigrun. Jenta mi heter det, men med to n'er ( Sigrunn ). Vi ønsker oss Sondre om det blir en gutt.

Hehe, jeg liker Sigrun kjempegodt. Bare synd at det er navnet på x-en til brodern.

Mange tullete hensyn å ta, altså...

Jeg liker også Elias, mamma til leah, men det er liksom tatt...

Fordelen med et " gammelt navn " er at det mest sannsynlig ikke blir flere i samme klasse med det navnet. Det var lett for oss å kalle datteren vår Sigrunn. Hun er oppkalt etter min mor.

ORIGINAL: ~Roskva~

Kjeder meg litt, så da spør jeg her:

Hvilken type navn liker dere?
For eksempel norrøne, "gamle" navn (populære tidlig på 1900-tallet), internasjonale, korte, dobbeltnavn, veldig uvanlige (nærmest hjemmekomponerte) osv osv...

Jeg har stor sans for norrøne og "gamle" navn, og siden vi bruker begge etternavnene begrenser vi oss til ett fornavn.

Lillemor heter Solveig, og på lista mi denne gangen står Ingrid, Sigrun, Torstein, Peder og Sigvat.

LIker nok internasjonale, litt uvanlige.. Liker ikke gamle norske navn..
Vil at det skal være et navn som ikke alle har..
så skal det ikke være dobble navn, syns det blir litt mye.. Hvertfall når vi skal ha med begge våres navn..

Savannah og Cassandra liker jeg veldig godt, får se om min kjære blir med på noen av de..
Guttenavn har jeg ikke kommet på med enda.. Min kjære driver å "spøker" med gammeldagse guttenavn, som jeg glatt står over med skyhøye kneløft..

Skal få lånt/kjøpt en navnebok tenker jeg!

De fleste av oss vil vel helst at ungene våre skal slippe å bli kalt Petter 2 eller Lotte J. i barnehagen og på skolen.

Men det er jo ikke sånn som på 50-tallet, hvor bortimot 50% av jentene het Randi... Selv om man kalte ungene sine for Linnea og Lukas (de mest brukte navnene i 2009) i fjor, så er ikke sjansen overveldende for at de blir én av mange med samme navn på skolen - heldigvis [:D]

Jeg kikker overalt etter forslag til navn.. Dødsannonser, tv-program, ja overalt.. Mamma fant mitt navn i en dødsannonse[8D] Og det er ikke veeeldig mange som heter det samme som meg.. er 1910 som har samme navn som meg[:D]

Har egentlig ikke noe spesielt fasit på hva jeg liker...

Har en Casper og en Mathilda, så er vel sånn midt i mellom navn vi har valg...

Er et spes navn jeg liker veldig godt også, som snuppa egentlig skulle ha...(men deler ikke[8D])men som jeg ikke syntes passet henne...

Vi har bestemt at, får vi ei jente skal hun hete: Mie. Får vi en gutt, har jeg veldig lyst på Lucas, Adrian,Willhelm, william. hittil. :D

Vi har ikke tenkt så mye på navn ennå... Kankje litt på jentenavn: Amalie,Mariell,Leah eller Emilie.
Men vi prøver å finne på guttenavn [:)]

Vi liker litt vanlie navn [:)]

Sånn akkurat nå så har vi bare 3 navn 

Et jente navn : Emma Nathalie (emma etter oldemor på 95)

Også Mathias og/eller Tobias Hvis det blir gutt.

Men dette er jo da også noe som kan endre seg med tiden da [:)]

Her er vi blitt en H klan da [8D][:D] haha.
Bare sambo som skiller seg ut med å være en B [8D]

Men den nye skal hete Henrik om det er gutt, og Helene om det er jente..
Grubler enda litt på mellom navn da. [:)]

Nå har vi bestemt oss vi :P Blir det jente skal hun Hete Mie. Blir det gutt står det mellom Odin og Lucas. Men jeg tor det blir odin. [:D]

Back
Topp