Starter en tråd om den frie vilje (Løgstrup)

Olive76

Forumet er livet
Dette er tråden som skal befri meg fra "starte-ny-tråd-diktaturet". Ikke at det plager meg så masse. men jeg er litt fantasiløs. Andre kan sikkert ha litt nytte av sitatet i andre sammenhenger. Here we go:

Det er imidlertid ingenting som gir den ene rett til å gjøre seg til Herre over et annet menneskes individualitet eller vilje.
Verken velmenthet eller ens egen innsikt i hva som er det beste for den andre, heller ikke størrelsen på de ulykkene en dermed ville vært i stand til å avverge for vedkommende. (KE Løgstrup)

Når du har gjort deg slik umake med å fremskaffe sitat for å slippe å starte egne tråder så må du vel kunne være fritatt (og så skal jeg overse det at du faktisk har startet en egen tråd for å få frem at du ikke har fantasi til å starte egne tråder [;)])

ORIGINAL: lenemor

Når du har gjort deg slik umake med å fremskaffe sitat for å slippe å starte egne tråder så må du vel kunne være fritatt (og så skal jeg overse det at du faktisk har startet en egen tråd for å få frem at du ikke har fantasi til å starte egne tråder [;)])

Synes at denne ytring krevde en egen tråd. Og viljen er fri. Det kan hende jeg starter nye tråder hvis jeg bare vil.

ja, det skal vel ikke jeg gjøre meg til herre over [&:]

Back
Topp