Starten på et nytt kapitell :)

Hei frøken Lund. Hvordan går det med deg?? :) Tenker ofte på deg! Klem <3
Hei!
Så koselig. Høre at du tenker meg [emoji173] Det går bedre. Poden er snart 8(!!) mnd! Han er så aktiv, blid som en sol og full av krutt :D
Jeg er ikke helt frisk, men mannen har begynt så smått på jobb igjen og jeg koser meg masse med lillegutt de dagene! Han er virkelig en glede i livene våre.
Det tar tid å tilpasse seg den nye hverdagen alene med han, men når jeg har klart det går det veldig bra. Og når jeg føler at alt bare er fælt, ser jeg på sønnen min og ser han smiler. Det er prisen min for å kjempe. Det å se han smile og høre den nydelige latteren hans. Det er derfor jeg kjemper. Og det er derfor jeg aldri gir opp [emoji173]

Hvordan går det med deg? Så lenge siden jeg har vært her inne [emoji173]
 
Så hyggelig å se deg igjen Frk.Lund! [emoji5] tenk at tassen har blitt 8 mnd alt! Glad du finner gleden i ham selv om du ikke har blitt helt frisk selv. Du er sterk og du kommer til å komme deg gjennom alt det tøffe.

Store klemmer fra en gammel følgesvenn [emoji6]
 
Hei!
Så koselig. Høre at du tenker meg [emoji173] Det går bedre. Poden er snart 8(!!) mnd! Han er så aktiv, blid som en sol og full av krutt :D
Jeg er ikke helt frisk, men mannen har begynt så smått på jobb igjen og jeg koser meg masse med lillegutt de dagene! Han er virkelig en glede i livene våre.
Det tar tid å tilpasse seg den nye hverdagen alene med han, men når jeg har klart det går det veldig bra. Og når jeg føler at alt bare er fælt, ser jeg på sønnen min og ser han smiler. Det er prisen min for å kjempe. Det å se han smile og høre den nydelige latteren hans. Det er derfor jeg kjemper. Og det er derfor jeg aldri gir opp [emoji173]

Hvordan går det med deg? Så lenge siden jeg har vært her inne [emoji173]

Det er så rart når folk man ikke har sett her inne på leeeenge plutselig dukker opp rett etter at en har tenkt på dem. Tenkte nemlig på deg her om dagen og lurte på hvordan det stod til med deg. Og plutselig så er du innom! [emoji173]

Synes du er beintøff som kjemper så tappert. Godt å høre at det går sånn noenlunde greit i alle fall. Det er neimen ikke bare en dans på roser å bli mamma, og det er synd dette med fødselsdepresjon ikke snakkes så mye om. Håper du snart føler du er helt på beina igjen og kan bare nyte og kose deg [emoji173] Det er deg vel unt! Stor klem!
 
Så hyggelig å se deg igjen Frk.Lund! [emoji5] tenk at tassen har blitt 8 mnd alt! Glad du finner gleden i ham selv om du ikke har blitt helt frisk selv. Du er sterk og du kommer til å komme deg gjennom alt det tøffe.

Store klemmer fra en gammel følgesvenn [emoji6]
I lige måde! [emoji4] Ja, tenk det. 8 mnd! Tusen takk for gode ord [emoji173] Det går stadig bedre. Bytter ut dårlige uker med dager istedenfor og det er en lettelse [emoji1]

Jeg har ikke vært her inne på evigheter. Hvordan går det med deg? [emoji173]
 
Det er så rart når folk man ikke har sett her inne på leeeenge plutselig dukker opp rett etter at en har tenkt på dem. Tenkte nemlig på deg her om dagen og lurte på hvordan det stod til med deg. Og plutselig så er du innom! [emoji173]

Synes du er beintøff som kjemper så tappert. Godt å høre at det går sånn noenlunde greit i alle fall. Det er neimen ikke bare en dans på roser å bli mamma, og det er synd dette med fødselsdepresjon ikke snakkes så mye om. Håper du snart føler du er helt på beina igjen og kan bare nyte og kose deg [emoji173] Det er deg vel unt! Stor klem!
Hehe, ja. Jeg tenkte på deg her om dagen også og tenkte jeg skulle logge inn for å se hvordan det gikk med deg. Viste seg at jeg hadde vært for lenge borte fra forumet at jeg hadde helt glemt bort passordet mitt [emoji23] Fikk da logget inn tilslutt (som vi nå ser) og har endelig fått oppdatert meg litt på situasjonen din! Utrolig spennende når lille tassen deres kommer. Ventetiden kan være evig lang, jeg husker det som om det var igår. Utrolig deilig når det er overstått og guri så slank man føler seg etterpå [emoji1] [emoji23]

Tusen takk for gode ord [emoji173] Det går heldigvis stadig bedre som sagt. Nå kommer lysere tider, varmen og vi kan gjøre så mye mer ute. Og han begynner jo å bli såpass stor nå at vi ikke trenger å være like påpasselig med rutinene på dagen alltid. Han styrer mer selv [emoji4] Utrolig deilig! Han er et skikkelig sjarmtroll og gliser så og si konstant om dagen. Da er det også lettere å plukke seg selv opp og være mamma for den lille solstråla [emoji7]
 
Hei!
Så koselig. Høre at du tenker meg [emoji173] Det går bedre. Poden er snart 8(!!) mnd! Han er så aktiv, blid som en sol og full av krutt :D
Jeg er ikke helt frisk, men mannen har begynt så smått på jobb igjen og jeg koser meg masse med lillegutt de dagene! Han er virkelig en glede i livene våre.
Det tar tid å tilpasse seg den nye hverdagen alene med han, men når jeg har klart det går det veldig bra. Og når jeg føler at alt bare er fælt, ser jeg på sønnen min og ser han smiler. Det er prisen min for å kjempe. Det å se han smile og høre den nydelige latteren hans. Det er derfor jeg kjemper. Og det er derfor jeg aldri gir opp [emoji173]

Hvordan går det med deg? Så lenge siden jeg har vært her inne [emoji173]
Så godt å høre ting går bedre!
Det er helt utrolig at du av alle skulle måtte gå gjennom noe sånt, etter alt dere gikk gjennom for å få baby..! Jeg blir helt matt på dine vegner.
Fantastisk at du nå ser positivt på ting og greier å glede deg i hverdagen <3 du går en spennende tid i møte. Det skjer så mye fremover nå!! Og tenk, du har plass på første rad i forestillingen om utviklingen av et menneske!!

Her går det fint. Marsbo har nettopp blitt hele 3 år, og jeg er litt sjokkert over at jeg faktisk har vært mamma så lenge! Det føles jo som i går hun ble født.... Hehe

Jeg er gravid igjen da. Vi gifta oss i mai i fjor, og har prøvd på nr 2 siden da. Har blitt gravid x antall ganger, og mistet like mange. Nå fikk jeg progesteron av gyn, og spira sitter enda! Har vært på 2 ul og alt ser bra ut foreløpig. Jeg tror jeg er 10+0 i dag. Skal på ul igjen om et par timer, så er veldig spent! Er jo utrolig bekymra, og greier ikke verken å glede meg eller tro at dette går veien. Men et lite håp har jeg :) Forma er elendig og jeg er 100% sykemeldt. Meeeen, det er nok verdt det når alt kommer til alt :)
 
I lige måde! [emoji4] Ja, tenk det. 8 mnd! Tusen takk for gode ord [emoji173] Det går stadig bedre. Bytter ut dårlige uker med dager istedenfor og det er en lettelse [emoji1]

Jeg har ikke vært her inne på evigheter. Hvordan går det med deg? [emoji173]

Glad det går den rette veien snuppa [emoji8]

Jeg har endelig (etter 4 ferskforsøk og 8 innsett) fått positiv test denne uken [emoji5] er 4+1 i dag. Blitt litt overstimulert, så blir fulgt tett opp av sykehuset. Det går veldig bra, må bare holde meg i ro og slappe av. Veldig lett [emoji6]
 
Så godt å høre ting går bedre!
Det er helt utrolig at du av alle skulle måtte gå gjennom noe sånt, etter alt dere gikk gjennom for å få baby..! Jeg blir helt matt på dine vegner.
Fantastisk at du nå ser positivt på ting og greier å glede deg i hverdagen <3 du går en spennende tid i møte. Det skjer så mye fremover nå!! Og tenk, du har plass på første rad i forestillingen om utviklingen av et menneske!!

Her går det fint. Marsbo har nettopp blitt hele 3 år, og jeg er litt sjokkert over at jeg faktisk har vært mamma så lenge! Det føles jo som i går hun ble født.... Hehe

Jeg er gravid igjen da. Vi gifta oss i mai i fjor, og har prøvd på nr 2 siden da. Har blitt gravid x antall ganger, og mistet like mange. Nå fikk jeg progesteron av gyn, og spira sitter enda! Har vært på 2 ul og alt ser bra ut foreløpig. Jeg tror jeg er 10+0 i dag. Skal på ul igjen om et par timer, så er veldig spent! Er jo utrolig bekymra, og greier ikke verken å glede meg eller tro at dette går veien. Men et lite håp har jeg :) Forma er elendig og jeg er 100% sykemeldt. Meeeen, det er nok verdt det når alt kommer til alt :)

Hehe, ja, det var litt uflaks, men likevel litt forventet kanskje. Jeg ser i alle fall nå i ettertid at det ikke er rart jeg gikk på en smell med så mye som foregikk. Er vel i bunn og grunn glad det kom på sykehuset og ikke senere [emoji4]
Skjer mye ja!!! Herregud, han har allerede sagt sine første ord (pus og hei), han roper på meg når han er lei seg, urolig og slik (mamamamama), han krabber, utforsker, smiler, ler, leker, utvikler seg og forstår stadig mer og mer av alt rundt seg! Jeg føler meg så heldig som får være med på absolutt alt!!! [emoji173]

3 år. Tenk det, 3 år! Helt vilt. Tiden har gått så utrolig fort. Føles ut som om alt foregikk her om dagen hvor jeg leste om svangerskapet ditt og plutselig var du mamma.

Hvordan gikk ultralyden? [emoji173]
Så utrolig leit at du har måtte gå gjennom det der igjen, men forhåpentligvis beholder du denne fighteren [emoji123] Progesteron tror jeg var avgjørende for vår del også. Det og blodfortynnende siden jeg har leiden mutasjon. Baby ble det og nå ligger han på rommet sitt og sover sin søteste drøm [emoji170]
Verdt det blir det nok, men det er jo utrolig vanskelig og tøft mens det holder på. Hvordan føler du at det går å være gravid med en liten en hjemme som krever sitt? [emoji173]
 
Glad det går den rette veien snuppa [emoji8]

Jeg har endelig (etter 4 ferskforsøk og 8 innsett) fått positiv test denne uken [emoji5] er 4+1 i dag. Blitt litt overstimulert, så blir fulgt tett opp av sykehuset. Det går veldig bra, må bare holde meg i ro og slappe av. Veldig lett [emoji6]

Gratulerer så mye!!! [emoji173][emoji173][emoji173][emoji173]

Åååå, nå håper jeg virkelig at det blir en terminbaby! Det fortjener dere nå etter så mye dere har vært gjennom [emoji173][emoji170]
Slappe av ja, kjempe lett [emoji6] Godt du får oppfølging og forhåpentligvis føler du deg ivaretatt!
 
Gratulerer så mye!!! [emoji173][emoji173][emoji173][emoji173]

Åååå, nå håper jeg virkelig at det blir en terminbaby! Det fortjener dere nå etter så mye dere har vært gjennom [emoji173][emoji170]
Slappe av ja, kjempe lett [emoji6] Godt du får oppfølging og forhåpentligvis føler du deg ivaretatt!

Takk! [emoji8]
Det er veldig tøft mentalt akkurat nå, siden det er så tidlig og jeg er så redd for at noe skal skje... Men siden jeg får god oppfølging pga overstimuleringen så får jeg masse hcg prøver som viser at det går bra inni der [emoji847]
Også insisterte jeg på blodfortynnende, så håper det hjelper litt på at lille skal klore seg fast [emoji5]

Har ganske lange og kjedelige dager på sofaen, men er jo veldig glad og lykkelig da [emoji5][emoji170][emoji171]
 
Takk! [emoji8]
Det er veldig tøft mentalt akkurat nå, siden det er så tidlig og jeg er så redd for at noe skal skje... Men siden jeg får god oppfølging pga overstimuleringen så får jeg masse hcg prøver som viser at det går bra inni der [emoji847]
Også insisterte jeg på blodfortynnende, så håper det hjelper litt på at lille skal klore seg fast [emoji5]

Har ganske lange og kjedelige dager på sofaen, men er jo veldig glad og lykkelig da [emoji5][emoji170][emoji171]

Ja, det kan jeg virkelig forstå. Jeg gråt mye og var hele tiden redd for hver eneste ting som var annerledes, vondt eller ubehagelig. Det er tøft, men det er du også [emoji123] Hvis du ikke strikker allerede kan jeg anbefale det. Det hjalp meg så jeg ikke gikk helt i bunn når jeg holdt sofaen (noe som var så og si hele svangerskapet siden jeg var dårlige, ikke fikk i meg mat og slet med harde kynnere så fort jeg rørte litt på meg [emoji13])! Og det er helt stillesittende [emoji16] Eller game hvis du ikke er for kvalm allerede?

Jeg krysser virkelig alt for deg. Godt med mange hcg prøver og jeg synes blodfortynnende er greit å gå på. Alt som kan hjelpe [emoji173] Får du progesteron støtte også? [emoji170][emoji173]
 
Ja, det kan jeg virkelig forstå. Jeg gråt mye og var hele tiden redd for hver eneste ting som var annerledes, vondt eller ubehagelig. Det er tøft, men det er du også [emoji123] Hvis du ikke strikker allerede kan jeg anbefale det. Det hjalp meg så jeg ikke gikk helt i bunn når jeg holdt sofaen (noe som var så og si hele svangerskapet siden jeg var dårlige, ikke fikk i meg mat og slet med harde kynnere så fort jeg rørte litt på meg [emoji13])! Og det er helt stillesittende [emoji16] Eller game hvis du ikke er for kvalm allerede?

Jeg krysser virkelig alt for deg. Godt med mange hcg prøver og jeg synes blodfortynnende er greit å gå på. Alt som kan hjelpe [emoji173] Får du progesteron støtte også? [emoji170][emoji173]

Samboeren min har gjort klart PlayStation så jeg kan spille på den, men må øve litt før jeg syns det er veldig gøy tror jeg [emoji12] strikking er jeg ikke så flink på heller, men kanskje jeg skal prøve?! Kan tenke meg det er en kjekk hobby, og produktivt [emoji5].

Jeg er heldigvis ikke for kvalm, er mest at magen er full av væske at jeg ligger her og blomstrer [emoji6] litt kvalm bare når det gleder mat, men ikke voldsomt.

Var siste dagen med progesteron i går og det syns jeg var kjempeskummelt! Men de sa at siden det er ferskforsøk skal jeg ikke bruke det lenger.... glad jeg fikk ta blodfortynnende i det minste. Men får vel neppe mer enn det jeg hadde liggende fra sist gang. De virka ikke ivrige på at jeg skulle ta det.
 
Frk.Lund trenger en frisk start så denne dagboken og brukeren blir nå inaktiv [emoji4] Min nye bruker er Spero [emoji173] om noen skulle ha interesse av å følge med videre :)

Tusen takk til alle som har fulgt meg, kommentert, heiet, trøstet, støttet, oppmuntret, gledet seg med meg, vært lei seg med meg og alle de gode tingene som har blitt sagt [emoji7] Alle dere er virkelig helt fantastiske og jeg er så glad for å ha en bit av alle dere med meg videre i hjertet [emoji173]

Tusen takk for at dere alltid har gjort de tunge stundene bedre og gjort de gode stundene helt magiske [emoji7][emoji8]
 
Åh, jeg tittet innom her igjen. Lenge siden sist [emoji1]

Lille A er hele 14 mnd nå [emoji33] Herregud som tiden flyr [emoji1] Han er definitivt en håndfull om dagen, men det er i bunn og grunn ganske morsomt. Og slitsomt til tider. Han går, prater, ler, har raserianfall, er bestemt og sier klart ifra når noe ikke er greit [emoji1] Herlig å få lov til å følge han gjennom alt sammen!! [emoji1][emoji7] Jeg kommer ikke over hvor heldige vi er som har fått en så fin og flott gutt [emoji7]

Nå, i jula, begynner vi prøvingen på enda en liten tass [emoji7] Vi prøvde en liten periode, men hopper over månedene hvor det kan bli sommerbaby. Jeg orker hverken ligge dårlig i jula igjen eller gå høygravid på sommeren [emoji13]
Jeg gruer meg til et nytt svangerskap, men det får stå til [emoji85]
 
Jøsses, er d der du har gjemt deg, så gøy å høre at dere også er på prøving av nr.2, skal følge med i den nye dagboken din[emoji5]
 
Jøsses, er d der du har gjemt deg, så gøy å høre at dere også er på prøving av nr.2, skal følge med i den nye dagboken din[emoji5]
Hehe, ja, nå er vi i gang igjen snart [emoji1] Så hyggelig at du har lyst til å følge meg i den nye dagboken [emoji173] Hvor lenge har dere prøvd på nummer to? [emoji1][emoji7]
 
Hehe, ja, nå er vi i gang igjen snart [emoji1] Så hyggelig at du har lyst til å følge meg i den nye dagboken [emoji173] Hvor lenge har dere prøvd på nummer to? [emoji1][emoji7]

Ikke prøvd så lenge aktivt (i pp3 nå), men har ikke gått på prevensjon siden mini ble født i august i fjor[emoji51] Så håper d ikke drøyer like lenge som sist, dog går jeg på letrozol denne pp (og var jo slik vi ble gravide sist, på akkurat samme tid på året[emoji28][emoji172]) d føler jeg gir et godt utgangspunkt[emoji5]
Når begynte dere å prøve på nr.2? (Skummet litt gjennom den nye dagboken din og fikk inntrykk at dere har prøvd litt allerede, men pause nå for ikke å få sommerbarn)
 
Ikke prøvd så lenge aktivt (i pp3 nå), men har ikke gått på prevensjon siden mini ble født i august i fjor[emoji51] Så håper d ikke drøyer like lenge som sist, dog går jeg på letrozol denne pp (og var jo slik vi ble gravide sist, på akkurat samme tid på året[emoji28][emoji172]) d føler jeg gir et godt utgangspunkt[emoji5]
Når begynte dere å prøve på nr.2? (Skummet litt gjennom den nye dagboken din og fikk inntrykk at dere har prøvd litt allerede, men pause nå for ikke å få sommerbarn)

Så gøy! Håper det blir full klaff denne pp [emoji1] Jeg har heller ikke gått på prevensjon siden mini ble født. Prøvde cerazette en liten periode, men det gikk ikke bra. Etter det droppa jeg hele greia. Har så ustabil syklus likevel [emoji13]
Vi begynte vel så smått det var i august vel..? Husker ikke helt [emoji87] Så pause, som du sier, og nå plukker vi opp trådene igjen i jula [emoji4] Kan i bunn og grunn ikke tenke meg en mer koselig tid å prøve på barn på. Nå elsker jeg jul da [emoji28][emoji38]

Forhåpentligvis treffer dere blink denne pp [emoji1] Hvis ikke håper jeg vi kan komme i samme forum igjen [emoji173]
 
Så gøy! Håper det blir full klaff denne pp [emoji1] Jeg har heller ikke gått på prevensjon siden mini ble født. Prøvde cerazette en liten periode, men det gikk ikke bra. Etter det droppa jeg hele greia. Har så ustabil syklus likevel [emoji13]
Vi begynte vel så smått det var i august vel..? Husker ikke helt [emoji87] Så pause, som du sier, og nå plukker vi opp trådene igjen i jula [emoji4] Kan i bunn og grunn ikke tenke meg en mer koselig tid å prøve på barn på. Nå elsker jeg jul da [emoji28][emoji38]

Forhåpentligvis treffer dere blink denne pp [emoji1] Hvis ikke håper jeg vi kan komme i samme forum igjen [emoji173]

Hehe, var akkurat d samme jeg tenkte...at SÅ lang tid som vi brukte på han vi har var d ikke vits i å begynne på noe prevensjon, skulle d klaffet med en gang hadde vi klart d også[emoji38]
Er veldig glad i den koselige juletiden jeg også, så d er en fin fin tid å prøve på[emoji177] Klaffer d denne perioden (med el innen rimelig tid) vil jo termin bli så og si akkurat samtidig som med kommende storebror, litt kjipt, men heller gravid nå enn måtte vente lenge[emoji85] D var heldigvis ikke noe stress å føde her på sommeren siden vi bor på en såpass liten plass, jeg er mer usikker om jeg vil ha termin heelt i slutten på året[emoji28]
Hadde vært såå koselig om vi havnet i samme forum igjen ja[emoji16]
 
Hehe, var akkurat d samme jeg tenkte...at SÅ lang tid som vi brukte på han vi har var d ikke vits i å begynne på noe prevensjon, skulle d klaffet med en gang hadde vi klart d også[emoji38]
Er veldig glad i den koselige juletiden jeg også, så d er en fin fin tid å prøve på[emoji177] Klaffer d denne perioden (med el innen rimelig tid) vil jo termin bli så og si akkurat samtidig som med kommende storebror, litt kjipt, men heller gravid nå enn måtte vente lenge[emoji85] D var heldigvis ikke noe stress å føde her på sommeren siden vi bor på en såpass liten plass, jeg er mer usikker om jeg vil ha termin heelt i slutten på året[emoji28]
Hadde vært såå koselig om vi havnet i samme forum igjen ja[emoji16]

Jeg er enig. Ikke noe vits i å begynne på noen form for prevensjon når man brukte en halv evighet på å få tassen man har nå. Da må man gjerne gjennom hele prosessen igjen med å vente før man kan få hjelp. Hadde vi blitt gravide etter noen få måneder skulle det nok gått helt fint, sånn tenker jeg også [emoji4]
Hehe, ja, heller gravid raskt og heller få barn rundt samme tid enn å vente i en halv evighet igjen [emoji1] Det går jo på et vis det også!
Jul [emoji7] Alltid elsket jula og håper på å få full klaff på første forsøk, enda jeg nok vet langt inne i meg at det er ganske liten sannsynlighet for det [emoji13]
Termin i jula hadde vært helt topp synes jeg! Gjøre høytiden enda mer magisk [emoji7] Tror egentlig de aller fleste har en tid de helst ikke vil ha termin. Sommeren er min. Overfylt fødeavdeling, kaos overalt, stressa jordmødre, stressa barneleger, lite informasjon. Siden lillegutt fikk flaske måtte vi ringe på hver gang han skulle ha mat. Det endte tilslutt med at vi fikk lov til å gå og ordne maten hans selv. Vi måtte vente så lenge til tider før de kom fordi de hadde for mye å gjøre. Ikke så veldig kos og avslappende å være der, men det gikk jo bra da [emoji1]

Det hadde vært super koselig [emoji7]
 
Back
Topp