Starten på et nytt kapitell :)

Gratulerer så mye med den lille prinsen Frk.Lund! :)
 
Gratulerer så mye, det høres ut som en rask men intens fødsel :) Godt det er overstått, kos deg masse med den lille!
Tusen takk :) Det var en veldig intens fødsel med stormrier og alt :p Nå er jeg ferdig og godt er det!
 
Endelig er han her ❤❤❤ Høres ut som du hadde en ekstremt effektiv fødsel :O Håper alt er bra og at dere koser dere masse med den lille bylten ❤❤❤ Så utrolig glad på deres vegne nå!
Ja, endelig er han ute! Alt er bra med oss nå :) Tusen takk! ❤
 
Lenge siden jeg har vært her inne nå. Tiden etter fødselen og slik har ikke vært veldig lett. Dessverre endte jeg opp med en alvorlig fødselsdepresjon og tiden har vært både tung og lang. Mye som foregår om dagen med psykolog, forsterket helsestasjon og hjelp til å jobbe med tilknytning til barnet vårt. Det går stadig fremover da, og hverdagen blir stadig litt lettere for hver uke :) Jeg har gått fra å ikke orke tanken på å ta på lillegutt til å faktisk kose meg med han i hverdagen.

Lillegutt vokser og koser seg for det han! Hele 10 uker om onsdag ❤ Han smiler, prater, prøver seg stadig oftere på å le. Han er kilen, matvrak fra en annen verden og en ren velsignelse! Han sover hele natten gjennom, vi kan ha lange samtaler på gulvet og finner han noe lys så blir han helt oppslukt! Han er hele familiens øyensten og virkelig elsket av onkler, tanter, besteforeldre, oldeforeldre og venner ❤ Han er allerede 62 lang og veier hele 6,6 kg :rolleyes:
Vi koser oss med trilleturer, lek, bæring i bæresele ute i skog og mark. Han er god på å imitere oss, tygger når vi spiser, rekker tunge og utforsker hender og ansikt både med og uten oss :) Selv om jeg er nede og sliter psykisk så er han fortsatt en glede i hverdagen! Er så mye mer gøy nå som han virkelig lærer, følger med og imiterer. Vi kan utforske og han elsker det like mye som vi gjør!! ❤

Selvfølgelig er det utfordrende å være mamma, jobbe beinhardt for å komme seg på bena, ikke miste sin egen identitet og samtidig være en god kone, datter og svigerdatter. Finnes dager jeg ikke orker å gå ut av sengen og mannen må ordne med lillegutt alene om morningen. Dusje er et tiltak og jeg lurer på hvorfor jeg i det hele tatt orker å prøve. Mens andre dager får jeg virkelig lønn for strevet og kan holde på med lillegutt i evigheter. Ikke engang illskrik og gråt er utfordrende.
Med tiden blir ting bedre og tilslutt kan jeg bli den mammaen jeg vil bli. Både mannen min og tassen fortjener det ❤ Og enn så lenge koser vi oss på de gode dagene og gjør det beste ut av de mindre bra ;)
 
Stor klem til deg <3 og tusen takk for at du deler. Synes det er viktig å belyse alle sider av våre forskjellige opplevelser og følelser etter fødsel, for det er ikke nødvendigvis bare lykke og kjærlighet. Og det er ingen sin feil.

Men det er godt å høre at du er mer over vann enn under. Og jeg er sikker på at alt tatt i betrakning, så er du en fantastisk mamma! <3
 
Hei Frk. Lund!
Da jeg begynte å henge her inne på prøverforumet så var det ikke så lenge til du skulle føde. Jeg leste dagboka di og ble veldig grepet av opp og nedturene. Og var så glad på dine vegne at det til sist klaffet. Beklager at jeg ikke la igjen spor da, følte vel litt at siden jeg ikke hadde fulgt deg lengre så "hadde jeg ikke noe med" å komme å kommentere :) Men nå klarer jeg ikke å la være! Ut fra det jeg leste så er du et utrolig flott menneske, og jeg unner deg det beste. Man blir rent varm i hjertet av å lese dine skildringer gjennom dagboka.
Det var trist å lese at du har og har hatt enda en kamp nå som lillegutt har ankommet. Det høres også ut som at dere har tatt dette på alvor og søkt den hjelp dere kan få, og ikke noe er bedre enn det for dere og lillegutt ❤ Det i seg selv viser for en ansvarlig og god mamma du ER. Og så er det stort at du velger å dele det her. Kanskje hjelper du andre kommende mammaer med åpenheten din. For dette er jo noe som desverre skjer en del mødre.
Jeg ønsker dere en god høst og vinter fremover med mange lysglimt! :) Klem fra meg.
 
Så godt å se deg igjen Frk.Lund og så godt å høre alt står bra til med lillegutt :)

Det var leit å høre om fødselsdepresjonen, og jeg forstår det må være veldig tungt å klare å jobbe seg gjennom dette hver dag.

Heldigvis er dette noe som går over tilslutt, og jeg er sikker på at du snart vil klare å føle en ro i hjertet og kunne senke skuldrene :)

Jeg regner med at du får all den hjelp du behøver, men ville bare nevne at medisinen jeg tar nå, Cyklogest, også kan tas mot fødselsdepresjon. Om jeg forstod det riktig så er det det plutselige fallet i progesteron som skjer ved fødsel som gjør at depresjonen kan komme, og dersom man fyller på med disse hormonene så kan det hjelpe til å motvirke litt (?).

Jeg skal ikke blande meg noe mer enn det, for jeg vet bare hva som står i pakningsvedlegget mitt ;)

Jeg ønsker deg alt godt vennen og syns du er en fantastisk flott dame som er sterk som har klart å komme deg gjennom tunge perioder før og jeg er sikker på at du klarer det nå også. Du er verdifull, fantastisk, sterk, vakker og har så mange mange flere flotte kvaliteter :)

Store klemmer fra meg :)
 
Så vondt å lese at tiden etter fødsel ikke har vært helt grei for deg. Det høres heldigvis ut som du har fått god hjelp, og det er godt å høre at det er på vei oppover ❤ Sender deg tusenvis av gode tanker og klemmer ❤
 
Huff da, høres ut som du har fått en skikkelig tøff barselstid, det er slett ingen dans på roser å være nybakt mor! Bra at du har fått hjelp og at depresjonen smått om senn begynner å slippe taket :) Stor klem til deg, ta vare på deg selv og lillegutt :Heartred
 
Back
Topp