Starten på et nytt kapitell :)

Frk.Lund

Unik!
Sensommerbarna 2016
Jeg kunne nesten ikke tro det når samboeren min spurte om vi skulle slutte på p-pillen. Han ønsket barn og var mer enn utålmodig nok til å sette i gang med prøvingen. Jeg har lenge ønsket meg barn, men siden vår økonomiske situasjon ikke har vært god nok, har jeg holdt trangen til å mase for meg selv, men det tok ikke lange studen før min kjære dro det opp etter at ting ble bedre.
Så vi sluttet på pillen og satte i gang med prøvingen. Vi har ikke prøvd lenge i det hele tatt. Sluttet på pillen 3.desember i fjor, fikk avrundings menstruasjonen 8. - 13. desember og har egentlig ikke tenkt så veldig mye på dette med barn. Vi vil ikke stresse med det. Vi vil det skal være en hyggelig sak og er vi heldige, så er vi heldige, selv om det kan være litt vanskelig når vi ligger i de sene nattetimene og har baby-prat :p

Jeg fikk en blødning som varte i tre dager forrige uke (rundt 12-14 dager etter første prøve-omgang), men det var ikke TR noe jeg trodde, siden jeg alltid blør veldig lite i førsten. Det var lyse rosa og jeg hadde mensmurringer, men det ble med den lille blødningen. Nå om dagen føler jeg meg helt elendig. Alt jeg orker er å ligge på sofaen og se på tv eller surfe på nettet. Jeg sliter med hodepine, matlyst fra en annen verden og jeg tisser irriterende mange ganger om dagen, noe som ikke er vanlig for meg. Jeg gikk i gjennomsnitt på toalettet 3 ganger om dagen før. Har tatt to tester, men begge var negative, så vi får se hva som skjer fremover :)
Vi stresser ikke med noe og vet godt at hormonene i kroppen kan være i veldig ubalanse etter endt pillebruk.
IKM vil ikke være før førstkommende lørdag. Lar TR vent på seg, tester vi en gang til. Kanskje vi er heldige og kan starte det nye året med et voksende kjærlighetsbarn?

Jeg ønsker også at 2013 er året for alle som ønsker barn, både ferske prøvere og de som har prøvd lenge :)
 
Spennende :D
 
Jeg klarte ikke å vente lenger, så jeg testet til morgningen idag, men testen viste ikke to streker, så da er det bare å fortsette med prøvingen :) Egentlig ganske forventet siden vi ikke har prøvd lenge. Slikt tar tid, noe vi er veldig klar over, men når kroppen snakker er det lett å overanalysere alt og man håper jo på at spiren skal sitte. Nå venter jeg bare på TR som skal komme i løpet av dagen idag, så kan disse hormonene få en forklaring :p Vi krysser fingrene for at jeg kommer fort inn i en normal syklus!

Jeg testet på den andre siden positivt på UVI, noe som ikke var like hyggelig :p Men det forklarer i alle fall hvorfor jeg flyr på toalettet og tisser irriterende mange ganger i løpet av en dag.

God helg, alle sammen :)!
 
Jeg fikk TR denne mnd, noe som egentlig var veldig bra. Betyr at jeg muligens er heldig og har regelmessig menstruasjon etter endt pillebruk. Selv om det var veldig lite blod, så var ikke smertene til å ta feil av! :D Jeg fikk EL to dager tidligere enn planlagt også (20. januar i steden for 22. januar), men etter det jeg har hørt så er dette bare en bra ting, siden de da vil være mer modne enn de som kommer senere? Man leser mye rart på nettet også, så jeg stoler ikke blindt på det. Kanskje noen her inne vet noe? :)
Vi har hatt en ganske så aktiv periode, så nok en gang venter vi spent :D Jeg tror ikke jeg vil teste denne gangen, med mindre TR lar vente på seg. Ikm vil være om 15 dager om mine kalkulasjoner er riktig, så vi får se. Ille spennende! :)
Samboeren min får et håpefult ansiktsuttrykk hver gang jeg sier at puppene mine klør eller må tisse et par ganger mer enn ellers :p Disse hormonene etter pilleslutt har ikke behandlet kroppen min veldig bra når det kommer til humør og verkende pupper. Det er ikke brystvortene som er vonde, men det verker i hele puppen, akkurat som voksesmerter. I tillegg har det skjedd fryktelig mye på privaten den siste tiden, noe som ikke er så veldig positivt for å kunne få et egg til å feste seg :p Men, som allerede nevnt, vi har det ikke travelt og stresser ikke med noe, men vi håper på å kunne berike, ikke bare oss selv, men familiene og vennene våre. Bare tanken på hvor mye glede det vil gi oss alle og hvor mye kjærlighet vi har å tilby fra alle kanter, gjør at vi vil prøve mer ^^ Helt fantastisk!

Jeg hadde bursdag 22. januar. Kanskje vi er heldige og har fått verdens vakreste bursdagsgave? ^^
 
Kroppen min er litt rar om dagen. Jeg er en smule hormonell og sliter med hodepine, nok en gang. Dette skjedde etter EL forrige prøveperiode også. Idag våknet jeg opp med litt ømme brystvorter, den venstre er det verst med :p Kan bare hende at jeg har sovet rart på magen eller noe, slik at de har blitt litt ømme i løpet av natten :) Vi får se om det utvikler seg noe mer. Den ringen rundt brystvortene mine har også blitt større den siste tiden, men ingen forandring i farge, ikke mer synlige blodårer i brystene eller noe så jeg lurer på om det kan være en "bivirkning" av pilleslutt. Jeg prøver å finne alt av rasjonelle forklaringer slik at jeg ikke skal gå helt i stå i håpet om at en spire skal sitte, teste til jeg blir blå og ende opp med å bli skuffet :p Jeg må vel innrømme at det er ikke så lett å ikke tenke på at det kan være en mulig spire der inne til enhver tid når jeg ikke har TR :p

Det er ca 9 dager til IKM, så vi får bare smøre oss med tålmodighet noen dager til og se om TR ikke dukker opp. Hvis ikke har jeg en test liggende i skapet :D Jeg visste at det ville bli en spennende tid når vi begynte å prøve, men at det ville bli såå spennende visste jeg ikke! :D
 
Hei! Lykke til med prøvingen videre!

Kan jeg spørre om hvor lenge du gikk på p-piller før du sluttet?

Tusen takk, og i lige måde om dere også prøver :)
Jeg gikk på p-piller i seks år og har vært kjempe heldig når det kommer til å få tilbake normal syklus! Alt som endret seg var at jeg fikk syklus på 30 dager i steden for 28 som jeg hadde med pillene :)
 
Brystene mine har bare blitt verre. Igår kunne jeg i det minste stå i dusjen, men idag var det bare smertefult :p Det stikker i underlivet, spesielt på høyre side og jeg har vært kvalm enten morgen eller kveld (igår begge). Har til og med en bøtte stående ved sengen, just in case :p
Synes det virker litt tidlig med kvalme, siden jeg hadde EL 20. januar, men det går jo omgangsyke nå, så det kan like så godt være det :) Samboeren min sverger på at puppene mine også "strutter" mer enn de har pleid og at fargen har begynt å endre seg litt. Jeg ser det ikke selv, så kanskje han lider av verpesyke-syndromet han også? ^^ Hihi.

Det er nå seks dager til IKM og jeg klarer nesten ikke vente til jeg kan teste :D
 
Lykke til :) Håper det er en spire der!
Mitt første symptom var at niplene var så ekstreeeeemt ømme! Det var ikke til å ta feil av ;)
I tillegg hadde en jeg god følelse, jeg følte at den mnd der var annerledes enn den forrige mnd som ikke klaffet. Noen ganger så bare vet man om det har skjedd eller ikke skjedd før man tester.
 
Lykke til :) Håper det er en spire der!
Mitt første symptom var at niplene var så ekstreeeeemt ømme! Det var ikke til å ta feil av ;)
I tillegg hadde en jeg god følelse, jeg følte at den mnd der var annerledes enn den forrige mnd som ikke klaffet. Noen ganger så bare vet man om det har skjedd eller ikke skjedd før man tester.

Så herlig og tusen takk! :D Jeg håper selvfølgelig at dette er noen gode og sikre tegn. Har aldri hatt ømme nipler tidligere før TR og hvertfall ikke så lenge i forkant som jeg har hatt nå :p Når TR kommer pleier jeg å ha mensmurringer et par dager i forveien og ha et elendig humør muligens tre-fire dager før og selvføgelig en "jeg-blir-aldri-mett" følelse :p
Jeg har forøvrig en rar følelse i kroppen. Det er akkurat som om underbevisstheten min vil fortelle meg. At det er forandringer på gang, men jeg feier vekk de tankene ved å tenke at det er ønsketenking :p

Hvor langt på vei var du når du testet positivt? :) Og hvor mange dpo? :)
 
12 dpo fikk jeg første positive test. megasvak! 13 dpo svak men ltt sterkere, så jeg tok en cb digital og da sto det gravid. uheldigvis spontanaborterte jeg i helga som var :( ca 5-6 uker på vei. så nå må jeg vente til blødningen gir seg så jeg kan starte på nytt...
jeg også hadde en følelse og den stemte :) magefølelsen vet ofte hva som er rett.
 
12 dpo fikk jeg første positive test. megasvak! 13 dpo svak men ltt sterkere, så jeg tok en cb digital og da sto det gravid. uheldigvis spontanaborterte jeg i helga som var :( ca 5-6 uker på vei. så nå må jeg vente til blødningen gir seg så jeg kan starte på nytt...
jeg også hadde en følelse og den stemte :) magefølelsen vet ofte hva som er rett.

Nei, uffameien! Jeg beklager at det ikke gikk så bra <3 Utenkelig! Jeg håper blødningene gir seg fort og at det klaffer fort igjen! Neste gang er det dere tur ;) Du må gjerne holde meg oppdatert gjennom alt sammen :) Jeg har en venninne som spontanaborterte, 2 mnd senere hadde hun en ny spire i magen, så ikke heng med hodet ^^ OG dere vet at dere kan bli gravide, noe som også er en god nyhet :)
Ja, magefølelsen er rar sånn sett. Vi krysser fingrene for at det går den rette veien, for oss begge :)
 
ikke sant :) det er jo ikke mye å gjøre med det. må bare la naturen gå sin gang også får vi prøve på nytt.. jeg skriver dagbok her inne "nytt kapittel" heter den så du må bare følge med om du vil :) hørt at det ifte kan være lettere å bli gravide igjen etter SA fordi da er det allerede hcg i blodet. håper det gjelder meg å :)
 
ikke sant :) det er jo ikke mye å gjøre med det. må bare la naturen gå sin gang også får vi prøve på nytt.. jeg skriver dagbok her inne "nytt kapittel" heter den så du må bare følge med om du vil :) hørt at det ifte kan være lettere å bli gravide igjen etter SA fordi da er det allerede hcg i blodet. håper det gjelder meg å :)

Da skal jeg følge den :) Mm, det visste jeg ikke :) Vi håper selvfølgelig at det gjelder deg også ^^ Så dere kan få kose dere med et nytt mirakel som vil klamre seg fast <3
 
9 dpo idag. Testet idag, men den var helt blenda hvitt :p Litt tidlig enda, men jeg bare klarte ikke å vente! Tenkte jeg skulle vente et par dager til før jeg tar en ny test. Det er 4 dager til IKM og jeg er:
*svimmel
*kvalm (disse to kommer og går en del gjennom dagen)
*ofte sulten, men matlysten sliter jeg med pga kvalmen
*sliten og trøtt
*jeg har ømme brystvorter og har til tider litt verk i selve brystet

Etter hva jeg kan se selv (jeg har ikke studert brystene mine så nøye før), så er noen blodårer mer synlige (ser ut som jeg har slått meg og fått et lett blåmerke på siden av den ene puppen :p), og i godt lys kan jeg se noen av de røde blodkarene tydlig. Min flotte samboer påstår enda at det er en betydelig forandring i fargen rundt brystvortene og jeg kan vel kanskje se en liten forandring selv nå, men fortsatt ikke noen big deal :)
Jeg har vondt i korsryggen og nederst i magen også, samt at det er stikkninger og mensmurringer i høyre del av bekkenet. Oppblåst er jeg, tisser oftere enn ellers og tørster litt mer enn normalt, er generelt mye mer varm(jeg var den som pakket meg inn i onepiece, tøfler og pledd mens jeg fyret i ovnen. Nå går jeg i tynne skjorter og tynne sokker på kaldt gulv og svetter :p), men humøret er det ingen endring i :)

Vi er veldig spente :D
 
Tidlig i dag morges testet vi og det var en svak, svak, svaaak strek der! Den var så svak at jeg trodde jeg så syner, men etter å ha hentet samboeren min var vi fort enige om at den var positiv, men at vi ikke skulle stole helt på den siden den var så svak at vi måtte ha det rette lyset for å se den :p Vi skal teste igjen i morgen! :D Ikm er i dag, og vi er så henrykte! :D Vi håper den vil være sterkere i morgen og at vi har fått en spire som forhåpentligvis vil klamre seg fast!!
 
Back
Topp