Starten på en liten familie<3

Tessa89

Glad i forumet
Da tenkte jeg å starte en liten dagbok og skrive litt om hvordan jeg har det med et lite frø i magen❤️

Litt om meg: jeg er en jente på 26 år. Samboer og er i fast jobb som sykepleier. Vi startet å prøve å bli gravide i juni 2014. Så dette har ikke tatt så lang tid:)
Jeg hadde en kjemisk i november 2014, ellers så er dette første gang at jeg er gravid:)

Denne mnd trodde jeg virkelig ikke at det hafde klaffet. Selvom jeg hadde pause fra bv forum og alt som hadde med stress å gjøre. Jeg har vært ekstremt trøtt de par siste ukene. Jeg begynte en kveld for ca 1 uke siden å hyl grine av det som var på tv, så min samboer var sikker på at jeg var gravid:p jeg sa at jeg ikke var det og valgte derfor å ikke bry meg om det! Ventet mensen på lørdag 17/1. Hadde til og med vanlig mensen smerter, men ingen mens kom på lørdag. På søndag sto jeg opp å tenkte at jeg får ta et test bare for gøy! Jeg var virkelig ikke forbredt på resultatet. Etter kort tid så lyste det to streker på testen❤️jeg hyl gråt av lykke! Dette skulle bli starten på vårt nye liv❤️

Jeg håper dere vil følge meg på denne reisen❤️

❤️lille knøtt i magen er i dag 22/1: 5 uker og 1 dag❤️
Symptomer: trøtt, litt ømme pupper, sterke menssmerter, noe kvalm og litt ofte sulten:p

Bilder av mine tester: ImageUploadedByBV Forum1421948631.460512.jpg
Test 1 dag over ikm

ImageUploadedByBV Forum1421948672.046076.jpg
Test 2 dager over ikm

ImageUploadedByBV Forum1421948699.650189.jpg
Test 3 dager over ikm

ImageUploadedByBV Forum1421948719.599974.jpg
Test fra i dag 22/1, 5 dager over ikm
 
Tidlig ul er bestilt:) skal dit den 3/2. Da er jeg 6+6❤️ håper å få sett et bankende hjerte. Deilig å ha noe å se frem til, selvom jeg gru/gleder meg. Redd for at det ikke er noe der.
 
I dag er en god dag:) var hos legen i formiddag pga kronisk øregangsbetennelse. Trengte nye øredråper. Vi kom innpå at jeg var gravid:) egentlig hatt lyst til å bytte lege en stund pga han virker så lite interissert når jeg er der, men i dag var en positiv opplevelse:) han regnet ut hvor langt jeg var på vei og lurte på om jeg hadde noen spørsmål! Etterpå av han meg helsekort for gravide å sa at jeg kunne se litt på dette og fylle ut det øverste:) han satt også opp en kontroll om 6 uker der vi skal begynne ordentlig med å fylle ut helsekortet osv:) virkelig hyggelig.
Han sa at jeg måtte bare ringe viss det var noe:)
Neste uke venter tidlig ul. Gru/gleder meg til dette. Håper det er et hjerte som slår❤️
 
En liten oppdatering: hadde time til tidlig ul i dag. Er egentlig 6+6.
På ultralyd fant de ikke noe hjerte som banket. Hun fant plommesekken osv og alt lå der det skulle, men ingen hjerte som slo. Mest sannsynlig er det for tidlig som ho sa. Skal tilbake om en uke!
Er skuffa selvom jeg tenkte at det var litt tidlig med ul!❤️ æsj altså. Angrer på at jeg dro.
 
I morgen er det UL igjen for å se om det er noe hjerte som slår der inne nå:eek:❤️
Kjenner at jeg er litt nervøs! Denne uka som har vært har jeg vært mer rolig og ikke tenkt så mye over på graviditeten. Men tror det er fordi jeg ikke vet noen ting. Verken om hvor langt jeg er på vei eller om det er noe der inne!

Oppdaterer i morgen etter UL:)
 
En liten oppdatering: hadde time til tidlig ul i dag. Er egentlig 6+6.
På ultralyd fant de ikke noe hjerte som banket. Hun fant plommesekken osv og alt lå der det skulle, men ingen hjerte som slo. Mest sannsynlig er det for tidlig som ho sa. Skal tilbake om en uke!
Er skuffa selvom jeg tenkte at det var litt tidlig med ul!❤️ æsj altså. Angrer på at jeg dro.
Jeg også hadde det sånn. Jeg måtte vente to uker før jeg skulle tilbake. For noen utrolig kjipe dager det var! Helsigvis var alt i skjønneste orden neste gang vi var innom :) Krysser fingrene for deg!
 
På tide å oppdatere litt igjen:)

Var på ny ul kontroll forrige tirsdag! Der fant de en liten krabat med et bankende hjerte❤️ det var en stor lettelse:) ho målte meg til 6+3 (nå i dag: 7+3), men får ikke helt dette til å stemme. Men følger menstermin frem til oul eller jordmor sier noe annet:)

Ringte i dag å bestilte min første jordmor kontroll. Skal dit allerede neste torsdag den 26/2. Det blir spennende. Alt dette blir mer og mer virkelig❤️ vi gleder oss til tiden fremover!
Vi har også planlagt når vi skal fortelle familiene våre den gode nyheten. gleder meg sånn❤️
 
Da har jeg vært på første kontroll hos jordmor:) alt gikk veldig bra. Fikk en kjempe hyggelig jordmor. Virket så hyggelig og omtenksom❤️
Hun regner fra mensterminen min frem til oul:) så da er jeg faktisk 10+1 i dag❤️hurra:D ho skrev den terminen jeg fikk i tidlig ul i margen sånn at ho hadde den på papiret bare.
Nå er jeg henvist til oul og allerede avtalt neste kontroll i mai! Greit å ha noe å se frem til:p
 
Nå er det en stund siden jeg har oppdatert dagboka her:p glemmer den litt innimellom. Hehe.

Endelig har jeg også kommet til 12 uke❤️ eller 12+1 for å være nøyaktig❤️ synes jeg har ventet på den 12 uken i en evigheet. Nå håper jeg resterende uker går fort:p hehe.

Når jeg var 10+5 var jeg på ny ul. Alt var bra med den lille. Hjertet slo som bare det og den lille hadde turnshow for oss❤️veldig stas.
Vi har fortalt familie om nyheten og de ble selvsakt veeeldig glade.
Gleder oss til tiden fremover nå:)❤️
 
På tide å oppdatere litt igjen:) en stund siden sist.
Vi har endelig vært på oul i forrige uke. Var så spent og nervøs før dette. Har ikke hatt noen spesielle graviditetssymptomer og er 100% frisk. Derfor var jeg redd for at det var noe galt. Men da jordmor satt ul-proben på magen min fikk vi se en veldig aktiv, fin liten baby som koste seg masse i magen❤️ jeg ble 10kg lettere å gråt! Dette var min største lykke! Aldri følt noe sånn.
Det viste seg at mageboeren er en liten gutt❤️ så nå har vi handlet masse guttetøy. Hehe.
Jeg ble satt frem en hel uke. Så i dag er jeg 20+2. Neste tirsdag skal jeg til jordmor igjen.
Jeg gleder meg til tiden fremover å kjenne mer liv fra lille gutt i magen:)

Jeg er utrolig lykkelig akkurat nå ❤️
 
Altfor lenge siden jeg har skrevet her nå. Glemmer litt at jeg har dagbok her inne:p hehe.

Men alt er ihvertfall bra med oss. Jeg har kommet til 28+4 i dag. Jeg begynner faktisk å tenke at tiden har gått litt fort alikevell. Føler ikke det er så lenge siden jeg satt med den positive testen i hånda❤️
Lille gutt vokser seg stor og sterk. Gode spark og bevegelser så å si hver dag.
I dag er jeg å tar glukosebelastning. Satser på at det ikke er noe svangerskapsdiabetes ute å går:)

Ellers nyter vi ferien. Bekkenet mitt og symfysen har begynt å si ifra. Spent på hvordan det blir å komme tilbake på jobb om 1,5 uke. Tror helt ærlig at jeg ikke holder ut så lenge som jeg ønsket:( men må lytte til kroppen:)

Nå håper vi at tiden fremover går fort for vi gleder oss sånn til å hilse på den lille i magen❤️ skal prøve å bli flinkere til å oppdatere:)
 
Back
Topp