Starten på bekkenløsning?

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hei jenter :)
Dette er min andre graviditet (første endte i MA i uke 8), og jeg har veldig lite erfaring med f.eks bekkenløsning.

Jeg har de siste dagene merket smerter i haleben området, både når jeg ligger, sitter, går eller står. Noen ganger kommer en lynende smerte, men ellers er det bare konstant litt vondt. Er 8+6 idag, og lurer på om man kan merke bekken smerter så tidlig?

Ja - det kan man:) Bekkensmerter kommer av hormoner, og ikke at det for eksempel er «tungt» med stor mage osv. jeg hadde en del bekkenvondt som du beskriver rundt uke 6-7, men det har faktisk roet seg. Nå er jeg 10+0 og kjenner det om jeg har vært mye aktiv, bøying eller bæring. Men for meg var det mye vondt i uke 6 før det ga seg litt, så trenger ikke bety at det blir veldig ille nå med en gang, heldigvis :)

Men har fått vite at man generelt er «mykere» i alt av ben og sånn, så lettere å få vondt utenom bekkenet også, i korsryggen for eksempel.

Ja, det er nok bekkenløsningsplager. Jeg hadde ingen plager med det i svangerskap nr. 1, i svangerskap nr. 2 kom det for fullt allerede i uke 10. Denne gangen begynte det også i uke 10..

Back
Topp