Starte prøving etter fødsel

Hannelore

Blir kjent med forumet
Hello :)

Jeg fikk min første i august 2018, og har lyst på to tette. Vi tenker de vil kunne få mye glede av hverandre :)

... MEN, jeg har fortsatt ikke fått syklus tilbake etter fødsel, og jeg begynner å bli litt småutålmodig :angelic: Jeg har lest en plass (husker ikke hvor) at det kan ta opptil to år før syklus kommer tilbake, og det skremmer meg litt :nailbiting: :hilarious:

Skal sies at jeg fortsatt ammer baby på 8 mnd ganske ofte (hver 2 til 3 time, også på natt). Hvis det er årsaken, vil det kanskje forhåpentligvis kunne ordne seg når jeg begynner på jobb igjen nå snart? :rolleyes:

Det jeg egentlig lurer på her, er vel om det er flere som har måttet vente en stund før systemet kom i gang igjen etter fødsel? :)

PS: hadde aldri trodd jeg skulle sitte sånn og vente og håpe på å få mensen tilbake :woot:

Her kom første eggløsning nesten 10 måneder etter fødselen. Mensen så jeg ikke snurten til da, vi droppa prevensjon da vi uansett ville ha to tette og regna med det ville ta litt tid. Gjorde ikke det denne gangen (brukte lang tid på å bli gravid første gang, og 7 mnd andre gang). :P

Eggløsninga kom først tilbake etter at jeg ikke hadde nattammet i en periode. Husker ikke nå hvor lenge fra det ble slutt med nattamminga til eggløsninga kom, to uker tror jeg muligens.

Fødte 12.august (9 måneder siden), ammer masse på natta og har heller ikke fått mensen tilbake.

Hello :)

Jeg fikk min første i august 2018, og har lyst på to tette. Vi tenker de vil kunne få mye glede av hverandre :)

... MEN, jeg har fortsatt ikke fått syklus tilbake etter fødsel, og jeg begynner å bli litt småutålmodig :angelic: Jeg har lest en plass (husker ikke hvor) at det kan ta opptil to år før syklus kommer tilbake, og det skremmer meg litt :nailbiting: :hilarious:

Skal sies at jeg fortsatt ammer baby på 8 mnd ganske ofte (hver 2 til 3 time, også på natt). Hvis det er årsaken, vil det kanskje forhåpentligvis kunne ordne seg når jeg begynner på jobb igjen nå snart? :rolleyes:

Det jeg egentlig lurer på her, er vel om det er flere som har måttet vente en stund før systemet kom i gang igjen etter fødsel? :)

PS: hadde aldri trodd jeg skulle sitte sånn og vente og håpe på å få mensen tilbake :woot:

Jeg fikk mensen såvidt 2 uker etter at han slutta å amme på natt, som i at han ikke fikk pupp mellom 19 og 05. Ikke at han sov hele natta likevel da :p da var han litt over 10 mnd.

Det vil nok ordne seg når du har lenger intervaller mellom ammingen, gjør det etter når det blir rett for deg og baby. Så kommer mensen tilslutt :) jeg har ikke hørt om noen som har gått 2 år før syklusen er tilbake, men det finnes sikkert tilfeller.

Tusen takk for alle svar :) Fint å få vite at det ikke er så unormalt :angelic:

Jeg har venta siden han ble 6 mnd på at noe skulle skje, siden han da begynte å få annen mat. I starten syntes jeg det bare var greit å få slippe mensen, men så begynte jeg å bli litt redd noe varmt galt :wacky: Men da er det nok ikke det :wacky:Da skal jeg prøve å slappe av og tenke at det nok ordner seg når ammefrekvensen går ned. Foreløpig ammes det ganske masse. Han får litt mat, så fullammer ikke i den forstand, men omtrent ja :rolleyes: Men mini koser seg veldig med amminga, og jeg også forsåvidt, så vi blir nok å fortsette en god stund til :)

Jeg fikk mensen igjen etter 4 uker :hilarious: fikk baby i juli 18 og er nå gravid igjen med nummer to (11+3 i dag). Men venninna mi fikk i august 18 og hun har fremdeles ikke fått igjen mensen, hun ammer kun en sjelden gang på natt. De ønsker også to tette :happy:

Jeg ammet ikke (fikk det ikke til og hadde ikke melk..) så det er nok grunnen til at jeg fikk igjen mensen fort!

Jeg fikk mensen såvidt 2 uker etter at han slutta å amme på natt, som i at han ikke fikk pupp mellom 19 og 05. Ikke at han sov hele natta likevel da :p da var han litt over 10 mnd.

Det vil nok ordne seg når du har lenger intervaller mellom ammingen, gjør det etter når det blir rett for deg og baby. Så kommer mensen tilslutt :) jeg har ikke hørt om noen som har gått 2 år før syklusen er tilbake, men det finnes sikkert tilfeller.

Hihi, ja, en full natts søvn føles som en evighet unna, særlig om vi får to tette :p

Begge trives godt med amminga fortsatt, så får se hva som skjer når mini får opp interessen for mat og morsmelka ikke lenger er hovedernæring :)

Det tok akkurat ett år før jeg fikk mensen, ammet ganske mye fram til da. Tok enda nesten et år før syklusen var som før, hadde forkortet lutealfase helt til jeg sluttet helt å amme da han var rundt 22 mnd. Prøvde å bli gravid ila det året, det gikk ikke. Kan være tilfeldig, og ofte kan man bli gravid selv om man ammer. Men noen gjør ikke det.

Jeg fikk mensen igjen etter 4 uker :hilarious: fikk baby i juli 18 og er nå gravid igjen med nummer to (11+3 i dag). Men venninna mi fikk i august 18 og hun har fremdeles ikke fått igjen mensen, hun ammer kun en sjelden gang på natt. De ønsker også to tette :happy:

Jeg ammet ikke (fikk det ikke til og hadde ikke melk..) så det er nok grunnen til at jeg fikk igjen mensen fort!

Ja, det var fort! :p Kjekt mtp å få to tette da :D
Og gratulerer så masse til deg da! :happy: Så spennende :happy:

Er nok amminga som gjør at mensen lar vente på seg for meg da :rolleyes: Blir spennende å se når den kommer :hilarious:

Det tok akkurat ett år før jeg fikk mensen, ammet ganske mye fram til da. Tok enda nesten et år før syklusen var som før, hadde forkortet lutealfase helt til jeg sluttet helt å amme da han var rundt 22 mnd. Prøvde å bli gravid ila det året, det gikk ikke. Kan være tilfeldig, og ofte kan man bli gravid selv om man ammer. Men noen gjør ikke det.

Ok, takk for svar :) Jeg pleier vanligvis ikke å være så veldig kontrollfreak, men akkurat her blir jeg litt gal av å ikke vite :hilarious: :angelic: Hadde jeg visst det skulle tatt lang tid, så hadde det vært helt greit, men når jeg ikke vet, så er det så vanskelig å planlegge :p Men jeg er innstilt på å amme en stund til, mtp at mini koser seg sånn med det, så sånn sett burde jeg kanskje bare innstille meg på at det vil ta tid. Så blir jeg kanskje mindre skuffa om vi ikke får til to tette. Også heller evt bli positivt overraska dersom det går fort :rolleyes:

Med nr 1 fikk jeg mens tilbake 10 mnd etter fødselen og jeg ammet. Ble gravid med lillebror syklusen etter.

Jeg fikk mensen tilbake 3 mnd etter fødsel. Fullammet, også hyppig på natten men fikk den likevel.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp