Førstegangsfar
Andre møte med forumet
Hei. Dette er egentlig ikke et problem, men mer et ønske om perspektiver. Jeg og min kone fikk en datter for 14 mnd siden. Av ulike medisinske årsaker var det ikke rent fysisk mulig å ha sex før 8 mnd etter fødsel. Jeg har så klart aldri presset min kone og ga tydelig beskjed om at sex kun skjer på hennes premisser, jeg kommer ikke til å ta initiativ eller nevne sex (så slipper hun å ha dårlig samvittighet for å avslå) og ballen ligger 100 prosent hos henne. Nå har det, som sagt, gått 14 mnd siden fødsel og vi har enda ikke hatt sex eller gjort noen andre seksuelle ting. Hun har tatt det opp sporadisk, cirka hver 3 mnd at hun ikke føler for det. Så har vi latt det ligge. Det som har skjedd er at jeg faktisk ikke savner sex i det hele tatt, og er generelt veldig fornøyd med hvordan vi har det i hverdagen. Etter vi sluttet å ha sex så sluttet jeg rett og slett å tenkte på det. Nå er alt som har med sex og sexliv helt fraværende i rent mentalt, og ikke noe jeg forholder meg til. Så alt i alt er jo ikke dette et problem fordi begge trives med tilværelsen og når vi tar opp sexlivet spiller ikke noen rolle i det store og det hele.
Så perspektivet blir som følger - Så lenge begge er fornøyd så ser ikke vi noen problemer med dette. Vi hadde heller ikke noe særlig sex eller gjorde noe annet seksuelt gjennom svangerskapet heller. Så i realiteten har vi ikke hatt et sexliv på (grovt regnet) 21 mnd. Men kan dette slå tilbake på oss? Gjør vi oss selv en bjørnetjeneste?
Så perspektivet blir som følger - Så lenge begge er fornøyd så ser ikke vi noen problemer med dette. Vi hadde heller ikke noe særlig sex eller gjorde noe annet seksuelt gjennom svangerskapet heller. Så i realiteten har vi ikke hatt et sexliv på (grovt regnet) 21 mnd. Men kan dette slå tilbake på oss? Gjør vi oss selv en bjørnetjeneste?