Jeg var veldig aktiv før, jogget daglig og styrketrening 3-4 ganger i uken, uten unntak. Grunnet smerter ved belastning i forrige svangerskap, sluttet jeg med det meste av trening, unntatt lange gåturer i bakker og slikt, i 4 svangerskapsmåned. Etter fødsel og etter klarering fra lege og manuellterapeut, begynte jeg igjen med trening når lille var ca 3mnd gammel. Dessverre sluttet jeg når jeg begynte å jobbe igjen, når lille var ca 9mnd gammel. Jeg har gradvis blitt i dårligere form, men nå når jeg er gravid igjen, kjennes det ekstra godt, og jeg har et ønske om å starte med trening igjen, men er usikker på hvordan jeg skal starte. Er det flere som startet med trening under svangerskapet? Evnt noen fagkyndige som har råd til trygg start? Jeg er 11+2 idag.
For å gjøre det hele verre, var jeg ikke så flink på knipeøvelser heller etter fødsel. Jeg kan ikke stoppe urinstrålen når jeg tisser, og føler at jeg skal tisse på meg om jeg løper/jogger eller hopper. Aldri hatt lekkasje så langt men kjenner med skikkelig redusert ift aktivitet når jeg «lot meg selv fare» og ikke opprettholdt den formen. Kjenner meg dvask og uattraktiv. Det står ikke så mye på motivasjon, som på at jeg rett og slett glemmer det i en travel hverdag med barn som enda ikke går i barnehage, 80% jobb og høyere videreutdanning i tillegg. Flere i samme båt som kanskje har erfaring eller gode råd på lur?
For å gjøre det hele verre, var jeg ikke så flink på knipeøvelser heller etter fødsel. Jeg kan ikke stoppe urinstrålen når jeg tisser, og føler at jeg skal tisse på meg om jeg løper/jogger eller hopper. Aldri hatt lekkasje så langt men kjenner med skikkelig redusert ift aktivitet når jeg «lot meg selv fare» og ikke opprettholdt den formen. Kjenner meg dvask og uattraktiv. Det står ikke så mye på motivasjon, som på at jeg rett og slett glemmer det i en travel hverdag med barn som enda ikke går i barnehage, 80% jobb og høyere videreutdanning i tillegg. Flere i samme båt som kanskje har erfaring eller gode råd på lur?