Starte med mat + syden...

• Trådstarter Trådstarter hurlahei
  • Opprettet Opprettet
H

hurlahei

Guest
Hei!

Fast føde:
Når startet dere?
Hva beg dere med?
Hvor mye mat pr dag?

Syden:
Noen med erfaring?
Hvor er det best å reise?
Hvordan er det på fly?
Hvordan er det å ha med vogn?

Hei!

Fast føde:
Når startet dere?
Hva beg dere med?
Hvor mye mat pr dag?

Syden:
Noen med erfaring?
Hvordan er det på fly?

Fast føde:
Når startet dere?
Vi begynte med smaksprøver når lille var 4 mnd og 1 uke.
Hva beg dere med?
Begynte med avokadomos i 3 dager, så søtpotetmos i 3 dager, så grøt med sviskemos. 3 dager på hver for å sjekke evt allergi
Hvor mye mat pr dag?
Har gitt 2-3 små babyskjeer pr dag frem til nå. Men lille min sliter med søvnen (både natt og dag), og virker veldig sulten. Så fikk beskjed fra helsesøster idag at jeg bare kunne trappe opp til full porsjon. Siden hun ikke har reagert noe til nå, kunne vi starte med halv porsjon et par dager. Om det fortsatt ikke er noe reaksjon kunne vi bare gi full porsjon. Skal sies at min lille er veldig stor for alderen, og nok derfor krever mer enn bare melk litt tidligere enn andre.
Men uansett ser jeg ingen grunn til å ikke begynne med noen smaksprøver når baby har passert 4 mnd. Så lenge de ikke reagerer så er det vel bare bra at de får smake litt (min mening altså, ikke basert på noe «vitenskapelig»).

Fast føde:
Når startet dere?
Begynte samme dag som hun fylte 4 måneder etter samtale med hs. Hun får kun MME no, så da er det anbefalt å starte rundt da [emoji4]

Hva beg dere med?
Begynte med søtpotetmos, deretter sviskemos, pæremos, avokado, grøt, mango og nå aprikos
Hvor mye mat pr dag?
Hver matvare har vi testet i tre dager, for å se om hun reagerer. En teskje første dagen, 2-3 andre dagen, og litt mer tredje dagen. Nå skal vi forsøke å gi smaksprøver på dagtid også litt grøt til kvelds. Hun får og vann med tutekopp til maten [emoji4]

Syden:
Noen med erfaring?
Hvordan er det på fly?

Ingen erfaring, men skal til Mallorca i september. Vi har valgt all inclusive (i tilfellet vi ikke kommer oss så langt fra hotellet), hotellrom med hage i første etasje (for å slippe å bære barnevogn opp og ned), bestilt spisestol og grindseng gjennom reisebyrået.

Har og kjøpt reisevogn som skal kunne taes med som håndbaggasje, eller ihvertfall til gaten. Og skal ellers ha med bæresele.

Vi startet med grøt da han var 3mnd. Nå får han i grunn det meste (med måte). Jeg passer på at jeg ikke gir han noe med høyt saltinnhold da.

Syden pleier å gå fint når babyene er så store. Ville reist til canari øyene fordi det er min personlige favoritt og vært der flere ganger med baby/barn.

Vi begynte med grøt rett før han var 4 mnd. Nå får han grøt hver dag pluss diverse smaksprøver av frukt og grønnsaker. Begynte med en ting tre dager på rad, men det har sklidd litt ut.. Til nå har det gått veldig fint og ikke hatt noe problem med magen *bankibordet*.

Fast føde:
Når startet dere? Begge når de var 4 mnd
Hva beg dere med? Førsta grøt, 2. Most gulrot
Hvor mye mat pr dag? 1-2 ts

Syden:
Noen med erfaring? Ingen erfaring med Syden, men skal til utlandet i sommer. Tyskland
Hvor er det best å reise? Vi trives godt i Tyskland. Billig, mye å gjøre for barna. Varmt og ganske stabilt vær.
Hvordan er det på fly? Har flyd med eldsta på 1 år. Hu kjeda vette av seg
Hvordan er det å ha med vogn? Vi tok ikke med vogn, fikk lånei tyskland

Back
Topp