Starte med brød , når ??

Lilletrille123

Blir kjent med forumet
Hei ! Har ei frøken på 5,5 måned som er ekstremt kresen , får i henne minimalt med grøt hvis jeg lurer henne med litt fruktpure . Ellers så liker hun kun diverse fruktpureer ...
Har prøvd alt av grønnsaker , middag på glass etc ... Hun bare grøsser å nekter å åpne munnen:p så får jeg høre så mye forskjellig .. Hs er veldig etter boka .. Mens jeg hører av veldig mange andre at de startet veldig tilig... Blir så usikker ... Aner ikke va jeg kan prøve til henne :-/ leser at jeg ikke skal gi henne det og det også hører jeg igjen et jeg kan gi :p veldig forvirrende .... Ps hun anner ikke lengere og startet med fast føde ved 4 måneder

Prøvd avokado, most potet og gulrot med litt smør?
Ville kanskje ventet 2 uker til med brødskive.

Har du prøvd å lage grøten selv? Evt hollegrøt?

Det er vanlig at de ikke liker ting i starten. Det sies at noen ting må de smake på 15-30 ganger før de liker det. Prøv med samme tingen flere dager på rad isteden for en ny ting hver gang. Og smør deg med tålmodighet:)

Vi begynte med brød når hu var 6 mnd. Men kjenner ei som måtte begynne å spise brød når hu var 5 mnd pga alvorlig refluks. Så er nok ikke farlig å gi brød nå.

Dette fungerte veldig bra her i startfasen:

1. Potet og gulrot potet på glass
2. Dampet søtpotet, kjør i stavmikser når de er møre, tilsett en liten skje med margarin
3. 1 avokado og 1 mango i stavmisker + litt matolje. Den søte mangoen overdøver avokado smaken.

Jeg begynte å gi grøt når lillemor var 4,5 mnd. Hun har vært glad i grøt hele tiden. Middag og brødmat derimot tok det litt tid med. Men plutselig en dag når frøkna var rundt 7 mnd så kunne ho ha alt mulig.. ho måtte vell bare bli klar for det :) Lykke til, ikke gi deg, prøv litt hver dag :)

Back
Topp