Starte fullpumping

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Hei!
Jeg har siden mini var 2,5/3 mnd gammel hatt «problem» med ammingen. Hun har ikke noe problem med sugetak, men etter hun oppdaget at det var en verden rundt seg så har hun ikke hatt tolmodighet til å ligge ved brystet 95% av ammingene på dag/kveldstid. Eneste rolige ammeøktene er så og si bare om natten. Hun tar brystet litt, så skal hun sette seg opp å se, å sånn går det hver amming. Hun driver å tøyser sånn at utdrivingen min tar litt tid før kommer i gang (snakk om minutter), og da er det mer interresangt å se på verden rundt enn å puppe.

Far skal snart i pappaperm, og da vurderer jeg å fullpumpe på dagtid å amme på natttid. Men jeg syns det er så utrolig koslig å amme når hun faktisk har tid til å kose seg, så jeg tør sånn halveis ikke å ta sjangsen på at hun ikke vil ha pupp mer om jeg slutter med pupp og starter med flaske (pumper mm).

Men på en annen side så er det ekstremt lite koselig å amme en makk som ikke har tid til noe. Spesielt når vi er ute/på besøk og hun finner ut at det er på tide med blotting av mine bryst:bored::laughing021

Noen som har erfaring med å pumpe på dagtid og amme på natttid? Gikk amminga fint på natttid?

*hun er 7 mnd om noen dager
 
Nå har jeg bare vært pumpe mamma så ingen egen erfaring, men lest at flere her inne måtte amme på soverommet på dagtid rundt den alderen nettopp for å unngå så mye stimuli. Ute har jeg lest at flere har valgt handikap toaletter eller gjesterom ved besøk. Bare som et tips. Vil ikke tro at ammingen på natt skal bli ødelagt av flaske på dagtid da ammingen på natt går greit.
 
Nå har jeg bare vært pumpe mamma så ingen egen erfaring, men lest at flere her inne måtte amme på soverommet på dagtid rundt den alderen nettopp for å unngå så mye stimuli. Ute har jeg lest at flere har valgt handikap toaletter eller gjesterom ved besøk. Bare som et tips. Vil ikke tro at ammingen på natt skal bli ødelagt av flaske på dagtid da ammingen på natt går greit.

har prøvd å amme på soverommet, sånn at hun ser tv(og forhåpentligvis ligger i ro), i bilen, på ammerom, med radio, helt stille i stuen, synge til hun, vugge, sette på musikk og en hel del andre settinger. Ingenting funker
 
Back
Topp