Starte fødsel ved innvendig sjekk!??

Hiildeej

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Kan fødselen starte etter en innvendig sjekk? Var hos jm i dag grunnet mistanke om fostervannslekasje.

Når jeg kom hjem å fortalte hva hun hadde gjort så ble det litt styr. Min mor mener hun nå kan ha igangsatt fødselen, siden hun sjekket livmortappen/munnen osv for åpning/modning.(hun sa hun ikke fikk noen fingre inn men at den var blitt mjuk å hode var rett innenfor åpningen)

Er det slik som min mor sier eller har det ikke noe å si? Så på nett også at jordmødre ikke tok innvendig sjekk, å at de aller fleste bare får dette etter vannavgang/man vet fødselen har startet.

Er 37+4 så er jo ikke krise om lille kommer nå, men begynner jo å lure.. :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Det kan stimulere ting til å skje, men kun om du allerede er moden.

Sent from my iPhone using BV Forum

skulle ønske (akkurat i dag) man starta fødselen med innvendig sjekk, men da kunne man vel ikke vært oppi der i det hele tatt ila. 9 mnd :D:rolleyes:

Sniker fra august...

Jeg hadde rier fra 05-14 før jeg ble sjekket. Ingen åpning, eller så vidt en liten finger. Ble sjekket igjen kl. 15 samme da... Ble sendt hjem( dustejordmora trodde ikke på meg at jeg hadde rier, men det er en annen historie... Fikk beklagelse etterpå kan jeg si) lille trille var ute kl. 22. Samme dag.

" tuklingen" hennes trigget nok en del her.... Jordmor mente også det..

Back
Topp