Starte å fullpumpe

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Hei!
Jeg har siden mini var 2,5/3 mnd gammel hatt «problem» med ammingen. Hun har ikke noe problem med sugetak, men etter hun oppdaget at det var en verden rundt seg så har hun ikke hatt tolmodighet til å ligge ved brystet 95% av ammingene på dag/kveldstid. Eneste rolige ammeøktene er så og si bare om natten. Hun tar brystet litt, så skal hun sette seg opp å se, å sånn går det hver amming. Hun driver å tøyser sånn at utdrivingen min tar litt tid før kommer i gang (snakk om minutter), og da er det mer interresangt å se på verden rundt enn å puppe.

Far skal snart i pappaperm, og da vurderer jeg å fullpumpe på dagtid å amme på natttid. Men jeg syns det er så utrolig koslig å amme når hun faktisk har tid til å kose seg, så jeg tør sånn halveis ikke å ta sjangsen på at hun ikke vil ha pupp mer om jeg slutter med pupp og starter med flaske (pumper mm).

Men på en annen side så er det ekstremt lite koselig å amme en makk som ikke har tid til noe. Spesielt når vi er ute/på besøk og hun finner ut at det er på tide med blotting av mine bryst:bored::laughing021

Noen som har erfaring med å pumpe på dagtid og amme på natttid? Gikk amminga fint på natttid?
 
Mtp på produksjon er det hvertfall fint å amme på natten, da det er tidspunktet hvor brystene stimuleres best til å opprettholde produksjonen :)
Ellers nekter mi flaske, så jeg har ikke fått prøvd å gi pumpet melk. Hun klikker i vinkel når hun suger på tuten og det kommer melk - melk skal jo bare komme fra pupp :hilarious:
Men mark-amming hvor hun bruker evigheter på å få igang utdriving og må sjekke at alle lekene fortsatt ligger på gulvet en 4-5 ganger, det kjenner jeg til :p
Her har du hjulpet å vente lenger mellom ammingene, om hun er veldig sulten så er der oftere mer matro. «Lenge» vilbety minst 1,5 time eller ner mellom
 
Vi har suksess med liggende amming. Han ligger da på sofaen og jeg blokkerer da effektivt alt av spennende utsikt med kroppen min. Da kan han kose seg lenge, lar han leke litt med fingrene mine :)
 
Bør kanskjd legge til at jeg har prøvd det meste for at hun ikke skal makke sånn, så sånn som å redusere stimuli funker ikke, hun gjør det fortsatt…

Prøvd bare en flaske tenker jeg og se om det fungerer bedre for dere :)
Men ikke så lett å gå fra fullamme til å pumpe alt hun skal ha på dagtid fra en dag til en annen, så start med ett måltid og øk etterhvert som du også har et lager med melk å tilby. Da må du jo også pumpe når hun enten sover eller leker på gulvet. Selv synes jeg pumping er mye mer tidkrevende fordi det skal vaskes og kokes utstyr og pumpes, så det blir mer jobb totalt. Men om ammingen bare er styr og mas er det sikkert bedre :)
Hvor ofte tilbyr du henne pupp?
Det er ellers en fase hvor de fleste kråker mye under amming. Med storebror måtte vi inn på soverommet og ha gardina igjen. Skulle vi amme offentlig, måtte han sitte i bæresjal å spise sånn at han fikk med seg ALT som skjedde rundt samtidig. Han tok ikke flaske, heller :hilarious: Med denne babyen er det lettere å amme overalt, så lenge hun er sulten nok. Varierer hvor lenge det går mellom hver gang, alt fra 1-3 timer på dagtid.
 
Back
Topp