Start på foreldrepermisjon

Reliance

Blir kjent med forumet
Hei

Jeg har termin 10.mars, men ble fortalt at fødselen skal settes i gang senest i uke 35-37 pga ennegete tvillinger. Fra hvilken dato må jeg søke permisjon i dette tilfelle? 3 uker før 10.mars eller 3 uker før ca 18.februar?

Jeg er helt forvirret. Kan dere som har vært i lignende situasjon dele sine erfaringer?

Hei

Jeg har termin 10.mars, men ble fortalt at fødselen skal settes i gang senest i uke 35-37 pga ennegete tvillinger. Fra hvilken dato må jeg søke permisjon i dette tilfelle? 3 uker før 10.mars eller 3 uker før ca 18.februar?

Jeg er helt forvirret. Kan dere som har vært i lignende situasjon dele sine erfaringer?
Ring nav å hør. Har hørt om de som har fått beskjed om å oppgi dato for igangsetting 8g de som fikk beskjed om å oppgi termindato.. Selv oppga jeg termindato selvom mine eneggede ble satt igang i uke 36.

Ukene med permisjon begynner uansett å regnes fra senest tre uker før fødsel om du føder før du har startet permisjon. Da bare trekker de tre uker, for der er bestemt at tre uker er før fødsel uansett.

Back
Topp