Start om natten vs på dagtid

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Føler mange fødsler starter på natten? Finnes det noen statistikk på dette? Litt upraktisk tenker jeg! Tidlig morgen må være det beste tidspunktet. Hva tenker dere? Noen som har prøvd flere tidspunktet? Har det noe å si, og er det virkelig slik at de fleste fødsler starter om natta?

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper min fødsel starter om morgenen, sånn 4-5 tiden er supert. Da rekker det å ta seg opp slik at jeg kan vekke sambo til "vanlig" tid. Henter litt ekstra energi i dagslyset og barnet plumper ut ettermiddag/kveld. Helst før kl 21 for jeg er et A-menneske :P

Sånn, Junior i magen - der har du oppskriften på hva mammaen din ønsker seg :D

Vannet mitt gikk på natten sist. Fødte 7 på morran.. ( ett døgn seinere )

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Her startet riene i 4 tiden på natten. Helt fint:-) Da hadde vi fått søvn, og rakk å pakke litt bag og være hjemme og slappe av før vi måtte reise på sykehuset:-)

Jeg har hørt at fødsler starter som regel på natta, for da er kroppen så avslappet (tror jeg har det fra BV-appen;))

Nå har jeg prøvd begge deler;) og det var jo selvsagt mer praktisk (med tanke på barnepass til storesøster) og deilig å være opplagt til fødselsstart på dagtid fremfor natt. Samtidig føltes det mye tryggere at legevakta var åpent og jordmor var på jobb osv.

Begge mine har startet om natten, kommet samme morgen.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Forrige fødsel startet natt til torsdag, og fødte på lørdag:p

De sier jo at det ofte starter når kroppen er rolig, og jeg var absolutt rolig og sov den natten:)

Håper min fødsel starter om morgenen, sånn 4-5 tiden er supert. Da rekker det å ta seg opp slik at jeg kan vekke sambo til "vanlig" tid. Henter litt ekstra energi i dagslyset og barnet plumper ut ettermiddag/kveld. Helst før kl 21 for jeg er et A-menneske :P

Sånn, Junior i magen - der har du oppskriften på hva mammaen din ønsker seg :D
Sånn vil jeg også ha det! :-)

Min startet på dagen, men 3 timer etter stripping på sjukehuset og 2 timers soving;) perfekt for meg! Utkvilt og lisja kom i 23 tida:)

Min første starta på dagen sånn i 11-12 tiden :) Var egentlig greit, for jeg var i allefall uthvilt. Han var ute kl 18:40 på kvelden. Nå hadde det vært praktisk om det startet tidlig morgen slik at vi rekker å få storebror i barnehagen uten å måtte vekke andre folk midt på natta :) I artikkelen under står det at flest fødsler starter om natten fordi kroppen slapper av :)

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article861211.ece

Hos meg startet de ca kl 5 om morgningen, men selvfølgelig så ville ikke han legge seg den kvelden med at det var helg. Så jeg tvang han til sengs ca kl 2, så vi fikk 3 timers søvn før fødsel om kvelden...så var ganske så trøtte da.

Med nr 1 så ble jeg ikke trøtt når kvelden kom, og kjente noe rart i ryggen. Men små riene beg ikke før kl 2 på natta ca ig de ordentlige kl 0330 ca. Han var ute kl 7. Med nr 2 så gikk vannet kl 23. Første rie kl 0045 og fødte 0416 :) mmannen har hvert veldig trøtt begge gangene ;-)

Nå har jeg bare prøvd en måte, men jeg syns det var helt greit at alt startet på natten, bortsett fra at det var jo da en stund siden jeg hadde spist, noe som ikke nødvendigvis er så godt med tanke på lite energi, men det gikk da så fint allikevel, og hadde det ikke gått så fort med meg så hadde jeg sikkert fått spist litt i løpet av det hele :)

Fødte første på kvelden, andre på morgenen og siste på natten.

Det beste var helt klart morgenen, hadde da sovet på natten og fikk sove den natten etter fødsel også. Nå med siste var jeg våken i halvannet døgn... Så er fortsatt trett...

Bare synd vi ikke kan bestemme når vi vil føde ;-)

Her gikk vannet kl 03 på natta med storebror. Han ble født kl 18.19.

Back
Topp