Start av fast føde

Grøt. Litt over 4 måneder. Begynte fordi han skulle ha veldig mye pupp på natta:-)

Begynte med mos av søtpotet og gulrot når han var 4mnd før vi jobbet oss gjennom litt frukt og grøt.

Hvorfor? Han viste stor interesse for alt vi puttet i munnen og bare koselig og artig og se hvor han koste seg. Og begynne så tidlig også gjør at vi tok det veldig sakte og var null stress. Oppe i 2 måltid (5,5mnd) nå og han elsker det og spiser "alt". Fått beskjed av hs om å gi flere måltider og kutte ned på amming grunnet lav vektoppgang.

Grøt og banan, fordi jeg ble anbefalt det av andre i termingruppa som allerede hadde startet, og fordi jeg tenkte det var enkelt og godt :) Gutten var fornøyd ;) Gjorde samme med andremann ettersom jeg da hadde god erfaring fra første gang.

Hun fikk smake pære ved ca 4 mnd. Så ble litt smaksprøver av forskjellig frukt og grønnsaker innimellom frem til 5,5 mnd og måtte ha faste måltider av grøt og grønnsakspureer pga hun var sulten.

Han fikk smake grøt og søtpotet da han var 5,5 mnd.
Fordi han begynte å kreve mat så ofte, og pga lav vektoppgang :-)

Rett før han ble 6 mnd.

Jeg var i alle fall veldig klar for å få litt mer frihet. Pumping fungerte dårlig for meg etter de første mnd. så jeg måtte alltid være tilgjengelig. Ikke at jeg fartet så mye rundt etter oppstart av fast føde, men deilig å kunne stikke på butikken alene og vite at mannen min kunne gi annen mat og gutten vår ble sulten mens jeg var vekk.

Back
Topp