Stans sykepenger?

borga001

Elsker forumet
Noen som har opplevd dette? Er sykmeldt 100% pga bekkenløsning. Fikk brev fra nav om at sykepenger er midlertidig stanset pga manglende opplysninger. Trodde lege dokumenterte og sendte inn til nav at det er medisinsk grunnlag for at jeg ikke kan jobbe. Noen flere som er eller har vært i samme situasjon? Må jo være enten arbeidsgiver eller lege som ikke har sendt inn nok papirer da. Litt frustrert nå som det går mot jul og trenger penger. :(

Det skjedde meg. Både lege og arbeidsgiver må dokumentere at du ikke kan jobbe. Legen ved å fylle ut et eget felt i sykemeldingen, arbeidsgiver må sende inn tilretteleggingsplan som viser at de ikke kan tilrettelegge for at du kommer tilbake.

Det er blitt "normal" prosedyre nå.. Ikkje lett og bli syk lenger.. Burde holde at legen sykemelder deg. Men NAV vil ha alle i arbeid etter 8 uker. Og arbeidsgiver må sende inn skjema om det ikkje er mulighet og tilrettelegge for deg. Du skal og på oppfølgingsmøte med arbeidsgiver etter 7-8 uker. Håper det ordner seg for deg.. Det er ett møkka system. Ikkje lett og vite dette på forhond. Er ganske nye regler

Det skjedde meg. Både lege og arbeidsgiver må dokumentere at du ikke kan jobbe. Legen ved å fylle ut et eget felt i sykemeldingen, arbeidsgiver må sende inn tilretteleggingsplan som viser at de ikke kan tilrettelegge for at du kommer tilbake.
Okei, da får jeg prate med de imorgen. Tok det lang tid før det ordnet seg med sykepenger for deg da? Håper virkelig at de kan få rævva i gir fortest mulig siden det er jul snart. Takk for svar :)

Jobben betaler meg lønn, og nav gir de penger, så det var mest dem det gikk utover da det var sjefen min som ikke gjorde sin del. Tror det skal være i orden nå, jeg var også tilbake innen det var gått 12 uker, så da skal sykepengene komme tilbake uansett. Jeg var sykemeldt pga kraftig kvalme og svimmelhet, så å nøste opp i dette var ikke gøy...

Okei, da får jeg prate med de imorgen. Tok det lang tid før det ordnet seg med sykepenger for deg da? Håper virkelig at de kan få rævva i gir fortest mulig siden det er jul snart. Takk for svar :)
Anbefaler deg å ta kontakt med Nav asap slik at du får vite hva som har skjedd. Kan jo være at arbeidsgiver ikke har sendt inn sin del av sykepapirene o.l eller noe har kommet på avveie.

Jeg har gått sykemeldt lenge, men ikke hatt noen oppfølgingssamtale... Har fått en tekstmelding fra leder om at vi må ha det, men ingenting skjer... Nå får jeg også lønn fra jobb og så får de refundert fra NAV da, så da er det kanskje ikke meg det går ut over hvis de ikke følger opp?

Har snakket med nav nå, og det var nok at lege sendte utfyllende informasjon om hvorfor jeg ikke kan være i jobb til nav. Skjønner ikke hvorfor hun ikke har gjort det. Veldig irriterende.. Ligget stort sett våken inatt pga dette. Så fort hun har bekreftet og sendt inn, så fortsetter sykepengene mine.

Er det nok å sende mld til lege, eller må jeg ha legetime for dette? Er jo bare noe hun må fylle ut og sende inn.

Back
Topp