Stans sykepenger?

borga001

Elsker forumet
Noen som har opplevd dette? Er sykmeldt 100% pga bekkenløsning. Fikk brev fra nav om at sykepenger er midlertidig stanset pga manglende opplysninger. Trodde lege dokumenterte og sendte inn til nav at det er medisinsk grunnlag for at jeg ikke kan jobbe. Noen flere som er eller har vært i samme situasjon? Må jo være enten arbeidsgiver eller lege som ikke har sendt inn nok papirer da. Litt frustrert nå som det går mot jul og trenger penger. :(

Har du hatt samtaler med sjefen din? Dere må sende inn oppfølging samtale til NAV som sier at arbeidsgiver ikke Jan tilrettelegge. Jeg fikk sånn brev, men det var en feil da bade min sjef og leder hadde sendt inn papirer. Bare ring de i morgen å hør:). Men hvis ikke lege skriver på punktet 6,1 og du og arbeidsiver ikke har samtaler stanser de sykepenger nå..

Herregud! Det hadde kosta saksbehandler på NAV nøyaktig 10 kcal å si hva som manglet at dokumentasjon! Apekattbyråkrati!!!
Ja det er fryktelig irriterende at de ikke kan si ifra hva som mangler av opplysninger. Er ikke første gangen det er noe tull med de. Skal ringe både lege og nav imorgen.

Ja det er fryktelig irriterende at de ikke kan si ifra hva som mangler av opplysninger. Er ikke første gangen det er noe tull med de. Skal ringe både lege og nav imorgen.

Huff håper du har god tid! (Ifht å ringe NAV). Du bor vel ikke i en liten kommune? Da er det lettere å møte opp personlig (måtte det sist ifm svkpermisjon)

Bor i liten kommune, så er vel enklere å bare møte opp på nav istedet. Får vel mer ut av det enn å ringe.

NAV gir ingen varsel lengere etter de nye reglene om aktivitetskrav i uke 8. Men hvis arbeidsgiver og lege følger opp er det ingen problem:)

Slik jeg har forstått det må du enten snakke med sjefen og finne en løsning hvordan du kan være i minst 20% aktivitet. Dersom det er mulig går du til legen og får justert sykemeldingsgraden og du har oppfylt aktivitetskravet. Dersom det ikke er mulig med aktivitet må legen spesifikt grunngi hvorfor det ikke er mulig for deg å jobbe i det minste 20 %. Håper det ordner seg for deg!

Har allerede vært gradert sykmeldt 60%, og jobbet 40%, noe som ikke gikk. Jeg var på jobb, og det endte med at jeg måtte dra hjem fordi jeg klarte nesten ikke gå. Ble 100% sykmeldt etter det. Har måttet ty til krykker ved behov, så det må jo være noen papirer som mangler. Jobber på sykehjem uten mulighet for tilrettelegging. Det er en tung jobb.

Har allerede vært gradert sykmeldt 60%, og jobbet 40%, noe som ikke gikk. Jeg var på jobb, og det endte med at jeg måtte dra hjem fordi jeg klarte nesten ikke gå. Ble 100% sykmeldt etter det. Har måttet ty til krykker ved behov, så det må jo være noen papirer som mangler. Jobber på sykehjem uten mulighet for tilrettelegging. Det er en tung jobb.
Da skriver legen din det til NAV, så ordner det seg med engang:). Kan hende det allerede er i orden og at NAV bare har sendt ut brevet, slik de gjorde med meg..

Da har jeg pratet med nav. Det var nok at lege sendte inn utfyllende informasjon om hvorfor jeg ikke kan jobbe. Hun har ikke sendt inn noen begrunnelse til nav. Så fort det ble ordnet, så fikk jeg fortsatt sykepenger. Hvorfor i all verden har ikke hun gjort det... Irriterende!!!

Husker legen min skreiv veldig tydelig: Ingen restarbeidsevne. Fikk aldri noe fra NAV i det året jeg var sykemeldt, men jeg hadde møter m jobben og det var jo en annen grunn en deg for at jeg var sykemeldt. Godt det ordna seg, da burde de få sendt ut penger fortløpende også.

Back
Topp