Stamp å jacuzzi

Spirelykke

Glad i forumet
Marsboerne2017
August 2018
Er 14+5 idag å skal fyre i stampen hjemmen. Har hørt at det har ikke noe å si når jeg ikke er så lankt på vei. Hva mener dere? Er stamp å jacuzzi fyfy?

Jacuzzi er fy fy.. Men det er jo pga bakterier og folk... Eller har jo noen snakka om at det ikke er bra med overoppheting... Men må vel gå hjemme og litt forsiktig.. Ikke fyre for hardt og passe på når det er nytt vann... Jeg har og veldig lyst til å ta fram plastikkbadet vårt!

Som det er blitt sakt så er det både bakterier å varme å tenke på her. Eg personlig ville stått over og vært litt føre-var.

Man bør helst ikke bruke det pga varmen. Overoppheting er lett når man er gravid og det kan gå ut over utviklingen av hjernen til forsteret. Vi pakket ned vårt når jeg ble gravid, merka jeg ble fortere varm allerede før jeg testa positivt.

Det foregår bading for gravide i terapibad, som regel holder de 34 grader. Beskjeden da er: Husk å drikke og de timene jeg har vært på har vart i ca 45 minutter mener jeg å huske. Pass på varmen om du tar sjansen, mener å huske at badestampen har betydlig varmere vann enn terapibadet med sine 34 grader.

Jeg har brukt stamp. Var vel 36 grader, og var nedi i kanskje femten min:-) når jeg kjente antydning til st det ble litt varmt hoppet jeg ut;-)

Etter hva jeg har forstått er det varmen som er problemet så tidlig i svangerskapet. Bakterier er vel et større problem senere, nårmslimproppen har begynt å gå:-)

Satt nedi med heile meg i sirka 10-15 min bare :p så satt jeg en stund me bare beina nedi å morgenkåpe på overkroppen en stund :)

Jeg holder meg helt unna jacuzzi nå mens jeg er gravid.

Jeg satt i jacuzzi her om dagen, ble der ca 15 min, men vannet var neppe mer enn 34-35 grader så det var en del kaldere enn slike boblebad pleier å være og jeg var ikke i nærheten av å svette. Holdt meg helt unna badstua dog, for der blir jeg kjempevarm på under fem minutter, så det unngår jeg helt i svangerskapet.

Jeg har flyttet inn i ny enebolig hvor utvendig boblebad fulgte med. Jeg var ikke klar over at det var noen fare her, og tok meg derfor et bad med samboeren min nå. Ble veldig bekymret, kan noen betrygge meg? Er i uke 19. Tror vi satt der i 15 min, og temperaturen var nok dessverre så høy som 39 grader. Ble ikke ubehagelig varm når jeg satt der, men fikk vondt i hodet etter badet.

Jeg har flyttet inn i ny enebolig hvor utvendig boblebad fulgte med. Jeg var ikke klar over at det var noen fare her, og tok meg derfor et bad med samboeren min nå. Ble veldig bekymret, kan noen betrygge meg? Er i uke 19. Tror vi satt der i 15 min, og temperaturen var nok dessverre så høy som 39 grader. Ble ikke ubehagelig varm når jeg satt der, men fikk vondt i hodet etter badet.

Tror ikke du skal bekymre deg alt for masse, fant dette:

Myte: Badstue og boblebad er farlig

- Her spriker rådene. Generelt er det ikke farlig med badstue og boblebad under graviditeten, men gravide skal være forsiktige med overoppheting, så det er lurt å begrense tiden i badstue og å ha noen med seg slik at man får hjelp om man blir uvel. Boblebad er fulle av bakterier, og spesielt i siste trimester bør man holde seg unna boblebad for å minimere risikoen for infeksjoner i underlivet. Rådfør deg med legen din for å få oppdaterte råd om dette.

Kilde: https://www.helsenett.no/index.php?...rskapet&catid=95:graviditet-fodsel&Itemid=516

Pass på og drikk vann, og kanskje være obs på om du merker noe ubehag i underlivet bare i etterkant, er det nytt vann osv. som sikkert er byttet i forbindelse med at dere kjøpte huset, og dere er nøye med og kanskje ta en kjapp vask før dere setter dere oppi så går det nok bra skal du se :) Kroppen sier ifra om det er noe som den ikke liker ;) Kanskje ta ti min neste gang, hvis du velger å sette deg oppi igjen, se om hodepinen uteblir. :)

Er nok mye annerledes med boblebad hjemme enn borte.. Da det er deres egne bakterier.. Men nok viktig å skifte vann ofte og ha i nok rensegreier

Tror ikke du skal bekymre deg alt for masse, fant dette:

Myte: Badstue og boblebad er farlig

- Her spriker rådene. Generelt er det ikke farlig med badstue og boblebad under graviditeten, men gravide skal være forsiktige med overoppheting, så det er lurt å begrense tiden i badstue og å ha noen med seg slik at man får hjelp om man blir uvel. Boblebad er fulle av bakterier, og spesielt i siste trimester bør man holde seg unna boblebad for å minimere risikoen for infeksjoner i underlivet. Rådfør deg med legen din for å få oppdaterte råd om dette.

Kilde: https://www.helsenett.no/index.php?...rskapet&catid=95:graviditet-fodsel&Itemid=516

Pass på og drikk vann, og kanskje være obs på om du merker noe ubehag i underlivet bare i etterkant, er det nytt vann osv. som sikkert er byttet i forbindelse med at dere kjøpte huset, og dere er nøye med og kanskje ta en kjapp vask før dere setter dere oppi så går det nok bra skal du se :) Kroppen sier ifra om det er noe som den ikke liker ;) Kanskje ta ti min neste gang, hvis du velger å sette deg oppi igjen, se om hodepinen uteblir. :)
Tusen takk for svar, det føles greit nå- og hjelper at vi minner hverandre på å ikke bekymre oss for mye

Jeg tenker litt at det ikke er så stor forskjell på jacuzzi og bading i oppvarmet basseng - som jo blir anbefalt spesielt om en har bekkenløsning. Det offentlige bassenget vi bader i holder ca 33 grader, mot vår jacuzzi på 36-37. Ikke store forskjellen.

Vi har også jacuzzi hjemme. Vi kjøpte den brukt, men har renset den med klordioksid tabletter (dryox). Vanlig klor renser overflaten, mens klordioksid jobber i dybden og får ut "alt" - det kom ut mye rusk å rask fra rørene.
Jeg vet derfor at vår er ren, og vi klorer jo selvfølgelig før vi går oppi og etterpå.
Så jeg tenker kjør på å kos deg :) men om dere ikke er helt sikre på hvordan renholdet har vært kan der være lurt å kjøre på med en "super rens", slik at du vet at det er kun deres egne bakterier.

Back
Topp