Stamming

Skrållan

Forumet er livet
Sambo har et spørsmål han lurer på, men vil ikke lage seg profil for å spørre dere, mystisk nok [;)]

Det han lurer på da, er om ungene deres stammer innimellom?

For det gjør nemlig Tobias! Sambo ser jo for seg at gutten kommer til å stamme hele livet og blir mobbeoffer og et samfunnsutskudd, men jeg tar det hele med knusende ro og skjønner at det er alderen, og at han blir så ivrig når han snakker, og vil gjerne snakke høyest for å overdøve Ida, så dermed stammer han. Men for sambo er dette svartedauden altså...

Æ svart han på chatten æ[;)]

Maiken har begynt å si første stavelsen på noen ord to ganger, eller noen ord to ganger. Det kan være første ord i setningen eller midt inni. Det er aldri mer enn to ganger, og ikke alltid. Det er ikke noen sammenheng med når hun er ivrig eller ikke.
Vet ikke om det er stamming, dårlig uvane eller hva jeg - men det bekymrer meg ikke [:)]

Tobias kan ta første stavelsen i et ord en 5 ganger før han fortsetter han, men jeg bekymrer meg ikke nevneverdig jeg altså... ser jo at lille nevø gjør det samme, regner med det er alderen og iveren som tar overhånd! [:)]

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Adelèn gjør ikke det, men det er helt sikkert alderen som du sier...spesielt hvis nevøen din gjør det samme! [:)]

Ja, han stammer litt han også, men ikke så ekstremt som Tobias. Men nevøen min er litt flinkere til å prate enn Tobias, så kan jo ligge der også.

Er nok fordi det er iver, litt vanskelig og uttale + at han er i en alder der han stadig lærer nye ord.

Men som jeg sa til gubben din, om han virkelig beskymrer seg så er det bare å nevne det til barnehagen. De er jo trent til å se etter "feil", så blir det tatt tak i tidlig om det er noe som er verdt å beskymre seg over[:)]

ORIGINAL: Destiny85

Er nok fordi det er iver, litt vanskelig og uttale + at han er i en alder der han stadig lærer nye ord.

Men som jeg sa til gubben din, om han virkelig beskymrer seg så er det bare å nevne det til barnehagen. De er jo trent til å se etter "feil", så blir det tatt tak i tidlig om det er noe som er verdt å beskymre seg over[:)]

hæhæhæhæ, du vet gubben ALDRI er i bhg deres? Men han får bare bekymre seg, JEG mener det er normalt, og bhg har aldri sagt noe negativt om språket hans, de synes han er kjempeflink til å snakke [:)]

ORIGINAL: sandra 22

Mikael gjør det om han er veldig ivrig..vil tro det er helt normalt?[;)]

ja, det tror jeg det er! [:D][:D]

ORIGINAL: Skrållan

ORIGINAL: Destiny85

hæhæhæhæ, du vet gubben ALDRI er i bhg deres? Men han får bare bekymre seg, JEG mener det er normalt, og bhg har aldri sagt noe negativt om språket hans, de synes han er kjempeflink til å snakke [:)]

Tenkte for å roe nervene til gubben din jeg da[8D]

Back
Topp