stakkart nabohunden...

Lene J

Forelsket i forumet
Er ei gammel dame i nabohuset som har en liten bomullshund. Dama har drypp annenhver uke og blir støtt og stadig hentet av ambulansen. Den stakkars lille hunden er aldri ute på tur, ho bare slipper den ut på verandaen og der står den og bjeffer (er ikke fylt et år en gang) I natt stod den å bjeffa til halv tolv da ringte jeg husverten hennes og ga beskjed, og han ringte henne og fikk a til å ta inn hunden... Meeen jeg syns virkelig ikke dama burde ha hund (er ei skikkelig heksedame btw) Hvem kan man ringe og evt anmelde det til? Politi, mattilsyn...? Hunden har det ikke bra, er redd alt og alle og skjelver konstant, og knurrer..

Du må kontakte dyrebeskytelsen..

Dyrebeskyttelsen kan nok hjelpe deg med dette.
Helt enig i at hun ikke burde ha hunden, når hun ikke er i form til å ta seg av den.

ORIGINAL: Nibbler

Ser alle anbefaler dyrebeskyttelsen, men har disse muligheten til å få gjort noe? De taler dyrenes sak og gjør en bra jobb, men jeg tror faktisk det er Mattilsynet som må inn i bildet hvis folk skal frataes dyr. Korriger meg hvis jeg tar feil. Uansett kan sikkert dyrebeskyttelsen gi råd til hvordan du skal gå frem.

Jeg er enig med deg. Jeg mener også at det er slik. Dyrebeskyttelsen henter dyr derfor eieren frivillig vil gi fra seg dyrene sine. Men dette koster eieren penger for vetrinær utgifter osv. Mener det er Mattilsynet om må reise å hente dyret, dersom eieren ikke har ringt selv.

Ja er kanskje mattilsynet...[&:]Kom på det nå...Men det kan dyrebeskyttelsen svare på i alle fall..[:)]

ORIGINAL: Nibbler

Ser alle anbefaler dyrebeskyttelsen, men har disse muligheten til å få gjort noe? De taler dyrenes sak og gjør en bra jobb, men jeg tror faktisk det er Mattilsynet som må inn i bildet hvis folk skal frataes dyr. Korriger meg hvis jeg tar feil. Uansett kan sikkert dyrebeskyttelsen gi råd til hvordan du skal gå frem.

Stemmer!

Back
Topp