Stakkars venninnen min og sønnen hennes

mkrago

Elsker forumet
Guttungen til en venninne av meg fikk en kjele varmt/nesten kokende vann over seg i dag. De er innlagt på barneavdeling med 2 grads forbrenning over halve kroppen. Jeg har så sinnssykt vondt av de. Jeg husker selv hvor jævlig det var når lillegutt fikk en kaffekopp over seg, heldigvis fikk han ingen brannskader da. Men jeg føler meg så hjelpeløs, skulle gjerne ha gjort noe for de. Jeg skal på OUL på samme sykehus i morgenen så så at hun må bare gi beskjed hvis jeg skal ta med noe, komme og gi en klem, skravle litt eller avlaste litt. Hun er i tillegg selv gravid og har i dag fått litt blødninger osv og er ganske på tuppa.

Noen tips/forslag til noe jeg kan hjelp til med? Jeg kan ikke gjøre det bra men jeg skulle virkelige ønske jeg kan gjøre noe.
 
Hørtes skikkelig vondt ut! Husker lillesøsteren min tok på en glovarm ovn da hun var baby og krabbet rundt. Forbrant hånda skikkelig og måtte til legevakta. Ordentlig fælt når de små skader seg sånn. De er så forsvarsløse!

Hadde jeg vært hun moren hadde jeg sikkert vært glad bare for å kunne prate med noen. Bekymringer med blødninger og sånt er heller ikke så kult å sitte og gruble om alene. Så godt selskap hadde jeg ønsket mest. Ellers sier hun forhåpentligvis ifra hvis det er noe du kan bidra med når du spør, med mindre hun er litt beskjeden/ikke vil være til bry da.
 
Åuff, nå fikk jeg vondt inni meg! Det knyter seg så når jeg hører og leser om små barn som skader seg, og slike brannskader kan jo være virkelig ille!! En kaffekopp kan utgjør mye skade på en sart liten barnekropp.. Håper for foreldrenes skyld at det ikke skjedde hjemme, tenk for en forferdelig samvittighet å bære på! Og en utrøstelig smerte for barnet må gå gjennom nå :-(
Jeg har dessverre ingen tips eller råd, men er helt sikker på at mammaen trenger en god klem og omsorg nå! Bare snill opp og vær der for henne som en støttende venn! <3
Håper det vil gå bra med de, både mor og barn og baby i magen!
 
Stakkars :-( så forferdelig :-( håper den lille tassen kommer seg fort og at mammaen ikke har mer blødninger.

Å være der for henne er vel det beste du kan gjøre. Kanskje kjøpe med litt snacks ig drikke til henne som du vet at hun liker? Evt smøre en deilig niste til henne? Sykehusmat er jo aldri kjekt. Ta med et blad du vet hun vil sette pris på?
 
Å være på barneavdelingen med barne sitt er trist.Så jeg hadde satt pris på besøk,og bare litt avlastning at jeg fikk ut å puste litt.
 
Siden det sikkert ble en plutselig innleggelse så kan ei veske med ei truse, tannbørste/krem, deo og smiknefjernerservietter, + en vannflaske og en sjokkis eller noe? Ble plutselig lagt inn i sommer selv, uten forvarsel. Kom inn redd fra en bursdag liksom (fiskebein i halsen, så var ikke farlig), og da kom ei venninne med dette til meg, det var SÅ godt å få av seg sminken og få tatt på seg rein truse etter en kattevask liksom...

Høres forøvrig helt grusomt ut, er jo livsfarlig med sånt for de små! Håper han kommer seg og ikke trenger så mye operasjoner og div da :(
 
Jeg var så glad for ren truse, sokker og deo da vi ble brått innlagt før jul :)
 
Enig med alle over. Spesielt dette med toalettsaker. Og masse omsorg. Foreldre i en sånn situasjon e ikke flink å ta vare på seg selv, derfor trenger de ofte noen rundt seg som kan minne de på at de må det!
 
jeg kjenner henne <3 jeg har så sinnsykt vondt av henne <3 jeg tror nok hun blir glad for en oppmerksomhet til den lille. Utover det tror jeg mannen hennes vil klare å ta seg sammen og hente det hun måtte ha behov for ellers :) Heldigvis. Den truende aborten hennes gnager nok endel nå.. :( Hva med å ta med noe digg snop til henne? <3
 
Uff så utrolig fælt...
Sier meg enig med de andre om å stille opp og bare være der, evt ta med noe godt og bare støtt de og være der.
 
Vi var innom i går både før og etter OUL. Heldigvis hadde vår opplevelse med kaffekoppen ført til at de var veldig klar over hva de skulle gjøre. Hadde med litt mat og snop da det er vanskelig for mor å få mat pga allergi. Heldigvis har det gått sjokkerende bra med guttungen og det er bare 2 grads forbrenning i ansikt og en arm. Jeg satt og sendte meldinger med henne en stund i dag da guttungen var i narkose for sårstell og bandasjeskift.
 
Godt å høre at det går bra etter forholdene. Skremmende hvor fort uhellet kan være ute!
 
Back
Topp