Stakkars søstra mi

krezz

Gift med forumet
Junibarna 2015
Forrige mandag kjørte yngste søstra mi og ei venninne Fra Tr.heim til Arendal, for søstra mi skulle kjøpe seg hund. Det var en bitteliten fjert av en hundevalp, en terrier av noe slag, og den betalte ho 10tusen for....[&:]
Mandag DENNE uka måtte hunden til vetrinær, og ble innlagt. Røntgen, kontrastvæske, hele pakka....[>:] Dette kostet 3500 kr...[:'(][:'(] Diagnose: luftveisinfeksjon.[:@]
Tirsdag dro de til vet. for å ta ut veneflon.[:D]
Onsdag ble det ny innleggelse[:@]
Inatt døde valpen.....[:(]

Oppdrettern sendte ikke med vaksinasjonspapirer eller helseattest, ingen kontrakt eller kvittering (hun skulle ettersende...[8|][:'(][:@]), og oppdrettern har visst harr MATTILSYNET på besøk noen ganger![:-]

Jeg er bare så lei meg på søstersns vegne... Det er så synd ho skulle brenne seg SÅ fælt når ho skulle kjøpe sin første hyund...[&o][:(][&o][:(][&o][:(]

Håper hun sørget for å forsikre hunden den dagen hun fikk den. Er den forhåndregistrert så følger forsikringen med og den virker fra dag 1. Det er også bare å kreve hele beløpet av oppdretter, for hunden ble så fort syk. Det er faktisk hele 5 år med angrerett på kjøpet!! Det er ikke noe å lure på en gang. Men kan bli vanskelig. Desverre så fortsetter slike mennesker å avle for de får solgt valpene til førstegangskjøpere som ikke tenker på å sjekke ryktet til oppdretter. Er bare å ta en tlf til NKK så finner man fort ut ting. Eller raseklubben.

Jeg fikk "reddet" søsteren min med å bli lurt av en som skulle selge valper de hadde tatt inn i fra Danmark. Fant ut etter 2 tlf at de var anmeldt flere ganger og folk hadde betalt de, skulle møte dem på gardemoen til en bestemt tid for så å finne ut at de hadde gitt bort penger, ingen hund og rett og slett rundlurt! Det er sååå mange useriøse folk.

Men neste gang, så bør hun bruke litt mer tid på å finne en seriøs oppdretter, bruke litt mer penger på hunden hvis hun absolutt skal ha en miniatyrhund. Og Helseattesten SKAL følge med kjøpet! Bare si i fra så kan jeg hjelpe med å finne oppdrettere som jeg vet er seriøse... kjenner til noen. [:)]

Oppdretteren sa visst at søstersn hadde noen dager på seg på å forsikre hunden, for oppdretterens forsikring varte noen dager etter kjøpet...[8|] Søstersn skulle til dyrlege på mandag denne uka for en sjekk av hunden, før ho skulle til forsikringsselskapet...[&o]

Snakket med en av dyrlegene her, som er i mattilsynet i tillegg, og ho sa det var bare å ringe matillsynet i arendalsområdet for å høre om de hadde noe på oppdrettern, og evt tipse demom at de måtte innom...

Hele opplegget virker rart på meg, altså!!![:@] Og oppdretteren tror jeg er en av de som bare skal tjene penger! Ho hadde visst sagt noe a lá at søstersn ikke trengte å betale for seg hos dyrlegen... Hallo???![:@] Hva slags innstilling er det da?[:'(]

Det er mulig at det egentlig var litt "til pass" for søstersn og... Hastverkskjøp av en hund, bare fordi den er liten, men aller viktigst fordi den er allergivennlig![&o]

Ja det er mange som henne, som har det LITT for travelt med å få seg hund. Også blir konsekvensene store. Men siden hun har kjøpekontrakt så er det bare å kreve pengene tilbake. I hvertfall halve kjøpesummen. ang forsikringen skal det også følge en forhåndregistret forsikring på dem og det papiret skal kjøper få med seg den dagen de henter valpen! Den forsikringen gjelder kun 1 dag etter henting, derfor må man ringe og endre den forsikringen med en gang!
Hele dama høres tvers igjennom useriøs... men dette er kanskje en blandingsvalp?

eller så er den uregistrert i NKK og ikke noe av det hun sier stemmer. Jeg hadde valpekull i sommer, så jeg vet litt hvordan rutinene på slike ting er, men har også lært hva jeg skal gjøre anderledes neste gang.

Hun får bare ta en tlf til oppdretter og kreve beløpet tibake. en valp skal ikke kunne få luftveisinfeksjon uten at det har bodd på et trekkfult sted eller blitt badet i kaldt vann uten å tørke ordentlig. Det kommer ikke sånn over natten, hvis ikke søsteren din har gjort noe rart med den.

Hun fikk ikke kjøpekontrakt heller, for alt skulle visst ettersendes....[:(][&o][:(][&o] Og det ble påvist at valpen døde av lungebetennelse..[&o]

Ho "oppdrettern" er en stor løgnhals, forresten....[:@] For det første har ho oppgitt to forskjellige navn til søstersn og ei Nord-Trøndelag som også kjøpte valp samme sted, og "oppdrettern" sa først at valpene var registrert i NKK, men for et par dager siden var de ikke det likevel, for de hadde ingen stamtavle...[>:]

Men det viser seg at valpen søstersen hadde med til ho i N-T også er dårlig...[:-] Søstersn ringte ho som har den andre valpen etter at søstersn sin valp døde, og da tok ho andre dama med seg SIN valp til dyrlegen for å sjekke om det var lungebetennelse der og...

Søstra mi og ho i N-T er imidlertid beredt til å ta opp kampen, og de skal få hjelp av ene tanta mi som har endel peilig på hunder og slikt... Men det kan bli vanskelig å få knekt ho oppdrettern" og, for faren er advokat, og ho sjøl går jusstudier.....[>:]Men vi satser på at de blir knekt til slutt!!!![:D][:D][:D]

Huff, så kjipt! Synd det er så mange useriøse oppdrettere! Neste gang må hun ta kontakt med raserepresentanten, da blir hun henvist til seriøse oppdrettere[:)]

Stakkars søstra di og stakkars lille voffsen [&o][:(]
Men mattilsynet??? Det hørtes IKKJE bra ut!!![&:] Blir bekymret for de andre hundene han har? [&:]

Da viser det seg tydelig at det er oppdretter sin feil, for valper SKAL ikke kunne bli så fort syke. Men det er jo bare å kontakte Tv2 hjelper deg. De elsker slike oppdretter saker [8D]

Ønsker henne lykke til! Og Ta kontakt med NKK og si i fra, også raseklubben evt miniatyrklubben og advar om denne oppdretteren. Slike saker går som ild i tørt gress i hundemiljøet.

Søstrra mi ringte "oppdrettern" i går, og lurte på hvordan ho "oppdrettern"
stilte seg til å refundere noe av pengene, og ho overraska visst søstersn med å si seg villig til det!!![:-] Eller, det ho "oppdrettern" sa, var at OM det viser seg at valpen i N-T også har lungebetennelse, så skal søstersn få en valp(fra mora sitt oppdrett) med stamtavle i NKK, alle vaksinasjonspapirer i orden, ja,alt som SKAL være med, det skal visst bli med, og det for bare 3-4000 kr.[:D][8|] Men dette gjorde ho for at søstersn ikke skulle gi ho oppdrettern dårlig rykte...[&:]
Vet ikke helt hva jeg tror jeg....[8|] Det virker bare så altfor lettvindt![8|] Hvordan kan vi vite om mora til "oppdrettern" er en seriøs oppdretter?[>:]

ORIGINAL: krezz

Søstrra mi ringte "oppdrettern" i går, og lurte på hvordan ho "oppdrettern"
stilte seg til å refundere noe av pengene, og ho overraska visst søstersn med å si seg villig til det!!![:-] Eller, det ho "oppdrettern" sa, var at OM det viser seg at valpen i N-T også har lungebetennelse, så skal søstersn få en valp(fra mora sitt oppdrett) med stamtavle i NKK, alle vaksinasjonspapirer i orden, ja,alt som SKAL være med, det skal visst bli med, og det for bare 3-4000 kr.[:D][8|] Men dette gjorde ho for at søstersn ikke skulle gi ho oppdrettern dårlig rykte...[&:]
Vet ikke helt hva jeg tror jeg....[8|] Det virker bare så altfor lettvindt![8|] Hvordan kan vi vite om mora til "oppdrettern" er en seriøs oppdretter?[>:]

Sjekk med valpeformidlingen for den aktuelle rasen. De vet mye om hvem som er seriøse. Hvis de IKKE anbefaler denne oppdretteren så forlang pengene tilbake! Kjøpsloven gjelder for dyr også!! Ellers lønner det seg og ha "is i magen" når man skal kjøpe små hunder! Sørg for at papirer ol er i orden før penger overleveres!

før jeg hadde ingått noen som helst avtale, vill ejg kontaktet de jeg kunne, og sjekket hvilke rettigheter jeg har

OG krevd full tilbakebetaling og gått til en seriøs oppdretter, og glemt hele denne og tanter og det som er

og de er to stk, så de må bare stå på

tv2 hjelper deg er gull, få has på denne oppdrettern med en gang

Back
Topp