Stakkars pusen min....

nygarda

Glad i forumet
Pusen er ikke i form stakkar.... han har ikke spist eller drukket på to dager, bare ligger der og stirrer apatisk i luften. Beveger seg mellom de 3 favorittplassene i huset, ellers ligger han bare rolig. Vil ikke kose, vil ikke noen ting. [:(]

Stakkar... det er helt forferdelig. Jeg aner ikke hva som plager han. Han hverken hoster eller kaster opp, ikke noe avføring. I morgen blir det tur til dyrlegen.

Han er bare 1,5 år gammel, så jeg håper det ikke er no alvorlig....[&o]

Huff da, stakkers pus...

Du bør sørge for at han får i seg vann, har du en engangssprøyte, uten spiss, så ville jeg sprøytet vann i han, væsketilførsel er veldig viktig når de er slapp og dårlig.

Her er en oppskrift gitt av veterinær til en av mine oppdrettsvenniner:

1 toppet tsk salt(ca 9 gr)
1 toppet tsk bakepulver
3 ss sukker
1 liter vann.
Kokes opp, avkjøles litt og fylles på termos. En syk pus foretrekker temperert væske og mat.

Det skal være så mye sukker for å tilføre litt ekstra energi. Bakepulvetert kan droppes men det er viktig å ta med det også fordi de som er syke trenger karbohydrater

Minimums og-vedlikeholds mengde med væske i døgnet er 40 ml pr kg kroppsvekt. Det er bedre å gi bare litt av gangen og flere ganger i løpet av døgnet, enn å gi mye og sjelden

Kanskje han har noe som blokkerer i tarmen? Det vil de uansett finne ut av i morgen, lykke til!

God bedring til pusen din[;)]

Tusen takk for svar! Jeg skal se om jeg kan få i ham noe i morgen hvertfall.

Lar han få være for seg selv i kveld tror jeg.

God bedring til pus.
Det er ikke noe koslig å se de i slik form[&o]

Back
Topp