stakkars mormoren min

VilSåGjerne

Forumet er livet
er blitt så tullete nå[:(]
onkelen og tanten min har fått avlastning plass til henne på ett aldrers PENSJONAT!!!!!!!!!!!!!
uten å gi oss andre beskjed, blir så forbanna.......
mamma var oppe i går, har ikke snakket med henne etter det.
i dag var min søster der på besøk. mormor hadde pakket alle tingene
sine, for hun skulle hjem. så hun ble så glad når min søster kom
da sa hun; det var det jeg visste, jeg visste jeg kunne stole på at du kom
for å hente meg!!!!!!!!!!![:(][:(][:(][:(]
Hun har vært litt tullete en stund nå,men nå var hun blitt helt forandret. hun husker oss i familien
8Vi er en veldig liten familie,meg min søster,mamma,onkel og konen) men nesten alt rundt er borte,mye tull snakk.
Hun har ringt politiet hver dag, for hun tror at noen bryter seg inn hos henne, som skal skyte henne.

Alt hun sier er jo hennes virkelighet, det er det som gjør det så sårt for oss,hun tror jo at noen bryter seg inn i leiligheten hennes og skal skyte hun.

Hun er nå ca 5 min vekke i fra hjemmet sitt. hun tror hun er blitt kjørt med bussen der sammen med andre som bor der og hun tror hun er langt vekke på landet, så hun var litt redd for at vi ikke kom så ofte på besøk.......

Jeg har jobbet mye med demente og taklet det ganske bra. men kjenner på kroppen og hjerte nå at det er så fryktelig sårt når det er familie[:(]en som står deg nærmt. det river i hjerteroten min......[:(]

tante mente at vi ikke måtte besøke henne foør om en ukes tid, for hun måtte bli kjendt med stedet. men sier meg ikke helt enig i den. jeg tror at en bør være der med henne litt så hun blir trygg på plassen og at hun vet at vi er der for henne, at hun får være med oss hun virkelig kjenner.

så min søster fikk kjeft i dag av tante for at hun reiste opp der.

vi må jo sørge for at hun  har bananer og kvikklunsj( dobbeldekker som hun kaller det for[:)])

har så lyst til å hente henne og slytte inn med hun jeg[:(]så skal jeg  passe på henne-

får snakke med mamma seinere i dag for å høre hva vi skal gjøre med dette. Jeg kan værtfall skrive under på at jeg ikke kan la være å besøke henne, det er bare greit.

ble langt dette men måtte bare få det ut[:(]

Jeg ser ikke noe galt i at du besøker henne, om du besøker henen vær dag den første tiden henes så kan vel ikke det gjøre noe galt, tror det heller kan væe litt bra jeg. Men som sagt så har jeg heller ikke peilingpå demente da. Må bare si det, det er nok bedre å snakke med de som jobber der og du er jo i bransjen selv så du kan sikkert få greie på mer om dette hva fagpersoner mener om dette tilfellet.

Men det er veldig trist når noen man stå nær ikke er den samme gode lenger, på en måte så mister man den trygge og godepersonen man kjente før, det er en litt annne person man har å gjøre med, men det er jo tross alt den samme gode gamle alikevel.

Du for gjøre det beste ut av dette og gjør det du tror er rett du, det kommer du langt med

Uff.. hørres ikkje kjekt ut[:(] Må væra trist at den gode mormora di har det sånn..

Men flott at du står på[:)]

Uff, dette høres ikke helt lett ut. Det må være vondt å se sien egen mormor bli så surrete. Vet ikke helt hva jeg skal si, men sender deg en stor klem, og håper du fortsetter å besøke mormor på tross av hva din tante mener. Du må gjøre det du synes er riktig!

Synest det var en rar tankegang av tanten din, selfølgelig bør mormor få besøk.

Vet hvor tungt det er, og føler veldig med deg...

ORIGINAL: Litolus

Synest det var en rar tankegang av tanten din, selfølgelig bør mormor få besøk.

Vet hvor tungt det er, og føler veldig med deg...

Enig der! [;)]

ORIGINAL: twinanne

Jeg ser ikke noe galt i at du besøker henne, om du besøker henen vær dag den første tiden henes så kan vel ikke det gjøre noe galt, tror det heller kan væe litt bra jeg. Men som sagt så har jeg heller ikke peilingpå demente da. Må bare si det, det er nok bedre å snakke med de som jobber der og du er jo i bransjen selv så du kan sikkert få greie på mer om dette hva fagpersoner mener om dette tilfellet.

Men det er veldig trist når noen man stå nær ikke er den samme gode lenger, på en måte så mister man den trygge og godepersonen man kjente før, det er en litt annne person man har å gjøre med, men det er jo tross alt den samme gode gamle alikevel.

Du for gjøre det beste ut av dette og gjør det du tror er rett du, det kommer du langt med

Jeg  jobbet tidligere med mangen demente, og det er viktig at di har sine nærmeste rundt seg. Det som kan vær lurt,er og ta med seg noen ting hjemmen fra, bilder,duker evt tepper. Så det blir hjemme koselig. Så kan det vær det blir lettere for henne og venne seg til den nye plassen. Men jeg forstår,det er veldig vanskelig i starten. Akkurat det samme skejdde med morfaren min,så jeg forstår godt hvordan du har det. Tenker på deg

off,, det er tungt dette.

men tusen takk for alle svar og meninger, det setter jeg pris på.

mormor ser ikke så mye men ser lys glimt, min søster ba de om å sette inn mere lys på rommet hennes, dette skulle de gjøre.
Hun har fått med seg strikketøyet, så hun har noe å puttle med. tenkte at jeg skulle hjem i leiligheten hennes for å hente kasettspilleren og disse lyd kasettene hennes, det er venner av mormor som snakker på de, hun er i jehovas vitner, så det er "sånt snakk" inn på der[:)]

har ennå ikke snakket med mamma, så håper hun ringer snart

ok....håper alt går  greit. Og hun at finner seg til rette. Og at det går greit med dere som pårørende!!! klem[:)]

da har jeg snakket med mamma[:D] og min søster......

tante hadde ringt til min søster igjen og beklade seg, hun skjønte det at hun hadde vært litt kvass mot henne.
tante hadde bedd personalet om å ikke låne mormor telefonen der oppe, hun ringer jo rundt til folk og forteller de syke historiene...... ringer tante og onkel om natten for å fortelle masse rart.

det jeg fortalte om at hun hadde hatt inbrudd og at de skulle skyte henne med pistol...........hahaha må le litt..........for mormoren min e jo så og si blind............onkel hadde spurt om henne om hvordan hun kunne si det at det var to menn der så lenge hun er blind??????? da ble mormor sint og slo handa si i borde og sa; Jeg vet hva jeg såg!!!!!!!!

så dette sier jo sitt, damen kan jo ikke være aleine i hjemmet sitt lenger, ikke vil hun slippe inn hjemmesykepleien heller, for hun tror de stjeler av henne,ikke slipper hun inn middagen heller, hun påstår at de kommer kl 10 med middagen til henne.....og da er nå ikke hun klar til å spise.

mormor er ganske urolig på nattestid og på formiddagen nå på hjemmet. så jeg har bestemt meg for at jeg skal reise opp der i morgen på formiddag. det kommer til å bli veldig sterkt for meg, men jeg ønsker å være der for henne når hun ikke har det bra. jeg skal hjem til henne å hente noen ting. så skal jeg kjøpe med meg en stå lampe der en kan dimme på lysene,der er det sterkt liy, er så lite lys på rommet hennes. så må hun få noe søtt med dukker på som hun kaller det for, og en skål med frukt.

kvir meg litt,men jeg føler jeg må opp i morgen.

Masse lykke til i måren. Håper besøket gå greit!Er veldig tøfft i starten.  Skal tenke på deg!klem

da har jeg vært hos mormoren min. stakkars....[:(] hun er blitt så dement jo....... hun er veldig flink til å huske oss familie,men når hun skal fortelle ting blander hun oss alle sammen. hun trodde hun var på ett hjem nr 2,men forklarte henne at der hun er har hun vært siden mandag og at hun før det var i leiligheten hennes.så tid og sted har hun ingen peiling på.

så jeg har nå fått dikket og dullet med henne. rullet hår og styrt på, snakket og sunget[:D]

kjøpte ny stå lampe til henne, for det var såååååååååå mørkt på rommet hennes, kan ikke skjønne at noen kan bo på en slik plass.

men jeg kan love en ting; skal hun inn på hjem permanent, så skal hun ikke inn der nei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

det var drit stygt der, det var tre lange ganger der som gikk i en slags stjerneform,og på midten på møteplassen liksom, der satt de i ring på stoler med ett bord i midten!!!!!!!!!!!!!!!

HVA ER DET FOR NOE DA?????? DE HADDE IKKE FELLES STUE JO[8|]

Hun har det bra nå, men jaggu så sårt det var å gå fra henne[:(] men fikk nå være med henne i over tre timer[:)]

ååå, hun satte nok pris på at du kom og tok deg av henne. Det er ikke så greit når man begynner å bli dement, mange har gjerne klare øyeblikk og da blir de gjerne veldig lei seg fordi de skjønner at de begynner å bli syk. Bestemoren min hadde også flere stadier i sykdommen, skikkelig trasig å oppleve at dem forandrer seg slik..

Hun er nå heldig som har et slikt flott barnebarn som deg!!

Klem [:)]

Det var godt å høre at du har hatt kvalitets tid med din mormor idag, du for sloss for din mormor og si hva du mener, dersom du vil ha henne en annen plass så er det bare å stå på vennen.

Din mormor er heldig som har et barnebarn som deg som tar godt vare på henne og ikke aller minst bryr seg.

ORIGINAL: twinanne

Det var godt å høre at du har hatt kvalitets tid med din mormor idag, du for sloss for din mormor og si hva du mener, dersom du vil ha henne en annen plass så er det bare å stå på vennen.

Din mormor er heldig som har et barnebarn som deg som tar godt vare på henne og ikke aller minst bryr seg.

Syns mormoren din er heldig som har et barnebarn som deg, som står på for at ho skal
ha det best mulig og som passer på henne.

Back
Topp