Stakkars lillebror

lenemor

Forumet er livet
Vi var jo hos legen i formiddag, og fikk bekreftet at han har falsk krupp. Han var forholdsvis fin midt på dagen i dag, men et har bare blitt verre og verre i ettermiddag. Ringte legevakten i seks-tiden i dag og fikk beskjed om å gi en paracet, gå tur en times tid, og så se det an. August sovnet på den turen, men våknet igjen for tre kvarter siden - helt tett og i vill panikk. Får roet han litt når vi går ut, men han gråter hele tiden, hikster og bjeffer, og så fort vi kommer inn så blir han helt panisk, slutter å puste nesten, og det er helt forferdelig.

G ringte legevakten igjen for en liten stund siden, og vi fikk beskjed om å la han sove ute i natt [&:]. Den han snakket med sa også at om vi ringer igjen etter ti så er det annen lege på vakt (han vi snakket med tidligere i kveld var samme som vi var hos i formiddag). Nå ligger August ute i vogna og hoster og hikster, men han småsover også - vi får se om vi ringer legevakta igjen, eller om vi bare skal ha vaktordning med å sove på sofaen (og så står vogna på trappa, eventuelt i yttergangen med ytterdøra åpen)

Har så vondt av han stakkars, han forstår virkelig ikke hva som foregår, han ser så bedende på oss når han prøver å puste, og så prøver han å gjemme fjeset inntil brystet, som om det skal ta bort vondten [:o]

Uff.. [:(] Stakkars lille store August da.. [:o]
Masse masse god bedring til den lille tapringen..
Og mange klemmer til mamman og oppi alt dette..

uff, så trasig [:(] Er en så forferdelig følelse å ikke kunne hjelpe sine barn når de har det vondt[&:][:(] Håper han blir bedre snart...[:)]

HELT PÅ TRYNET!!![:@][:@]

Kan de ikke gi gutten medisiner og drite i å legge han ute???? HÆ? blir mektig provosert jeg nå! Jepp.. kjenner til systemet! Ring igjen for få en ny lege i tale, dette går ikke an![:'(]

Huff. Håper det går bedre eller at dere får hjelp nå det har vært vaktskifte. Fryktelig slitsomt og bekymrende med falsk krupp.
Skal tenke på dere.

Stakkars lille August..[:(][:(]
Nå fikk jeg virkelig vondt av han,og dere!!
Masse klemmer fra her!!

huff huff huff... det er virkelig ikke noe morsomt med falsk krupp.. malin hadde også uendelig mange runder med det...[&:] og det er virkelig ikke noe morsomt... det høres så forferdelig ut[:(]

håper han kvikner til snart snuppa! og at dere får dere noe søvn i natt...[:)] sender godbedringklem deres vei[:)]

God morgen igjen ja... ble en dårlig natt, så jeg sitter nesten bare og venter på at G og Johanna skal stå opp slik at hun kan leveres i barnehagen og August kan overlates til pappa'n sin mens jeg får sove litt... har ligget på sofaen i natt, og det har stort sett gått 10-20 minutter mellom skrik eller host, bortsett fra i perioden mellom tre og halv fem - da sov vi begge to... ellers har det blitt at jeg duppet av og ble vekket, duppet av og ble vekket, duppet av og ble vekket, og etter et par timer slik så nektet hodet mitt å la meg sovne igjen - før tre da

Nå har August fått i seg litt mat - grøt laget på iskald smoothie fra fryseren - puppen nekter han å ta, han vrir seg, skriker og biter. Sitter og leker litt på gulvet nå, sikkert deilig å komme ut av vogna.

God bedring til August[:)] Natten hørtes veldig slitsom ut[&:] Kjenner til slike netter ja. ÆSJ[:'(]

Huff for en natt!! Får dere hastetime hos fastlegen i dag? Synes det er for dumt at et lite barn skal plages slik på den måten! Krysser fingrene for at han blir bedre snart!

STOR klem fra AC

Han puster litt lettere i dag, han kan for eksempel komme inn i huset uten å få panikk, så nå ser vi det an litt - og så får vi heller ringe legevakten igjen i kveld om det skulle bli verre.. han sover mye, men våkner hele tiden, så det blir rugging og vugging

Huff da dette var leit å høre at August ikke er i form.
Sender en stor god bedrings klem til go gutten. Håper han blir frisk og rask snart.
Han har ikke noe astma medisiner som kan hjelpe på Pusten?

Synnes det er dårlig av legevakta at dere ikke fikk komme. Er ikke det jobben deres å ta i mot pasienter?
Man ringer jo ikke det hvis man ikke føller at det er nødvendig.

Vi har bestilt ny time hos lege, så vi skal ned dit igjen om en time - han har nå temperatur på 38,5, og sover sjelden mer enn 10-15 minutter av gangen før han hoster eller hikster eller skriker i skrekk og må rugges i søvn igjen. Merker at jeg blir litt provosert over at vi blir avspist med efedrin, da jeg leser flere steder på nettet at det ikke har påvist noen effekt hos alle barn og at beste løsning er å gi pustehjelp gjennom forstøverapparat.

Stakkars liten. Ikke godt å være syk. Verken for store eller små. Godt dere ble tatt for alvor hos legen!

Back
Topp