Stakkars lille gutten min

indigo85

Elsker forumet
Nå har lille gutt gått snart 48 timer uten å bæsje. Han har så utrolig vondt i magen. Har nesten ikke gjort annet enn å gråte i hele natt. Tok kontakt med helestasjon og forklarte situasjonen og fikk vite at årsaken var nok at han fikk for mye velling og grøt. Har hatt noen dager nå hvor han ikke vil ha mme bare velling og grøt og vi har jo latt ham få det da. Vil jo ikke at han skal bli dehydrert heller. Men nå er det ingenting som hjelper. Han får malt i hver flaske med mme og i tillegg sviskemos i all grøt. Nå har han spist nesten en hel krukke med sviskepure og det hjelper ingenting. Fortsatt bare harde promper som kommer ut og termometer hjelper ingenting. Har nå hvert i kontakt med lege og han skal nå få 5 ml duphalac, og funker ikke det skal han får 10 ml i morgen. Krysser fingrene for at noe hjelper snart. Nå sover han heldig hvis, ellers gjør han ikke annet enn å gråte og gråte... Får vondt i mamma hjertet mitt av å høre at han har så vondt[:(][:(]

ORIGINAL: *Emmami*

dakar:( håpe han får bæsja snart!

Gir du malt i disse flaskene da ?
Funker ikke med svisker her, men malt er veldig bra for magen til lille her [:)]

Så du skrev det lenger opp her..[;)]

Med forrigeman fikk jeg beskjed om å begynne med 10 ml lactulose også gå ned til 5ml etter hun hadde bæsja.

Ja håper det jeg nå altså. Nå har han fått duphalcen så håper effekten kommer snart, men det kan ta opp til et døgn før virkningen er der. Krysser fingrer og tær.

ORIGINAL: Stor og lillesprett

Gir du malt i disse flaskene da ?
Funker ikke med svisker her, men malt er veldig bra for magen til lille her [:)]

Så du skrev det lenger opp her..[;)]

Ja gjør det. Har alltid malt i alle flaskene uansett om det er mme eller velling, men funker ikke. Helesøster sier det er pga for mye næring for en så liten gutt og at det bare er tarmene som ikke takler det. Og fra nå av så skal vi kun gi grøt en gang om dagen og velling en gang om dagen og fortsetter problemet med at han ikke tar mme så skal vi heller bytte merke enn å gi ham mer grøt/velling.

ORIGINAL: TJ2008

dakar[&o]

har prøvd å massere lille magen og sikkert???
Håper duphalacen gir resultater, kanskje litt sukkervann kan hjelpe hvis du er redd for dehydrering[:)]

Masser magen, press beina opp mot magen og prøv tempmåler? Det letter hvertfall utrolig mye her når det er på det verste.

Håper han får ut noe snart!!

Jepp har prøvd alt det. så nå er det bare å se om det har noe virkning med duphalacen

Må berre fortelle om storebror...Han sleit voldsomt med hard mage i fjor på denne tida...Så vi fekk jo beskjed om å gje duphalac 2,5-5 ml 2 gonger daglig og evt øke dosen om da ikkje hjalp..Han var vel 7 mnd da,så litt større enn din er no...Men seriøst, den dagen han fekk bæsja skikkelig kom da ein kabel på sikkert halvmeteren lang ut[&o]mykje for ein liten mage...

Håper dåke for orden på magen snart,ikkje nåke kjekt når dei plages!

Ja uff det er mye. Skjønner ikke at det er plass til så mye i en liten mage jeg altså. Har droppet å gi ham grøt i dag i håp om at det skal gjøre det bedre for ham. Han har ikke spist så mye i dag og når han spiste på morgenen i dag så kastet han opp. Er nok vellid mye der inne nå så det er jo ikke så rart at han ikke orker mat.

ORIGINAL: indigo85

dakar[&o]

Håper duphalacen gir resultater, kanskje litt sukkervann kan hjelpe hvis du er redd for dehydrering[:)]

Masser magen, press beina opp mot magen og prøv tempmåler? Det letter hvertfall utrolig mye her når det er på det verste.

Jepp har prøvd alt det. så nå er det bare å se om det har noe virkning med duphalacen

Synes det var så rart at du fikk beskjed om å gi så lite ?
Vi skulle begynne med 10 ml i døgnet, og så trappe ned når ting løsnet seg med eldste her.
Hvis det er det samme som lactulose da, vel og merke ! [;)]

ORIGINAL: Stor og lillesprett

ORIGINAL: indigo85

dakar[&o]

Synes det var så rart at du fikk beskjed om å gi så lite ?
Vi skulle begynne med 10 ml i døgnet, og så trappe ned når ting løsnet seg med eldste her.
Hvis det er det samme som lactulose da, vel og merke ! [;)]

Ja er det et samme som lactulose. Syntes det jeg også, men det er vel for å se om det har noe effekt med mindre dose. Hvis det ikke hjelper så skal han få 10 ml i morgen og det daglig frem til det løser seg. Og deretter trappe ned.

Uff, stakkars lille gutt! Håper han får ut det som ligger og plager ham snart. Sender en klem til dere begge, jeg.

Uff, stakkars liten. Kryss kryss!

Back
Topp