Stakkars katten min..

Suverina

Gift med forumet
Hva feiler det katten min.. [8|]
Siden han kom inni i morrest i halv 8 tiden har han spydd og gulpet er vel snart oppe i 15 ganger..
Sitter å sikler hele tiden, sikkelig slim greier.. Aner ikke hva jeg kan gjøre for stakkars katten min..
Er han bare forkjølet eller kan det være mer?

Katter kan bli sjuk på samme måten som vi mennesker, men jeg ville ringt vetrinær og spurt om råd!!

Stakkars pusen, håper hun blir bedre!!!

Kanskje han har spist litt for mye gress. Allikevel, jeg ville tatt han med til dyrelegen bare for å være sikker, gulping/spying 15 ganger og massiv sikling høres ikke helt bra ut.

Synes ikke det høres helt normalt ut jeg heller..
Han sitter å små gjemmer seg, han virker veldig slapp..
Kanskje jeg skal prøve å ta kontakt med dyrlegen..

ring dyrlegen du. Har hatt katt hele livet, men har aldri opplevd det så drastisk!

Har du ringt? Hva trodde de det var? MIn katt spydde en del en gang, men det var over tid. Og til det fikk han ordentlig makk kur (tabletter) av veterinær og da ga det seg. Men kan jo være din har fått i seg noe gift ja, eller spist noe han ikke har tålt[8|] God bedring til lille pysen din!!!!!!!!

ORIGINAL: Ida82

Har du ringt? Hva trodde de det var? MIn katt spydde en del en gang, men det var over tid. Og til det fikk han ordentlig makk kur (tabletter) av veterinær og da ga det seg. Men kan jo være din har fått i seg noe gift ja, eller spist noe han ikke har tålt[8|] God bedring til lille pysen din!!!!!!!!

Joda, har prøvd å ringt. Men så bor jeg på en liten plass slik at dyrlegen tydeligvis har begrenset kontor tid. Så må ringe tilbake sa telefon svareren etter halv 3.. Så er fortsatt like bekymret for katten min.. [8|]

ORIGINAL: Mariannek

Joda, har prøvd å ringt. Men så bor jeg på en liten plass slik at dyrlegen tydeligvis har begrenset kontor tid. Så må ringe tilbake sa telefon svareren etter halv 3.. Så er fortsatt like bekymret for katten min.. [8|]

Så dårlig, burde være sånn at de kunne ta viktige tlf. Høres jo seriøst ut det med katta di. Men hvordan er han/hun nå? spyr like mye eller??????

Du kan jo prøve å ringe en annen dyrlege, bare for å få råd?? [:)][8|]

Ikke for å skremme deg, men gidder ikke å pakke det inn i sølvpapir ettersom det kan være viktig for katten din at du vet dette: Alle dyr dør alene instinktivt, dvs. de gjemmer seg unna hvis de kan - for å dø i fred, instinktivt.

Det betyr ikke at katten din skal dø, men kan bety at den er så dårlig at instinktet hans kicker inn med den adferden.

Det kan være mark (ikke dødelig), det kan være alt for mye gress (ikke dødelig), men det kan også være rottegift (kan være dødelig, men finnes flere motgifter for det) eller frostvæske (nesten alltid dødelig og ingen motgift).

Det er mange onde mennesker der ute som ofte setter ut frostvæske i en drikkeskål for å ta knekken på katter. Katter elsker frostvæske pga. smaken/lukten, og det er dødelig og finnes ingen kur for det hos katter.

Siste timene har han spydd ca hver halvtime, sikler like mye. Dette er en katt som ikke bruker å sikle til vanlig.. (nå henger det sikkel ut av munnen)
Prøvd å gi han litt vann i sta, men da kom d bare opp igjen... (slik at han ikke skal bli ut tørket tenkte nå jeg da)

ORIGINAL: Kal-El

Ikke for å skremme deg, men gidder ikke å pakke det inn i sølvpapir ettersom det kan være viktig for katten din at du vet dette: Alle dyr dør alene instinktivt, dvs. de gjemmer seg unna hvis de kan - for å dø i fred, instinktivt.

Det betyr ikke at katten din skal dø, men kan bety at den er så dårlig at instinktet hans kicker inn med den adferden.

Det kan være mark (ikke dødelig), det kan være alt for mye gress (ikke dødelig), men det kan også være rottegift (kan være dødelig, men finnes flere motgifter for det) eller frostvæske (nesten alltid dødelig og ingen motgift).

Det er mange onde mennesker der ute som ofte setter ut frostvæske i en drikkeskål for å ta knekken på katter. Katter elsker frostvæske pga. smaken/lukten, og det er dødelig og finnes ingen kur for det hos katter.

Ja fy faen det er så mange &%¤#"§!"#¤%&/((/&%¤# mennesker som er så onskapsfulle. Har ikke ord på de. jeg krysser fingra på at det er noe som kan gjøre katten frisk!!!!!!!!!!!

Men har ikke legen sånn nød nr som man kan ringe hvis det er noe som skikkelig haster?????? Pleier som regel å være sånn. koster litt mer da men det er det vel verdt.

Må nesten bare vente til dyrlegen har kontor tid igjen, siden det ikke er noen andre i området..
Men synes sikkeli synn i lille katten min..

Men har ikke legen sånn nød nr som man kan ringe hvis det er noe som skikkelig haster?????? Pleier som regel å være sånn. koster litt mer da men det er det vel verdt.

Ikke noe som telefon svareren opplyste om. Men tror jeg skal ringe en gang til. Kan jo plutselig henne det er noen der å svarer..

Ja fy faen det er så mange &%¤#"§!"#¤%&/((/&%¤# mennesker som er så onskapsfulle. Har ikke ord på de. jeg krysser fingra på at det er noe som kan gjøre katten frisk!!!!!!!!!!!

Fant litt mer om frostvæske-forgiftning:

"Katter som blir forgiftet kan behandles i den akutte forgiftningsfasen. Da har de symptomer som ligner alkoholforgiftning, som skjelve, ustøhet og oppkast".

Det må da behandles som metanol-forgiftning, og man har kun et par timer på å få katten til behandling, etter det er den skadelige prosessen mot nyre og lever ikke-reverserbar og de vil dø.

Skal se om jeg finner mere informasjon.

Hvilke nøyaktige symptoner har katten din bortsett fra oppkast,sikling og at den gjemmer seg?

Her har du noen nummer til dyrlege du kan ringe for å få mere informasjon:

http://dyrenett.no/no/s/dyrlege.asp

Det koster 28 NOK i minuttet, men det er bedre det hvis Dyrlegen din ikke tar telefonen:

Dyrlege Lars Gundersen
Dyrlege svarer på spørsmål om hunden og kattens sykdommer
Ring: 815 68 108 kode: 145
Tjenesten koster Kr. 27,90 pr/min

ORIGINAL: jonesie

Jeg har en fin bok her som kan hjelpe deg veldig når du ikke har dyrelege tilgjengelig. Men da trenger jeg svar på noen spørsmål:

Hvor gammel er pus? 1 år og 4 mnd

Spiser den potteplanter/gress, og jager eller spiser den byttedyr? Har sett han med mus( 2 mnd siden) Gress avogtil

Er det hår i oppkastet? nei

Er det friskt blod i oppkastet? nei

Er oppkastet voldsomt og svart, eller rennende og kontinuerlig? På en måte tar han i som et menneske når han kaster opp. er ikke svart. Mer blangt/gult

Gulper pus opp maten når den har spist? 2 ganger i morrest det han hadde spist

Er oppkastingen kronisk? Tror ikke det

I tillegg trenger du å se på tannkjøttet til pus. Er det:
Gult, blått, hvitt, blekt (lyserosa), rosa eller rødt? lyserosa (han ville ikke la meg få se så mye)

Trykk på tannkjøttet, hvor lenge er det hvitt etter det har blitt trykket på? 4 sek, 2 sek,1-2 sek eller under 1 sek? ( får ikke lov til det av han)

Ps: er på msn: norwaycheers@hotmail.com Om noen vil legge meg til, så si ifra hvem dere er i samme slengen og hvor dere er fra!

Hvilke nøyaktige symptoner har katten din bortsett fra oppkast,sikling og at den gjemmer seg?

Litt mer ustødig og sårbar.

Back
Topp