stakkars folk

muffinium

Glad i forumet
var på stortorvet idag...kan ikke førstå hvorfør de skal sende tilbake de afghanene...de sier at det er trygd i Kabul men det er fan ikke det...blir så sint og lei meg...

vi he vel mejr enn nok ta dej her i lande snart ?????
vist dej ska få bli berre pga at dej e sulte streik , so betyr no d at alle kan gjer d då!!! he ikkje plass t alle...

Jeg er ikke mot invandring.. men jeg stoler på at de vet hva de gjør når de sender noen ut av landet.. å sultestreike kan umulig hjelpe dem til å bli i Norge.. det er jo å manipulere oss til å få dårlig samvittighet.. Men det er jo dem selv som velger å sulte streike... ikke hadde jeg orka det...

ja det er lett å si...har man opplevd halvparten eller mindre av det de har opplevd tenker man ikke sånn...er det virkelig ikke plass til alle?

men det er jo hele grejen...når de sender disse tilbake våger de å sende barn hjem også...

og hvordan vet vi at de er kriminelle?hmmmm...tror ikke noen hadde likt å bli i en annen land hvis de hadde et fint land og hjem de kunne leve i...

kanskje er det lurt å ikke få dem i landet i det hele tatt da!!!!!!!
de har vært i norge fordi afghanistan ikke var trygt...det er fortsatt ikke trygt og de blir sendt hjem...ja men det er bare fint å ikke la folk inn i det hele tatt hvis man skal sende de ut etter 7år i norge...

jeg kjønner din poeng meeya...vet akkurat hva du mener...ja det er trist å se mange som ikke fortjener få bli og mange som trenger det bli sendt ut...det er ikke rettferdi...noe galt med UDI...og ja kanskje folk må protestere litt mer når det gjelder barn som trenger å bli...

men hvis de ikke hadde gjort det så hadde de ikke fått noe oppmerksomhet heller...akkurat som de barna som ble sendt ut...hva syns du de må gjøre da? jeg mener ikke at de skal få bli for at de sultestreiker...men fordi alle som ikke har det trygt må få et trygt hjem...alle i hele verden....

Jeg har stor sympati med innvandrere, men det er ikke noe spesielt med disse afghanerne! Hva med alle andre afghanere som ikke får oppholdstillatelse? De er jo bare blitt behandlet på lik linje med alle andre, ut fra de reglene vi har, men fordi de sultestreiker får de masse medie-oppmerksomhet!

Enig med deg!

ORIGINAL: meeya

ORIGINAL: muffinium

kanskje er det lurt å ikke få dem i landet i det hele tatt da!!!!!!!
de har vært i norge fordi afghanistan ikke var trygt...det er fortsatt ikke trygt og de blir sendt hjem...ja men det er bare fint å ikke la folk inn i det hele tatt hvis man skal sende de ut etter 7år i norge...

som jeg sa...norsk innvandringspolitkk er helt på trynet, men vi kan ikke la de bli fordi de sultestreiker for det. det er der de gjorde feilen. vi er nødt til å sette et eksempel der, samme hvor uretferdig det er eller ikke.

hadde de ikke lagt seg foran der å sultesteika hadde jeg vært helt enig i at de kunne få bli, men vi kan ikke la de komme unna med å sultestreike fordi det vil føre til at flere gjør det!!!

Må nok si meg enig med mange av de andre her inne. Man kan ikke la dem bli her bare for dem sultestreiker.. Da gir vi feil signaler. Synes synd på dem at de tror det virker slik her i landet.. Vi er alt for lettlurte, men nå mååååå vi stå på vårt..

Få dem ut mener nå jeg!!!!

nå er jeg blitt enig med alle andre etter å ha hørt deres poeng...få de ut av landet...vi har jo det bra!!!!!!!og vi har jo ikke plass til alle...

ORIGINAL: chello

var på stortorvet idag...kan ikke førstå hvorfør de skal sende tilbake de afghanene...de sier at det er trygd i Kabul men det er fan ikke det...blir så sint og lei meg...

nå er jeg av den sorten som mener : få dem ut av landet!!! ... Syns lite synd i dem...

Vi har alle forskjellige meninger.. og godt er det[;)][:D]

signerer

Norsk invandringspolitkk er jo helt på jorden...Kriminelle får bli men de sender hjem små barn!!!???!!!

send de hjem!! vi kan ikke ta inn alle som ikke har det godt der de kommer fra...det har vi faktisk ikke plass til!!

Hvis det bare er å sette seg ned og sulte seg som skal til for å komme inn i norge og vi skal la de bli av den grunn, hva kommer folk til å tro om oss, og hvor mange er det ikke som kommer til å prøve det samme for å bli??

Unnskyld meg men jeg synes ikke synd på de i det hele tatt, de har valgt å sulte seg selv.
det er seff trist at de blir send hjem.

og jeg er ikke rasist i det hele tatt foresten.

Må si meg enig med deg jeg.. Er en familie her i kr.sand som det nett har stått om i avisen, de har vært her i landet i 4 år.. de har 3 barn, 2 av dem går på skole her,snakker flytende norsk og har mange venner.. det 3 barnet er født i Norge.. etter 4 år skal de plutselig kaste de ut av landet når barna har etablert seg og fått et godt miljø her.. Det synes jeg er fælt.. mye verre enn disse afganerene som sitter å sultestreiker av egen fri vilje... ..

men sant som ble sagt her.. godt vi har forskjellige meninger.. [:)]

mange som sliter med dette her assa...synd for den familien...men man skal ikke synes mer synd på noen og mindre synd på alle...og det gjør ingen forkjell om vi syns synd på folk eller ikke så lenge vi ikke gjør noe om det...

mange som sliter med dette her assa...synd for den familien...men man skal ikke synes mer synd på noen og mindre synd på alle...og det gjør ingen forkjell om vi syns synd på folk eller ikke så lenge vi ikke gjør noe om det...

Enig i at det ikke hjelper å synes synd på folk uten å gjøre noe med det.. men spørsmålet er jo hva kan man gjøre???

Uansett har jeg full forståelse for at vi ikke kan slippe inn alle som kommer til landet..Dette har ingenting med rasisme å gjøre, men sunn fornuft.. Hver sak må sees på individuelt.. Bare synd at noen må vente så lenge som 4 år før de får svar på om de kan bli eller ikke..

nå er jeg av den sorten som mener : få dem ut av landet!!! ... Syns lite synd i dem...

Er nokk veldig enig med chello her!!!

skal sitte litt i tenkeboxen nå...dere alle har jo gode poeng...jeg vet jo at det ikke hjelper hele verden selvom noen for opphold i Norge...vet jo at det ikke hjelper hele verden...men det er lov å ønske en bedre verd...vil bare gjøre noe viktig her i verden for de som trenger hjelp før jeg dør...vil ikke sitte på rumpa...

Signerer..

Back
Topp