stakkar jenta mi#oppdatert#

fru gravdal

Elsker forumet
I dag er det lørdag og hun har ikke bæsjet siden mandag og jeg ser jenta har det vondt for hun trykker å trykker og det kommer bare luft( skikkelig smelly)... godt butikken er åpen i dag så jeg får kjøpt sviskesaft... for det hadde vi ganske god effekt av forrige gang.

Hvordan er det med deres små...Går det lang tid mellom hver bæsjebleie?( tenker på dere som full ammer for å ha noe å sammenligne med)

#####################################

I dag ( palmesøndag) kom bleia jeg har venta på.. den var ille.. [:'(][:'(] nesten før jeg brakk meg hehe... men nå jenta mi veldig fornøyd...

Heia sviskesaft!![:D][:D]

###########################
Også kom bleie nr to nå hehe.. men den var det ikke like mye i da...

Stakker liten!!

Her er det flere bleier om dagen og de verste kommer om natten/morgenen[&:] Da fyller han de skikkelig opp[8D] Har bare 1-2 bleier det ikke er bæsj i[&:]

Her er det flere bleier om dagen.. jeg full ammer[:)]

ORIGINAL: oblixpusen

Stakker liten!!

Her er det flere bleier om dagen og de verste kommer om natten/morgenen[&:] Da fyller han de skikkelig opp[8D] Har bare 1-2 bleier det ikke er bæsj i[&:]

Akkurat sånn er det her og...

hmm kanskje det er noe galt med lille her for hun har trykket slikv nå i mange dager og det kommer ingen ting [:(][8|].. *kjennerbekymringensnikersegpå*

Åå, uff så vemmelig for henne! Jeg har lest at det kan gå mange dager mellom hver bæsj når man ammer, uten at det er noe galt. De som får flaske burde bæsje hver dag. Husker ikke hvor jeg leste det.. enten her på bv eller i hefter fra helsestasjon/sykehuset. Men om jenta di ser ut til å ha vondt, så skjønner jeg bekymringen din..[:o] Hadde følt det jeg også!!!!
Her er det bæsj flere ganger hver dag (full-ammer).

Det var jo bæsj flere ganger om dagen tidligere også sluttet det brått liksom, men jeg har jo hørt at det kan gå opptil 14 dager(noe jeg syntes er leeeeenge) mellom hver bæsje bleie, men skal de liksom ligge å trykke å trykke hver dag?? + at jeg ser hunhar vondt i magen og hun hylskriker en del pga dette spes om kveldene

uff....

Fullammer her. Kan gå opp til en uke mellom bæsjebleiene, varierer litt. Promper endel da.
Noen ganger overrasker hun som igår med 17 bæsjebleier, men humøret var på topp, så virket ikke veldig plaget av det.

Det kan gå lenge mellom hver bæsjebleie når en fullammer... men barn som blir fullammet blir ikke forstoppet.. så om hun trykker og trykker i flere dager og hvis det ser ut som hun har vondt, ville jeg tatt det opp med helsesøster/legen..
God bedring til jenta di! Godt butikken er åpen ja[:)] Men hva med malt...har du prøvd det?

Jeg full ammer, men han får jern fordi han er for tidlig født. Da jeg merker han har litt vondt i magen, så dypper jeg smokken i malt og gir en gang daglig til resultat[:)] Funker her ihvertfall..

Jeg trur ikke det med at unger som blir full ammet aldri blir hard i magen jeg. Ei jeg jobbet med måtte nemlig ha bæsje lister på dattera si, hun fikk så vondt i magen.... Hun ammet!!

ORIGINAL: cathrine24

Jeg full ammer, men han får jern fordi han er for tidlig født. Da jeg merker han har litt vondt i magen, så dypper jeg smokken i malt og gir en gang daglig til resultat[:)] Funker her ihvertfall..

Jeg trur ikke det med at unger som blir full ammet aldri blir hard i magen jeg. Ei jeg jobbet med måtte nemlig ha bæsje lister på dattera si, hun fikk så vondt i magen.... Hun ammet!!

Det er godt mulig det ikke stemmer, var bare noe jeg har hørt fra helsesøster og lest på nettet på en slik fagside. Men er ikke sikkert det stemmer..
Uansett håper det ordner seg for jenta di fru gravdal[:)]

ORIGINAL: myle

Det kan gå lenge mellom hver bæsjebleie når en fullammer... men barn som blir fullammet blir ikke forstoppet.. så om hun trykker og trykker i flere dager og hvis det ser ut som hun har vondt, ville jeg tatt det opp med helsesøster/legen..
God bedring til jenta di! Godt butikken er åpen ja[:)] Men hva med malt...har du prøvd det?

Ja men det lille hun fikk i seg(tror ikkehunsyntesdet smakte godt) har ikek hjulpet noe...

duppe smokken i malt ja.. hmm det har jeg ikke prøvd. Men får se om sviskesafta gjør susen nå først da :)

ORIGINAL: myle

Det er godt mulig det ikke stemmer, var bare noe jeg har hørt fra helsesøster og lest på nettet på en slik fagside. Men er ikke sikkert det stemmer..
Uansett håper det ordner seg for jenta di fru gravdal[:)]

Takk ,håper jeg også

Jeg fullammer, og Sofie hadde ikke basjebleie på ei uke. Det så ikke ut som om hun hadde noe serlig vondt, litt knipinger og skikkelig fiselukt![:)]
Jeg begynte å bli litt bekymra, for er vanlig med hvertfall to basjebleier til dagen. Fikk beskjed fra HS at jeg kunne prøve å spise mer frukt, men følte ikke det hjalp. Så sa søstera mi at jeg kunne prøve å presse beina hennes opp mot magen etter at hun hadde spist (knærne opp mot magen liksom) og jammen ble det fart på sakene! [:)]

He he!! Det virker nesten som det er guttene her som har mange bæsje bleier om dagen, mens jentene har sjeldnere!!

Var det jeg visste. Vi jenter bæsjer ikke vi[:D][:D]

Nå har hun fått sviskesaft tidligere i dag også har jeg masert magen nå før hun la seg.. hun fiser masse men det kommer ingen bæsj-- yet...så får vi se om det skjer noe i natt da

[:D]

Godt det kom ut da! [:D]

Back
Topp