ORIGINAL: MJTbebis09
Zera på April har også en staff[:)]
De er jo herlige da[:D] Bare ikke gjør så mye ut av det, oppfør dere som vanlig overfør hunden, og la hunden hilse på baby som om det skulle vært en vanlig fremmed person hunden ikke har møtt før, bare at dere holder babyen da[:D]
Jo mindre greier det blir, jo enklere er det[:)]
Vi har 4 hunder, og jeg slapper helt av[:)] Jeg har ikke tenkt å gjøre noe verken til eller fra. De er ikke så dumme at de ikke skjønner at det er noe greier på gang, det har vertfall mine vist meg flere ganger i måten de oppfører seg på rundt meg nå kontra før graviditeten[:)] De vet mer enn vi aner[:)]
Vi er nødt til å begrense hilsingen til Gina (hunden) fordi det tar helt av for henne. Dette er jo ikke en løsning sier noen, men andre som har opplevd den enorme mottagelsen hun kan gi har skjønt hvorfor vi må begrense henne.
Hun napper/biter, stresser, knyter opp lissene til folk, hopper , slikker som en gal, legger seg på rygg, spreller med beina, veiver med beina, stormer frem som en bowlingkulle i beina på gjestene- og alt dette skjer på engang. Det går i en helvettes fart. Prøver gjesten å roe henne, så kan jeg si det hjelper ikke og det tar bare enda lengre tid. Hun skummer i munn og helt ukontrollert om de prøver, og da er det vanskelig å roe henne.) Et ganske seriøst problem som jeg har hatt flere kyndige personer til å se på.
Ei venninne hadde henne i to uker da vi var på ferie, hun er hundeinstuktør, og hun fikk det veldig bra til. De fant greia, men det gikk på å ikke gi så mye oppmerksomhet til hunden ellers i hverdagen og full kontroll på hunden når det kom gjester. Akurat den den "ikke gi så mye oppmerksomhet " er ganske vanskelig med en mann som bare ikke kan gå forbi hunden uten at han må ned å dulle og leke og det samme med en gutt på 8 som synes det er moro og kos med hund.
Det skal sies at alle har blitt bedre.
Begrense henne mener jeg med at vi prater med henne og ber henne legge seg ned eller sitte når folk kommer inn (bruker noen ganger gobit, men trenger egentlig ikke det så veldig bare vi har henne rolig i hode).Prøver også å få gjestene til å ignorere henne. Det er ikke lov å ta kontakt med Gina før hun er rolig . Hun gjør som vi sier men er ikke rolig før det har gått en stund altså, hun ligger liksom anspent å venter på at det skal komme et tegn fra gjesten at nå vil jeg hilse. Det har vært slik at vi holder igjen gjestene selv om de har det travelt bare for at vi vil at Gina skal bli rolig før personene går for å se om vi får noe ut av det.
Det positive er at hun roer seg fortere med barn som ikke gir henne oppmerksomhet ( dem som vender henne ryggen). Hun hopper ikke, men napper dem litt i buksebeina når hun går forbi for å se om de gir henne noe respons. Sønnen sine kamerater har jeg pratet med og fortalt at det er veldig flott om de bare vender henne ryggen om hun søker kontakt, for ingen av kameratene er veldig begeistret for hund. Både ungene og hunden eksemplariske da og jeg veldig stolt av dem alle.
Fortelle voksne hva dem kan og ikke kan er verre...tro meg.
Når du sa jeg skulle la henne hilse på babyen som det var noen helt vilt fremmede så følte jeg at jeg fikk fortelle litt om min hund.
Vi kommer til å klare det og vi er innstilt på at dette skal gå.
Gina er en kjempe flott hund i familien og ganske lydig, og veldig lydig på gobit[:D]
Har du noen råd om hilsing, eller har du erfaringer du gjerne vil dele, så er jeg veldig takknemlig for å "høre" dem.
Ble litt rotete skrevet, men håper du fikk et inntrykk av hvordan det er med en altfor glad hund på fremmede:)