Stadig hull i ulltights

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
:happy:
Barnet er 2 år og går i barnehagen. Så langt har barnet slitt ut 4 ulltightser, og snart hull i to til. Jeg kjøpte to nye første gangen, men jeg kan ikke kjøpe nytt hver gang det slites ut. Jeg har også prøvd å sy hullet, men da rakner det/blir hull bare noen dager etter.

Skal nevnes at det er snakk om tynn ull fra Reflex. Vært veldig fornøyd med det så langt, men nå lurer jeg på om vi må kjøpe noe annet eller om all ull er slik?

Barnet er veldig varmt av seg i utgangspunktet, så å ha en bukse utenpå tightsen er ikke aktuelt. Det som kan være aktuelt er å ha på tynn ullgenser og joggebukse, men ser for meg at dette blir veldig klumpete i dressen med mellomlagsull?

Hva gjør dere og hvilken ulltights/bukse bruker dere?

Kan være aktuelt å kjøpe en ullbukse istedenfor tights, de varer vel litt lenger?

Takk på forhånd for alle svar :happy:

Du kan sy på lapper knærne, vet mange gjør det. Reflex tåler veldig lite synes jeg. Og vi bruker veldig lite ull, men slutta å kjøpe fra dem.
Vi bruker Joha, Hust&Claire og Woolland. Hust er ikke super slitesterkt, men joha har jeg god erfaring med. Woolland er en mye tykkere ull og veldig greit fordi det tåler mye og de er mer joggebukser enn leggings. Men dyre da.

:happy:
Barnet er 2 år og går i barnehagen. Så langt har barnet slitt ut 4 ulltightser, og snart hull i to til. Jeg kjøpte to nye første gangen, men jeg kan ikke kjøpe nytt hver gang det slites ut. Jeg har også prøvd å sy hullet, men da rakner det/blir hull bare noen dager etter.

Skal nevnes at det er snakk om tynn ull fra Reflex. Vært veldig fornøyd med det så langt, men nå lurer jeg på om vi må kjøpe noe annet eller om all ull er slik?

Barnet er veldig varmt av seg i utgangspunktet, så å ha en bukse utenpå tightsen er ikke aktuelt. Det som kan være aktuelt er å ha på tynn ullgenser og joggebukse, men ser for meg at dette blir veldig klumpete i dressen med mellomlagsull?

Hva gjør dere og hvilken ulltights/bukse bruker dere?

Kan være aktuelt å kjøpe en ullbukse istedenfor tights, de varer vel litt lenger?

Takk på forhånd for alle svar :happy:
Må du bruke ull om barnet er varmt av seg da?

Sy på lapper på knærne.
Vi er fornøyd med litt tykkere tightser/ulljoggebukser fra name it, hust&Claire og joha. Strømpebuksene fra name it holder også godt, vi arvet en del som har vært i hard bruk i barnehagen av et barn allerede, og merker ikke noe til det. :)

Du kan sy på lapper knærne, vet mange gjør det. Reflex tåler veldig lite synes jeg. Og vi bruker veldig lite ull, men slutta å kjøpe fra dem.
Vi bruker Joha, Hust&Claire og Woolland. Hust er ikke super slitesterkt, men joha har jeg god erfaring med. Woolland er en mye tykkere ull og veldig greit fordi det tåler mye og de er mer joggebukser enn leggings. Men dyre da.

Jeg har prøvd Joha og har veldig dårlig erfaring med det merket. Her har det blitt hull med en gang.

Ingen erfaring med woolland, men har hatt hust and claire :happy:

Jeg har prøvd Joha og har veldig dårlig erfaring med det merket. Her har det blitt hull med en gang.

Ingen erfaring med woolland, men har hatt hust and claire :happy:
Barna sliter jo forskjellig på klærne :p
Vi bruker dog blandingsvariantene da pga eksem. De kan nok tåle litt mer.
Reflex kom han hjem med hull i både knær, rumpe og trøye på en uke :p
Name it er vi også veldig fornøyde med foresten.
Janus og Pierre Robert kan være verdt å jakke ut også. Ingen særlig erfaring selv, men kjenner mange som hovedsakelig bruker disse.

Vi bruker mye Janus og Pierre Robert. PR er så tynt at det fint går an å ha en bukse/genser over. Vi bruker mye strikkevest og en eller annen bukse over. Når barnehagen/vi skal ut byttes gjerne det ytterste laget med enda et lag ull.

Reflex er det dårligste ull merke vi har prøvd. Så mitt råd er å kjøpe et annet merke. Har god erfaring med hust & claire, name IT og Pierre Robert.

Tydeligvis samme bhg som vi har. Prøver hvert år å ikke sende med ull når det er varmere enn 10- men da får han på seg låne klær. Han blir helt gal av ull og klør så ikke helt imponert over det. Men er veldig fornøyd med nameit og den ulle som blir solg på europris( amme hjerne, jeg fungerer visst ikke lengre). Min klø gutt fikk sitt første hull en olabukse med dobbelt stoff når han brukte str 80. Så en ganske stor ekspert. Men de to typene har holdt ganske bra. Nameit ulla har forskjellige tykkelser så der kan man velge det man trenger sånn sett. Nå har vi en kjempe butikk 40 min unna så har litt å velge i da. Min nr 3 bruker ull eller nr 1 derfra. Så kan vel si jeg er veldig fornøyd og spesielt siden jeg behandlet den ganske dårlig i starten. Nr 2 har fått ull i kivat baklavaen men aldri ulla.

Vi bruker stilongser fra Vossatassar på vår snart-tre-åring, og har tilgode å oppleve hull. Han går i bare stilongsen i barnehagen, så regner med den får litt medfart, men tåler det fint. Kjøper dem på sport outlet eller obs.

Vi bruker stilongser fra Vossatassar på vår snart-tre-åring, og har tilgode å oppleve hull. Han går i bare stilongsen i barnehagen, så regner med den får litt medfart, men tåler det fint. Kjøper dem på sport outlet eller obs.

Takk for tips :happy: Skal prøve vossatassar

Må vel strengt talt ikke, men barnehagen vil helst at vi bruker ull. Alke andre barn på avdelingen gjør det også.
Jeg tenker at det bestemmer jo du! Jeg har reflex til mine og er veldig fornøyd,men de går ikke bare i ullbuksa heller. De får ull under joggebukse når det er kaldt ute. Begge mine er varme barn, og har i tillegg atopisk hud, så ull året rundt er utelukket.

Har best erfaring med joha og nameit av det jeg har kjøpt i butikk.
Ellers er jeg veldig fornøyd med stoff fra myllymuksut som jeg syr klær av selv og selger :)

Back
Topp