Stabeisen min!

*Lesehesten*

Elsker forumet
Har lenge mistenkt at Frida er en skikkelig stabeis. I dag kom beviset.

Vi hadde kokt torsk, poteter og grønnsaker (kokte gulrøtter og brokkoli) til middag. Frida sin livrett er kokte gulrøtter og brokkoli, så hun slukte grønnsakene hun hadde fått på tallerkenen og ville ha mer grønnsaker (dette er vanlig). Hun ville ikke engang smake på torsken og potetene. Da jeg sa at hun ikke fikk mer grønnsaker før hun hadde smakt på fisken og potetene ble hun RASENDE! Hun grein og styra i 10-15 minutter, men nektet å gi seg. Laget til og med klar en liten skje med en bit torsk og en potetbit som var det eneste hun måtte spise for å få mer grønnsaker, men hun nektet.
Vi sa at hun bare kunne glemme å tro at vi kom til å gi oss og at hvis hun ikke spiste den ene skjeen med fisk så fikk hun bare gå uten mat til kveldsmaten (ca 1 time). Da sa hun takk (for maten) og ville ned.
MAKAN TIL STABEIS! [X(]

Ikke nok med middagsstyret, i tillegg ble hun supersint fordi hun ikke fikk sitte på en lekestol som er Håkon sin for der skulle han sitte. Så da begynte hun å gråte så fælt at hun glemte å puste, så hun besvimte. [&o] Kom til seg selv igjen med en gang, men håper ikke det er noe som kommer til å gjenta seg for det var skikkelig ekkelt! [:o] Hun var blå rundt munnen med en gang. [:o]
For en fantastisk ettermiddag. [:'(]

Har blitt bedre etter at ungene kom i seng. Har vært ute med nabokjerringene og gått 45 min tur i rask gange og etterpå gikk jeg i kjelleren og trente en runde med vekter! [:D]

Oioioi, der har du ei med vilja i orden ja [&:]

Det der med besviminga høres skikkelig ekkelt ut! Håper dere slipper å oppleve det flere ganger!!

ojsann.... her er det vilje ute og går ja![&:] må nok bare sette hardt mot hardt og håpe på at hun ikke blir så sint at hun besvimer flere ganger!

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Det der med besviminga høres skikkelig ekkelt ut! Håper dere slipper å oppleve det flere ganger!!

Uff ekkelt når ett barn skriker seg bort, har en i barnehagen som gjør det, og han må vi blæse i ansikte slik at han ikke blir helt borte.
Vær litt obs på det....

ORIGINAL: Tuten

ORIGINAL: EnRosaBabyOgEn?

Uff ekkelt når ett barn skriker seg bort, har en i barnehagen som gjør det, og han må vi blæse i ansikte slik at han ikke blir helt borte.
Vær litt obs på det....

Jeg har måttet gjøre det på Sindre endel ganger, rett og slett for å "hente" han inn igjen, mulig han hadde svimt av om jeg ikke hadde gjort det... [:-]

Uff ja...
det værste med det at når de blir større kan de gjøre det litt med vilje for å få oppmerksomhet, hadde en i familien som had det

Det rare er at det ikke tok lang tid før hun besvimte. Kanskje 10 sekunder.

Vi må bare stå på vårt ja.

Er helt sikker på at hun skjønte det med middagen også, for hun ble dritsint når hun ikke fikk det som hun ville. Var helt tydelig at hun forsto akkurat hva vi mente.

ORIGINAL: *Lesehesten*

Det rare er at det ikke tok lang tid før hun besvimte. Kanskje 10 sekunder.

Vi må bare stå på vårt ja.

Er helt sikker på at hun skjønte det med middagen også, for hun ble dritsint når hun ikke fikk det som hun ville. Var helt tydelig at hun forsto akkurat hva vi mente.

Sånn er dt med han i bhg også vi må være der på sek det kan ta tilogmed under 10 sek før han besvimer, men her er det veldig viktig og få vekket han....

ORIGINAL: rilo

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Barn er jo forskjellige, men synes det er utrolig at en ettåring forstår så mye.. Synes de er for små til at vi skal "stå på vårt" i enhver situasjon.. Tenk om barnet faktisk ikke liker maten da????

ORIGINAL: mommsi

Barn er jo forskjellige, men synes det er utrolig at en ettåring forstår så mye.. Synes de er for små til at vi skal "stå på vårt" i enhver situasjon.. Tenk om barnet faktisk ikke liker maten da????

Hun smakte ikke på det engang. Hun har aldri smakt kokt torsk før så hun vet ikke hvordan det smaker. Jeg VET at hun forstår, ingen tvil om det. Hun har vært tidlig ute med kommunikasjon og har allerede begynt med tre-ordssetninger.

Dessuten er hun ikke 1 år, hun er 15 mnd. STOR forskjell!

Hehe her var det vilje ja. Blir nesten så man må le litt[:)] Men hun er flink til å forstå i allefall. Vet ikke om dette hadde funka hjemme. Tror jeg må prøve. Jobber hardt med han på snart 4, og han er jammen egen han og.

Har ei venninne som har ei datter som svimer av når hun er rasende. Og jentas mamma (min venninne) var akkurat sånn selv. De var til barnelegen for et par år siden med jenta, og legen kunne fortelle at dette var vilje av stål som gjorde det sånn... Er veldig ekkelt da.

ORIGINAL: Tuten

Jeg tror faktisk at en slik holdning NOEN ganger kan være grunnen til at barn blir så bortskjemte! For man tror (eller ønsker å tro) at barna ikke forstår! Og det gjør de!
Og det er ikke snakk om å stå på sitt i enhver situasjon, men i denne situasjonen, blant andre! Det viser at mamma og pappa faktisk setter regler og grenser, og ikke gir rom for at barnet skal styre mor og far.

hehe.. regna med det ville skape litt diskusjon.. Jeg er helt enig i at man skal holde på sitt etc...... ;)

enig med du..

ORIGINAL: Fru Katthult

Oi shit!!!

Tror ikke Emil hadde forstått halvparten en gang jeg om jeg hadde sagt det der [:-]

Merker at jeg har en liten en som er sta jeg og, men vi er ikke kommet helt dit enda.

Håper det med besvimelsen bare var et engangstilfelle og at hun ikke fortsetter med det!

Signerer [:)]

ORIGINAL: Fru Katthult

Jeg er helt enig i at det Tuten sier her. Man velger sine kamper med omhu, og har man satt en grense så må man stå den fullt ut.

Barn utvikler seg forskjellig, og i den alderen her er det stor forskjell i hvor mye de forstår og klarer å kommunisere selv. Derfor skal man være litt forsiktig med å "dømme" andre både den ene og den andre veien ift hva man velger å gjøre som foreldre.

Frida er utrolig flink til å snakke og forstår nok mye mer enn en del andre på samme alder. Min lille pode ser stort sett dumt på meg å sier: hmh? Når jeg sier setninger som inneholder mer en to-tre ord.

Så igjen, man må velge sine kamper ut i fra barnas nivå. Noen er kommet lengre enn andre [;)]

Sånn, da var pedagogen ferdig [8D]

AMEN!

Helt enig med fru Katthult her..

Men, må si en ting..
Har lagt merke til at veldig mange synes barna er så utspekulerte, og en skal stå på sitt uansett..
Er det vits?
Det blir fryktelig mange kamper, og unødvenig bruk av "nei", som ikke fører til annet enn frustrasjon for alle parter.
Husk at det er ikke så altfor mange som kanskje har kommet såpass langt som Frida..

Hilsen hun med en sønn med vilje helt i overkant av normalen som har vært endel til utredning, og som trodde det ble bortskjemte barn av å la de få viljen sin...
Som tok feil mange ganger!

uffamei, det hørtes ut som en slitsom dag for lille jenta[&:]
skummelt at hun besvimer sånn!

Back
Topp