staakkars lillegutten min

Prinzessemamma

Betatt av forumet
fikk risgrøt for 2. gang i går.. og bare etter 2. skjea blir han knallrød rundt munnen og etter 10minutter begynner han å klø helt febrilsk i hodet og hele ansiktet er dekket med eksem[:-]
han reagerte 1.gang også og ble veldig rød rundt munnen og bwgynte å klø, men da hadde jeg gitt han fra stål skje, så trodde at han kanskje reagerte på skjea.. med neida[:(]
han hadde fått litt grøt på henda sine også, og ble helt rødflammet der også[&:]

nå skal det sies at han har atopisk eksem, men hva skal jeg gi da a?? av grøt liksom? trodde dette var den mildeste av grøttypene jeg?!
uff.. blir så redd for at han skal reagere på melk eller egg eller kornsorter... er jo såå mye man må ta hensyn til da!?[:(]

Det finnes en grøt for de som trenger spesialkost. Husker ikke hva den heter, men jeg har sett at den står sammen med de andre grøt typene i butikken der jeg handler. Har du prøvd den? Du kan også prøve økologisk hirse, det er faktisk enda mildere enn ris. Fordelen med den er at du kan lage den både med og uten melk - så da kan du få testet om det er melk som er reaksjonsfaktoren.

Lykke til[:)] Håper dere finner ut av det.

takk:)da prøver jeg å se om jeg finner den med hirse da [:D]

kan jo prøve denne
http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_detail.htm?id=749

ORIGINAL: Gina84

Uff da det hørtes ikke noe godt ut[&o]Simen har topisk eksem han også,men har heldigvis ikke reagert på noe mat ennå,men jeg hadde tatt en tlf til legen din og ordnet med hendvendelse til hudlege,så du får sjekket hva han reagerer på..Gjør det litt lettere for dere også[:)]

Er han ille ellers også el?

vi har vært hos hudlege to ganger tidligere.. han er bedre nå enn på lenge, etter vi fikk ny kortison krem, men det går alltid opp og ned.. [&:] vi skal ta allergi test på han 1.juni.. de ville vente til han var 6mnd før de testa..
Bare håååper så sinnsykt at det ikke er noe spesielt han reagerer på.. Men ett eller annet i den grøten reagerte han på.. og enten er det vel melka som er i, ellers er det rismelet han reagerer på.. ikke lett å vite, men jeg håper VIRKELIG ikke det er melk!! Er så mye det er melk i[&o]

Uff stakar liten [&:]

Huff da.. håper dere finner en han  kan spise!

Back
Topp