Sta

Nord92

Andre møte med forumet
Når det kommer til det og skal velge navn på barnet.

Saken er slik at da vi ventet vårt første barn, var han for navnet jeg liker. Litt usikker var han til og begynne med, men han kunne gådt med på det. Dette barnet ble motsatt kjønn og han la ned alle mine forslag og ville bruke hans forslag, jeg tenkte slik som så, at ok. Jeg har ingen navn som betyr mye for meg og sa ikke mere om det. Jeg prøvde og venne meg til tanken på at hun skulle hete det og det var ok, mulig jeg kunne bruke navnet jeg likte om vi fikk ett barn til som ble motsatt kjønn. Han ville også kalle opp noen i sin familie, dette var ok for meg siden personen sto han veldig ner. Jeg likte ikke navnet men valgte og svelge det for hans skyld. Etternavn var jo også noe som skulle brukes etter hans side, ettersom det er mest vanlig og velge fars etternavn. Jeg gikk med på den, men skulle ha mitt etternavn med også. Det ble vi enige om, selv om han syntes at ikke burde gjøre det siden det er to SEN navn.
Nå har vi fått vårt andre barn som er av motsatt kjønn.. navn ble aldrig diskutert og han virket ikke ha noen særlig interesse eller sterke meninger ei heller noen forslag.
Han synes ALLE mine foralag er stygge og har sakt nei til ALLE. Han har ikke kommet på noen navn som vi begge syns faktisk passer barnet. Han er mere slik at det bare skal plukkes ett random navn som klinger godt i navneboken.
Problemet mitt er nå at siden han en gang syntes navnet var greit og kunne ha brukt det , vil han plutselig ikke. Ikke for at navnet er stykt, men bare for at han ikke vil.
Jeg har brukt så mye tid på dette at jeg til slutt ikke synes om noen andre navn enn dette, og jeg synes navnet passer utmerket når jeg ser på mitt barn. Det er verken populert populært eller sjeldent.
Hver gang jeg ser han tenker jeg at han heter dette siden det er ett navn som betyr noe for meg, og da jeg gikk med han i magen var tanken også at han kom til og hete det, ettersom det da ikke var noe problem.
Nå klarer jeg faktisk ikke legge bort navnet, og jeg blir såret når jeg tenker på at han nekter meg og velge det uten noen serlig grunn. Klompen i magen var også der når jeg fødte og så han, og tenkte at navnet faktisk passet perfekt slik som jeg hadde sett for meg.
Hva skal jeg gjøre?!

Om han fikk velge første gang så bør vel du få velge denne gangen. Selv om jeg er veldig for at man skal bli enige, og om den ene ikke er enig så må man legge det vekk å begynne på nytt. Men situasjonen blir litt annerledes så lenge han fikk velge første gang syns jeg.

Synes du skal være ærlig og fortelle han hva du føler angående dette navnet. Si at du synes det er rettferdig at det er du som får velge denne gang. Fortell at du ikke likte det første navnet han fikk velge og at du derfor håper han kan glede deg på samme måte som du gjorde for han. Si at du blir såret og at dette betyr mye for deg. Lykke til❤️

Ville kalt ham det du ønsker. Så lenge han ikke har egne ønsker eller har negative assosiasjoner til så syns jeg han er vanskelige.

Dere må jo bare bli enige på ett eller annet vis, da dere har like stor rett på å finne navn så må dere faktisk bli enige

Jeg tvang gjennom mitt ønske på mini, mye pga at bf skulle ha etternavnet. Han fikk bestemme mellomnavnet i tillegg.
Jeg føler nå at jeg har svært lite jeg skulle ha sagt om navn på en eventuell nr 2.

Hvis din samboer valgte navn på førstemann synes jeg ikke han har så veldig mye å si på dette barnet.

Kan du ikke vise ham det du har skrevet her da? Kanskje han forstår lettere da?
Hvis det er noe som betyr noe for deg, og han ikke klarer å komme på noe bedre selv, urde han kunne inngå et kompromiss siden du allerede har gjort det.

Prøv å forklare det slik du har prøvd å forklare oss det;)

Takk for svar. Han har faktisk nå gådt med på det..Han sa han ikke likte det men at det vokste sikkert på han.
Han ville gjerne se om han kanskje fant noe mellomnavn han likte, og det er ok for meg.
Glad det er over. Selv om jeg måtte stå på mitt og kanskje være litt urettferdig for han..

Takk for svar. Han har faktisk nå gådt med på det..Han sa han ikke likte det men at det vokste sikkert på han.
Han ville gjerne se om han kanskje fant noe mellomnavn han likte, og det er ok for meg.
Glad det er over. Selv om jeg måtte stå på mitt og kanskje være litt urettferdig for han..
Så bra!:D godt han forstod deg:)

Back
Topp