Guest
Datteren vår på 6 måneder har bare fått pupp de siste månedene - jeg hadde for lite melk i starten og var himmelsk glad den dagen jeg hadde nok. Hun er veldig aktiv, frisk og råsterk, og trenger jo etterhvert å begynne å spise vanlige porsjoner med mat.
Så nå har vi holdt på med smaksporsjoner i flere uker, og hun er veldig nysgjerrig på mat, og vil alltid ha det som vi spiser. Vi prøver litt forskjellig, hun synes det meste er fint, bortsett fra grøt- og vi prøver å finne en positiv stemning med maten, problemet er at hun er utrolig "egen" og sta, og vil allerede ordne alt selv. Hun er så liten at hun ikke klarer å få i seg mat og drikke på egen hånd (flaske/ fingre/ skje) men hun blir RASENDE når vi prøver å hjelpe henne. Det går bra med fire-fem skjeer mat, men så er det full skjærings. Jeg har prøvd å gi henne en egen skje, distraksjoner etc, men det er vanskelig. Vi trener med flaske, jeg vipper flasken forsiktig opp slik at hun skal skjønne hvordan det kan komme vann, men da HYLER hun….
Jeg er litt redd for at hun skal få i seg for lite næring, og særlig væske.. Bleiene er blitt "tørrere" enn før, nettene er mer slitsomme med opptil syv amminger, og hun er litt irritabel og ofte trøtt.
Vi får bare i henne noen spiseskjeer grøt/ middagsmat om gangen, en kvart avocado, opptil en halv banan… og noen teskjeer vann. En vanlig porsjon med grøt eller mat virker helt uoppnåelig....
Har dere noen tips…?