St. Olavs

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Hei :) dere som skal føde på St. Olavs, er det noen som har født der tidligere og kan fortelle meg hva som finnes av babyklær som man får låne der? Størrelse?

Og jeg ser på listene til fødebag'ene til folk at alle pakker bodyer, bukser og hentesett, men ingen pakker med pysj?? Trengs ikke dette? Jeg er førstegangsfødene så jeg har NULL peiling på hva jeg skal ta med og hva en baby trenger :p huff!

Hei :) dere som skal føde på St. Olavs, er det noen som har født der tidligere og kan fortelle meg hva som finnes av babyklær som man får låne der? Størrelse?

Og jeg ser på listene til fødebag'ene til folk at alle pakker bodyer, bukser og hentesett, men ingen pakker med pysj?? Trengs ikke dette? Jeg er førstegangsfødene så jeg har NULL peiling på hva jeg skal ta med og hva en baby trenger :p huff!

Jeg har pakket med pysj :-) sikkert ikke nødvendig men...

Jeg har pakket ned 2 pysj, 4 bodyer, 2 bukser og hentesett. Et teppe og 2 luer. Det er alt til baby :)

De har klær og luer til nyfødte, men klærne er veldig store og litt slitte. Størrelse 62 eller noe. Vil anbefale å ta med 2-3 nattdrakter til baby:)

Fødte der nå i juli. De har sånne bleietruser og genser som knytes bak. Aaaaalt for stor til vår frøken på 3600 og 48 cm, og ikke akkurat fint heller :p men funka jo til formålet sitt.

Hei! Er på st. Olavs nå:) det jeg ser som ligger i skapene er noen slags truser/bukser (?), bodyer og luer. De ser nokså store ut på størrelsen.. Har ikke prøvd det selv, jeg har tatt med egne klær. Har tatt med to pysjer, og endel sett.. Men nå har vi vært på fire sykehus i løpet av elleve dager, så har hatt behov for litt mer enn vanlig kanskje.. Men det som har vært veldig greit er ullklær, de vasker jeg bare opp for hånd og tørker etterhvert:)

Hei! Er på st. Olavs nå:) det jeg ser som ligger i skapene er noen slags truser/bukser (?), bodyer og luer. De ser nokså store ut på størrelsen.. Har ikke prøvd det selv, jeg har tatt med egne klær. Har tatt med to pysjer, og endel sett.. Men nå har vi vært på fire sykehus i løpet av elleve dager, så har hatt behov for litt mer enn vanlig kanskje.. Men det som har vært veldig greit er ullklær, de vasker jeg bare opp for hånd og tørker etterhvert:)
Takk for innspill! :D jeg tar nok med litt selv tenker jeg!

Jeg har også tatt med babynest og lammeskinn til å ha i "senga", syns de blir litt store og kalde ellers. Og et lite ullteppe til å balle henne inn i :) ellers har de sånne flanellduker og helsetepper man kan låne:)

ImageUploadedByBV Forum1468951458.795455.jpg
Babynest og lammeskinn i "senga" :)

Har født der 2 ganger før. Jeg har bare hatt med hentesett. Fungerte helt fnt å bruke klærne de hadde der for min del. Synes og det er greit å komme hjem uten masse skittent tøy.

Back
Topp