St Olavs vs Levanger

Fru95

Forelsket i forumet
Septemberskattene 2023
✨Juniverse 2026✨
Noen som har erfaring fra St. Olavs og/eller Levanger?

Bor såpass til at begge sykehusene kan være aktuelle fødeplasser. Har egentlig bestemt meg(oss) men er fortsatt interessert i å høre om noen har noen erfaringer/ meninger om noen av plassene.

Har ikke født på Levanger, men har god erfaring med St. Olavs. Fødte i 2015 og 2017, den ene hadde lav fødselsvekt og vi lå på barsel i noen ekstra dager. Fikk god oppfølging, fornøyd med jordmødre og behandling. Barselhotellet var jeg også fornøyd med :) Jeg hadde valgt St. Olavs over andre mindre sykehus. Det er større og om det skulle skje noe alvorlig hadde jeg følt meg langt tryggere der.

Noen som har erfaring fra St. Olavs og/eller Levanger?

Bor såpass til at begge sykehusene kan være aktuelle fødeplasser. Har egentlig bestemt meg(oss) men er fortsatt interessert i å høre om noen har noen erfaringer/ meninger om noen av plassene.

Har født på St.Olavs i 2017 (akutt keisersnitt - 6t varsel) og vanlig fødsel med klipp i 2019. Greie opplevelser, men ikke optimalt.

I 2017 var det negative at de ikke hadde kapasitet til å la meg være med ungen etter keisersnittet siden det var helg.

I 2019 fikk jeg epidural som gjorde meg midlertidig helt lam under og en stund etter fødsel. De glemte da å tømme blæra mi noe som resulterte i kateter i 3 dager. Jordmora var også helt sykt tafatt.

Hadde uansett valgt St.Olavs foran mindre sykehus pga. tryggheten hvis noe oppstår. Følte meg aldri utrygg. Når siste fikk dårlig hjerterytme ble rommet fylt av leger og sykepleiere umiddelbart.

Eneste fordelen jeg se med Levanger er at de har lystgass (mener jeg), og det har ikke St.Olavs.

Gøy om du deler valget ditt og hvorfor du velger som du gjør når du har fått nok tilbakemeldinger. Vil tro du får litt flere ved å spørre på "generelt", siden det ikke er så mange fra Trøndelag her i gruppa :)

Har ikke født på noen, og bor som deg, såppas til at begge er aktuelle! Jeg har valgt St. Olavs av hensyn til nettverk og barnepass til eldste når fødselen starter. I tillegg til at St. Olavs har nok mer ressurser ved komplikasjoner, ikke at jeg tror det skjer! Så vet jeg at Levanger har lystgass, og St. Olavs har det ikke. Ellers tror jeg nok at man kanskje merker forskjell på sykehusene i forhold til slitasje og alder. Levanger er jo eldre, men om det påvirker noe tror jeg nok ikke :) Og St. Olavs har parkeringskjeller, det har vell ikke Levanger.

Sniker. Fødte på St.Olavs 2021 og var veldig fornøyd. Fikk komme til barselhotellet etter fødsel. Og jordmødrene var helt supre (jeg ble liggende over et vaktskifte med hele 3 forskjellige jordmødre og alle var bare helt supre). Jeg følte også at de tok fødebrevet mitt på alvor her :-) de hjalp meg til å få en god fødeopplevelse da jeg hadde veldig angst for nettopp dette

Back
Topp