St.Olavs trenger melk nå!

Dytter opp

Er det noen som vet hva som avgjør om melka kan gis til premature eller bare eldre barn? Ser St Olav skiller mellom de to i denne artikkelen

Min melk kunne bare gis til de største fordi jeg har hatt en virusinfeksjon som jeg ikke husker navnet på, en forkortelse som jeg tror begynner på C.

Det er ikke farlig for egne barn, eller barn av mødre som har hatt det. Som er sånn ca halve befolkningen. Og ikke for de større babyen heller tror jeg, men akkurat for de minste kan de ikke få den.

I Bergen fikk jeg derfor ikke gi, for de hadde ikke fryser til mer enn melk til de minste den gang, men i Ålesund ga jeg i et halvt år etter at jeg fikk yngste.

Min melk kunne bare gis til de største fordi jeg har hatt en virusinfeksjon som jeg ikke husker navnet på, en forkortelse som jeg tror begynner på C.

Det er ikke farlig for egne barn, eller barn av mødre som har hatt det. Som er sånn ca halve befolkningen. Og ikke for de større babyen heller tror jeg, men akkurat for de minste kan de ikke få den.

I Bergen fikk jeg derfor ikke gi, for de hadde ikke fryser til mer enn melk til de minste den gang, men i Ålesund ga jeg i et halvt år etter at jeg fikk yngste.
Ah ja, CMV. Cytomegalovirus eller noe sånt. Jeg har også hatt det mener jeg å ha sett på noen blodprøver jeg tok for lenge siden.

JA, cmv. Men jeg fikk gi likevel, bare altså ikke til de minste, mest sårbare ungene.

Jeg kan gi til dem under 1500 gram. Må ta blodprøve hver måned for å sjekke at jeg ikke har fått viruset siden sist.

Back
Topp