St. Olavs hospital - erfaringer?

CeciliaC

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julikulene 2020
St. Olavs hospital som fødeplass. Er det noen som har erfaringer å dele? Hvordan er rommene? Ligger man flere på samme rom? Kan pappa'n overnatte der?

Jeg var svimmel etter fødsel så jeg måtte ligge på barselavdelingen istedet for barselhotellet. Fikk eget rom, og far fikk sove over. Det koster en sum per natt han er der. Rommene var helt greie, og alt var lett tilgjengelig. Jeg hadde rom rett ved kjøkkenet, så vi trillet med oss lillemor da det var tid for mat. De var veldig flinke på barnestell og tilknytning, men jeg fikk ikke så god erfaring med ammehjelp mens jeg var innlagt. Jeg slet med å forstå, og istedet for å forklare skikkelig så tok de tak i brystvorten min og stappet den inn i barnets munn. Men bortsett fra ammingen så trivdes vi veldig godt. (Var på ammepoliklinikken noen dager senere, og der var de kjempegreie).

Jeg vet ikke om de fremdeles har fellsrom på St.Olavs, men jeg tror ikke man må dele om man kan ligge på hotellet.

Jeg fødte der i 2008 og 2009, å skal nå føde der i løpet av de førstkommende ukene Etter første fødsel lå jeg på barsel inne på avdeligen pga forhøyet blodtrykk. Lå på enerom med far tilstede hele tiden. Etter andre fødsel lå vi på pasient hotellet. Det er som å bo på vanlig hotell med dobbelt seng, bortsett fra at det er bemannet med barnepleiere. Bare dra i en snor så kommer de å hjelper deg der også, slik som inne på sykehuset. Jeg syntes det var veldig godt å bo på hotellet, men de var nok mest "serviceinnstilte" på sykehuset.

Hva med fødestuene, har virkelig alle eget bad med badekar?

Last edited:
Vi fødte der i 2012 og er veeldig fornøyde!!
Jordmor ga oss tid for oss selv og kom kun inn for å sjekke om alt var ok før hu dro ut igjen :)
Etter fødselen ble vi flytta til barselhotellet og der var vi i to netter, pappan lå over med meg men det kosta litt og han måtte betale for maten sin sjøl!
På hotellet kom det folk innom for å sjekke at alt var ok og vi kunne trykke på en knapp for å få hjelp til amming osv så det var veldig greit :)

Ok, så man kan havne både på hotellet og barsel. Jeg bor nært sykehuset, håper jo å komme raskest mulig hjem. Men det er godt å høre at man ikke ligger på fellesrom - det er jeg så redd for. I tillegg til at jeg ikke ønsker at far må forlate oss om natten. Så det var virkelig gode nyheter :-D

Hva med fødestuene, har virkelig alle eget bad med badekar?
Vi ville hjem dagen etter fødsel men da fikk vi så sterke reaksjoner fra jordmødrene på hotellet så vi ble en natt ekstra..

Alle har vel badekar og eget bad ja :)

Back
Topp