St.Olavs 'gnien' på keisersnitt?

Sillynelly

Betatt av forumet
Jeg har termin i desember.

For å gjøre en lang historie kort: Jeg har en laaang sykdomshistorie knyttet til underlivet (forstadie til hudkreft) behandlet bl.a med en laseroperasjon og frysebehandling, etterfulgt av mange (10+) år med mye smerter, tørre og vonde slimhinner, stadige rifter i mellomkjøttet osv osv. Og naturligvis tilnærmet 0 seksuelt samliv i mange år. Stakkar mannen min, han har vært tålmodig, vi ble sammen like før alt dette startet... De siste årene har det blitt noe bedre, men fortsatt ikke 100 %. Hører med at jeg har en stadig tilbakevendende herpes, som jeg må ta Valtrex forebyggende for. Uklart om de to problemene henger sammen eller ei, men uten Valtrex har jeg jevnlige utbrudd. Utbrudd kan også inntreffe selv om jeg tar Valtrex, men er da som regel snillere. Dette skjer sørlig hvis noe har irritert huden der nede, for eksempel etter samleie.

Jeg ønsker pga dette keisersnitt. En skade i forbindelse med fødsel frykter jeg at vil sette tilstanden min 10 år tilbake i tid, og at jeg kanskje aldri blir bra igjen. Også er det jo alltid en fare for å smitte barnet, selv om herpesen så vidt jeg vet kun er i ytre kjønnsorganer.

Fastlege har lovet å henvise meg til vurdering for planlagt keisersnitt, men jeg lurer på hvilke opplevelser dere her har med dette på St.Olavs. Jeg har hørt at de har vært veldig tilbakeholdne med å gi keisersnitt, og at enkelte som har blitt henvist av lege og fått beskjed om at de får keisersnitt likevel har opplevd at dette blir trukket i tvil når dagen kommer. Type argumentasjon som at 'Joda, dette går bra, vi prøver naturlig først'. Får helt fnatt av å tenke på at det skulle skje :(.

Erfaringer anyone? Evt råd om hvordan jeg bør legge frem saken min for å nå frem?

Var så stresset da jeg kom dit at jeg trodde jeg skulle svime av. Haha. Men fikk KS basert på en tidligere opperasjon. Når det kommer til din situasjon så er det vanskelig å si. Men krysser fingrene for at det ordner seg for deg :)

Back
Topp