St. olav vrs Haugesund

Prøver21

Lykkerus <3
Hei :)
Vi har fått time i uke 44 i Trondheim og i uke 48 i Haugesund. Er veldig usikker på hva vi skal velge. Haugesund er den klinikken vi hører til og har brukt tidligere. Ligger også mye nærmere her vi bor.
Men har hørt mye bra om St. olav og fant nettopp ut at Sas flyr direkte opp fra Sola!

Noen tips som kan hjelpe på valget??
På forhånd takk!

Kjenner ikke til Trondheim, men er selv veldig fornøyd med Klinikk Hausken. Her blir du godt tatt imot, og jeg har flere familiemedlemmer som også er fornøyd (vi er flere i familien med PCOS). Klinikk Hausken har jo også avdeling i Stavanger, og det er veldig praktisk når man skal følges opp :)

Jeg har akkurat vært gjennom et forsøk hos Hausken, og var veldig fornøyd. Bor i Stavanger, og er da praktisk med kontroller mtp avd i Stavanger. Sparte mye på reisetid! Var inne 6 ganger, der to av de var i Haugesund. Ble forøvrig gravid på første forsøk! :)

Jeg antar det er offentlig forsøk du skal i gang med her og tenker på sykehuset i Haugesund :) Jeg har kun erfaring med Hausken så har ikke noe å komme med når det gjelder sykehusene men det jeg tenker på er reisetiden og kostnaden. Du bor kanskje i Stavanger området siden du vil reise fra Sola og da lurer jeg på om du har reist noe til Trondheim før? Det er ganske tidkrevende selv om det går direktefly - Værnes ligger ca 1 times kjøretur fra sentrum. Flybilletter som må bestilles på kort varsel koster også ganske mye (jeg har betalt ca 3000 de siste gangene når reisen er 1 uke frem i tid) og så kommer eventuelt hotell i tillegg, men det dekkes kanskje når det er offentlig, jeg kjenner ikke til den prosessen :) Det tar tid å komme seg til Haugesund også men for meg var det veldig ok å ikke måtte forholde seg til andre mennesker etter uttak f.eks men prosessere tankene mine i bilen på vei hjem :) Uansett, lykke til med ivf reisen din!

Vi er veldig fornøyde med St. Olavs, selv om vi ikke har hatt et vellykket forsøk enda. Hyggelige og flinke folk, men det er mange pasienter der så det er fort ut og fort inn. Men jeg har aldri følt at jeg har blitt dårlig ivaretatt likevel. Har alltid fått god informasjon og oppfølging. Og når man først har kommet inn så er det ikke så lang ventetid, har alltid fått nytt forsøk kjapt etter. (2 mnd, men kunne fått etter 1). Vet ikke hvor lang ventetid det er på Haugesund mellom forsøkene.
Men reising i forbindelse med forsøk tar på altså, vi kjører ca 2000 km totalt når vi har hatt forsøk og man blir sliten av det. Så jeg hadde valgt sykehuset som ligger nærmest.

Tusen takk for alle tips og råd. det er offentlig vi skal i gang med ja.

Jeg hadde en lang og god samtale med den ene sykepleieren v st. olav i går å vi ble enige om at det nok va lurest å prøve haugesund først da dette er en mye enklere reisevei for oss og mindre stress. og siden det kun ble 1mnd i forskjell så var det ikke vert stresset. Men fikk beskjed om at vi måtte bare ta kontakt vis vi ville ha behandling hos dem ved senere anledning.

Så da er det bare å stålsette seg for en runde i Haugesund i nov/des :) Gru gleder meg til å begynne igjen.

Min eldste søster var på Haugesund sykehus for å gjennomføre IVF - hun/de var veldig fornøyd med det.
De hadde prøve Haukeland sykehus først, og var svært misfornøyd.

Vi har fått time i Haugesund i mars 2017 :)

Back
Topp