St.olav - tidlig ul - kjønn

Mamma til 2 gutter

Elsker forumet
Dere som skal føde på St.olav og har hatt tidlig ul - har dere fått vite kjønn? Skal på ny ul i morgen og er da 14 uker - men regner med vi ikke får vite kjønn. Det samme opplevde jeg med de to andre jeg har - måtte vente til oul med kjønn.

Dere som skal føde på St.olav og har hatt tidlig ul - har dere fått vite kjønn? Skal på ny ul i morgen og er da 14 uker - men regner med vi ikke får vite kjønn. Det samme opplevde jeg med de to andre jeg har - måtte vente til oul med kjønn.
De er kanskje litt mer restriktivt med sånt på sykehus ser jeg for meg... Jeg var på TUL i uke 13 hos privat gynekolog, og han sa hva han trodde det var, selv om han ikke kunne garantere noe. Da jeg var på OUL på sykehuset sist (ikke St. Olavs, et annet sykehus) ville de nesten ikke si kjønn til og med :p

De er kanskje litt mer restriktivt med sånt på sykehus ser jeg for meg... Jeg var på TUL i uke 13 hos privat gynekolog, og han sa hva han trodde det var, selv om han ikke kunne garantere noe. Da jeg var på OUL på sykehuset sist ville de nesten ikke si kjønn til og med :P
Ja, regner med de er litt mer restriktiv der enn hos en privat. Jeg skal spørre likevel da, men får vell beskjed om å vente[emoji13]

Ja, regner med de er litt mer restriktiv der enn hos en privat. Jeg skal spørre likevel da, men får vell beskjed om å vente[emoji13]
En idé kan være å spørre litt sånn på slutten etter at de har sjekket alle de viktige tingene. Litt sånn "kan du forresten se kjønn også?" Det var sånn jeg spurte gynekologen min. Han svarte ikke på det da, hahahah, men etterpå da jeg satt i stolen ved siden av kontorpulten hans sa han "Jeg kan ikke garantere noe, men jeg synes det så mest ut som om det er en (også kjønnet)" :)

Vi fikk høre av ene legen som tok ultralyd på oss på st. olavs at de helst ikke ville si kjønnet fordi det ble sånn press på dem om det ble feil. Ser nesten for meg de foreldrene som har blitt kjempesinte på legene når det kom ei jente og de hadde kjøpt kun ting til gutt eller omvendt [emoji23]
Har inntrykk av at de fleste er fullt klar over at det ikke er skrevet i stein på ultralyd.

Jeg var der 12+3, og det var ikke noe problem å spørre om kjønn (men gjorde som snuppsemammaen foreslår og spurte på slutten). Hun kunne ikke gi oss noe svar, men jeg var jo kortere på vei enn det du er nå :) Lykke til på TUL!

Vi fikk høre av ene legen som tok ultralyd på oss på st. olavs at de helst ikke ville si kjønnet fordi det ble sånn press på dem om det ble feil. Ser nesten for meg de foreldrene som har blitt kjempesinte på legene når det kom ei jente og de hadde kjøpt kun ting til gutt eller omvendt [emoji23]
Har inntrykk av at de fleste er fullt klar over at det ikke er skrevet i stein på ultralyd.
Også kommer det vell veldig an på om hvem man treffer når man er der. De er vell redd for at de skal si feil.

Jeg var på sykehus på ul nå i uke 14, og legen hadde ingen problemer med å fortelle oss kjønnet. Men hun hadde sett det for lenge siden når vi spurte da.:)

Jeg var på tul på st. Olavs før jul, når jeg var 13+3. Da fortalte hun at det så veldig ut som gutt, uten at vi spurte. Hun spurte så klart om vi ville vite det først, da [emoji28]

Var på TUL på st.Olavs i uke 13+2. Var vanskelig å se kjønnet akkurat da, så må nok smøre oss med tålmodighet og vente til OUL. Skal dit 14.februar, og da er jeg 18+2. Gleder meg masse, og er kjempe spent på å få vite kjønnet. :p:Heartred

Legen prøvde å se, men den lå selvfølgelig så dumt til i dag at han fikk ikke til å se kjønn. Da er det bare å vente til 21 februar da

Back
Topp