St hans mellom Oslo og Lillehammer? *oppdatert med bilder*

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Vi skal kjøre nordover på st hans aften, og jeg prøver å planlegge litt hvor det kan være lurt å stoppe for pauser. Da tenkte jeg selvfølgelig straks på dere. ;) Er det noen som vet om noen steder ca mellom Oslo og Lillehammer der vi kunne stoppet på st hans så Felix fikk løpe litt? Et bål hadde vært fantastisk, og pølsesalg en flott bonus. Håper på svar av typen "speiderforeningen på Lillestrøm arrangerer morsomme leker og båltenning rett ved E6". 

jeg er usikker på om det er noe sted rett ved E6, kanskje i Hamar-området? Innen da har vel flommen gitt seg og vil jeg tro.

Bål på maihaugen på lillehammer! men du hadde vel kanskje tenkt deg noe før lillehammer. Ligger ikke rett ved e 6 heller men.

Hmm, kanskje jeg skal prøve å komme avgårde herfra tidsnok til å rekke maihaugen. Det står på hjemmesiden deres at feiringen er fra 17.30 til 23.30. Har du vært der tidligere år? Vet du om man bør være der 17.30? Eller er det kos for ungene om vi kommer dit kl 19 også? Er maihaugen rett ved sykehuset? Det er ikke så voldsom omvei det eller? Sist vi kjørte forbi Lillehammer stoppet vi på en mcdonalds rett ved E6, og det frister ikke til gjentakelse for å si det slik...

Håper at veiene er blitt bedre til da ja. Ellers må vi nok kjøre Østerdalen i stedet.

Jeg har ikke vært der - bare hatt veldig lyst til å dra dit!
Maihaugen er rett bak sykehuset:)! lett å finne fram!

Veiene er kjørbare nå så Gudbrandsdalen skal gå fint å kjøre - tipper det er stas for unger å komme dit kl 19 og! Mye liv der tenker jeg:)

Tusen takk! Da skal vi prøve å rekke Maihaugen. :) Begge barna bruker å legge seg ca kl 21, så det hadde vært perfekt om vi kunne ta en god pause på Lillehammer før de skal sove i bilen.

Wow! Maihaugen var helt fantastisk! Slik st hans feiring hadde jeg aldri forestilt meg. Vi var der i 4 timer, men rakk ikke å se på halvparten en gang. Tror vi må sette av en hel dag til maihaugen en annen gang.

Vi fikk se utdrag fra Peer Gynt, og Felix ble sminket som troll. Vi fikk kjøre med hest og vogn, det var kyr som han fikk mate, og det var høner, ender, kaniner og geiter å se på. Det var en flott utendørs scene med musikk som fascinerte begge barna, og en liten folkemusikkonsert inne i den ene kirken. (Felix trodde bestemt og høylydt at han som spilte fele måtte være Per Spelmann.) Vi har vært inne i en seter (akkurat som i eventyrene), inne i et gammelt tog, sett en brannbil osv osv. Heldigvis rakk jeg ikke inn i mer enn en butikk, for den gammeldagse lekebutikken jeg fant hadde skummelt mye fint, og jeg kjøpte selvsagt alt for mye. Lillesøster på 6 mnd har nå fått sitt første par skøyter...

Her er de få bildene som det ikke ble med andre barn på:

Lille trollet mitt:

Koser seg med saft og det han fremdeles tror er pølse med tortillas:

Hørtes knall ut - vi kom oss ikke dit i år heller!! Ser ut som Felix storkoser seg:)!!!

Hørtes knall ut - vi kom oss ikke dit i år heller!! Ser ut som Felix storkoser seg:)!!!

så fint!! Du får arrangere treff på maihaugen du :))

Tuttelure skrev:

Hehe, da var det i alle fall bortkastet at jeg kikket og kikket etter noen som kunne være deg. Jeg aner jo ikke hvordan du ser ut heller, men jeg så ingen gravide med jente på riktig alder.

Anbefaler det virkelig om du har muligheten et år. :)

Fru H skrev:
så fint!! Du får arrangere treff på maihaugen du :))

Jepp, jepp. :) Neste gang jeg skal på maihaugen må dere også komme. :)

Mulig det blir en stund til da, selv om jeg faktisk greide å kjøre til kristiansund på bare 6 timer etterpå. Ingen som vil på treff på nordmøre vel?

Høres ut som en strålende St.hansfeiring! Og så kjempefine bilder av Felix, så ut som en minneverdig opplevelse:)

Back
Topp