Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vet noen om det er lurt å bruke støttestrømper under svangerskapet for å unngå åreknuter evt opphovne bein? Synes jeg har hørt noen nevne det... Isåfall, hvor tidlig i svangerskapet bør man gå til investering av slike strømper?
Til meg sa de at de anbefalte å bruke støttestrømper dersomdu står og går mye på jobben for eksempel.
Eller dersom du er disponert for åreknuter (det er visst arvelige tendenser).
[;)]
Brukte det selv fra ganske tidlig av, kanskje fra uke 18. Har ikke hatt vann i kroppen før nå, og har heller ikke sett noe til åreknuter enda... Tror ikke jeg har hatt behov for strømpene egentlig før nå, men det er jo greit å forebygge det man kan.
eg gjikk og sto hele tiden på jobb, eg kjøpte meg slike og brukte de fra uke 19, de dagene eg glemte, hadde sååååå vont i beina var helt j... og bare komme meg hem til sofaen
Kjøp dem nå sier jeg, og bruk dem! Er deilig å gå i de syn jeg, kjenner at beina holder seg "lette" hele dagen. Jeg får de ikke på lenger jeg da, eller det blir som å løpe maraton hvertfall[;)]
Du kan som sagt bruke de hele tida, og de er fine å bruke forebyggende mot åreknuter. Vet om noen som ikke har brukt sånne strømper som sitter med noen fine blodårer på beina[&:]
Løp og kjøp først som sist hvis du uansett skal ha de[:D]
Jeg har brukt støttesømper fra uke 12. Dette fordi jeg har lavt bt, og bt-fall så jeg besvimer.
Bare begynn å bruk støttesrømper jenter, Skal det ha noe effekt må du begynne tidelig før venene utvider seg etc
jeg har brukt støttestrømper siden 4.mnd, gravide er mer utsatt for blodpropp enn andre og jeg er i tillegg enda mer utsatt pga at det har vært blodpropp i familien. vi har noe som heter aktivert protein c resistens (påvises v blodprøve. alle som har hatt blodpropp i familien bør ta en sånn blodprøve)