Støttestrømper

x1xhnilss

Andre møte med forumet
Vet noen om det er lurt å bruke støttestrømper under svangerskapet for å unngå åreknuter evt opphovne bein? Synes jeg har hørt noen nevne det... Isåfall, hvor tidlig i svangerskapet bør man gå til investering av slike strømper?

tror ikke du bør invistere i sånne riktid enda..vannet i kroppen kommer som oftest på slutten av svangerskapet,har jeg blitt fortalt værtfall..[;)]

Til meg sa de at de anbefalte å bruke støttestrømper dersomdu står og går mye på jobben for eksempel.
Eller dersom du er disponert for åreknuter (det er visst arvelige tendenser).
[;)]
Brukte det selv fra ganske tidlig av, kanskje fra uke 18. Har ikke hatt vann i kroppen før nå, og har heller ikke sett noe til åreknuter enda... Tror ikke jeg har hatt behov for strømpene egentlig før nå, men det er jo greit å forebygge det man kan.

eg gjikk og sto hele tiden på jobb, eg kjøpte meg slike og brukte de fra uke 19, de dagene eg glemte, hadde sååååå vont i beina var helt j... og bare komme meg hem til sofaen

Kjøp dem nå sier jeg, og bruk dem! Er deilig å gå i de syn jeg, kjenner at beina holder seg "lette" hele dagen. Jeg får de ikke på lenger jeg da, eller det blir som å løpe maraton hvertfall[;)]

Du kan som sagt bruke de hele tida, og de er fine å bruke forebyggende mot åreknuter. Vet om noen som ikke har brukt sånne strømper som sitter med noen fine  blodårer på beina[&:] 

Løp og kjøp først som sist hvis du uansett skal ha de[:D]

Tror ikke det er så dumt nei. Jeg skal invistere i et par når jeg skal ut å fly om én mnd - i 9 timer:/ Har blitt annbefalt det.

NB MÅÅÅ ta de på i sengen FØR du reiser deg opp!

Jeg har brukt støttesømper fra uke 12. Dette fordi jeg har lavt bt, og bt-fall så jeg besvimer.
Bare begynn å bruk støttesrømper jenter, Skal det ha noe effekt må du begynne tidelig før venene utvider seg etc

jeg brukte mye sånn på jobben.begynte å bruke det rundt uke 20...syns det hjalp bra!!!

jeg har brukt støttestrømper siden 4.mnd, gravide er mer utsatt for blodpropp enn andre og jeg er i tillegg enda mer utsatt pga at det har vært blodpropp i familien. vi har noe som heter aktivert protein c resistens (påvises v blodprøve. alle som har hatt blodpropp i familien bør ta en sånn blodprøve)

Back
Topp