Støttestrømper

AJT29

Flørter med forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei! Forrige graviditet fikk jeg åreknuter på leggen. Tenker at DENNE gangen skal jeg kjøpe noen gode støttestrømper som jeg kan bruke (litt senere i graviditeten selvfølgelig).

Har dere et merke å anbefale? Er det noe forskjell på slike støttestrømper? Burde de gå til kneet eller låret? :) Andre tips for å unngå åreknuter?

Har ikke hatt åreknuter, men har hatt blodpropp i leggen og er derfor godt kjent med støttestrømper:smug:

Det viktigste er at du kjøper noen hvor størrelsen avgjøres av at du måler leggen hvor der den er tjukkest og ankelen der den er tynnest. For eksempel Jobst. Du skal måle deg på morgenen, før du har blitt hoven. De som går på skostørrelse er bare tull, man kan jo fint ha små føtter og store legger og motsatt.

Når det gjelder forskjellen til kne vs til lår er jeg litt usikker på forskjellen, jeg har brukt begge deler. Du kan jo eventuelt høre med de som jobber på apotek hvor de selger dem:happy:

Sniker. Har prøvd mye forskjellig, men de fra medi er definitivt best. Men få tatt mål, og sjekk at de passer skikkelig. Jeg har til hoftene og også strømpebukse. De finnes og med plass til gravidmage

• Har ikke hatt åreknuter, men har hatt blodpropp i leggen og er derfor godt kjent med støttestrømper:smug:

Det viktigste er at du kjøper noen hvor størrelsen avgjøres av at du måler leggen hvor der den er tjukkest og ankelen der den er tynnest. For eksempel Jobst. Du skal måle deg på morgenen, før du har blitt hoven. De som går på skostørrelse er bare tull, man kan jo fint ha små føtter og store legger og motsatt.

Når det gjelder forskjellen til kne vs til lår er jeg litt usikker på forskjellen, jeg har brukt begge deler. Du kan jo eventuelt høre med de som jobber på apotek hvor de selger dem:happy:

Tusen takk for tips og gode råd! :) Skal huske å måle meg om morgenen!

Sniker. Har prøvd mye forskjellig, men de fra medi er definitivt best. Men få tatt mål, og sjekk at de passer skikkelig. Jeg har til hoftene og også strømpebukse. De finnes og med plass til gravidmage

Takk for tips! Skal sjekke ut Medi sine :) Bruker man det da hele tiden? Vet du når man bør begynne for å forebygge nye åreknuter i graviditeten?

Takk for tips! Skal sjekke ut Medi sine :) Bruker man det da hele tiden? Vet du når man bør begynne for å forebygge nye åreknuter i graviditeten?

Nå tok jeg meg friheten til å svare, selv om jeg tilhører en annen termingruppe. :p
Jeg har medi støttestrømper, kjøpt på bandasjist. Tar de på meg med en gang jeg står opp. Ikke noe valsing rundt og skal bare, eller spise frokost. Strømpene kommer på veldig kjapt. Tar de av meg på kveld når jeg skal legge meg. Hender jeg tar de av noen timer før jeg legger meg, men da har jeg kun planer om å ligge, fram til jeg legger meg. Nå har jeg vann i beina og hatt det nesten fra start av svangerskapet.

Hvis du er usikker på bruken av støttestrømper, så ville jeg ha hørt med fastlegen din :)

Jeg bruker hele tiden, men for å forebygge åreknuter er det nok lurt å begynne før de kommer, så ganske tidlig.

Back
Topp