Støttestrømper - Lilletåa sovner nesten!

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Hei dere! Finner ikke igjen den tråden jeg trodde eksisterte om støttestrømper. Jeg er i uke 32 og har ingen hevelser per nå (har heller ikke fått det i de to tidligere svangerskapene), men både jordmor og lege anbefalte støttestrømper preventivt når jeg kjører langt på ferie i sommer.
Jeg kjøpte i dag tidlig, og har siden sittet i bil i 5,5 timer (har vært utenom strekt meg et par ganger). Jeg kjenner at det hjelper, for jeg har hatt mindre «trykk» nedover beina i dag enn på bilturen et par dager tidligere.

Men, den ene lilletåa sovna nesten. Akkurat som den fikk for mye trykk på seg? Men strømpene så helt like ut på begge bein, uten noen «klumper». Kan jeg ha tatt den på feil?

Har aldri prøvd støttestrømper selv, men de fleste gamlingene jeg har hjulpet på med støttestrømper syns det er viktig å tøye godt på tærne sånn at det ikke er stramt. Er som regel ganske løst når jeg har tøyd.

Får du på deg støttestrømpene selv? Ser ikke for meg hvordan jeg skulle greie å gjøre det selv...

Støttestrømper er ubehagelig å gå med uansett synes jeg, det klør osv Brukte det under flytur selv og det var så deilig å få av igjen! Men så lenge man passer på at de sitter riktig rundt helen og foten generelt, så kan man ikke få gjort så mye feil.

Har aldri prøvd støttestrømper selv, men de fleste gamlingene jeg har hjulpet på med støttestrømper syns det er viktig å tøye godt på tærne sånn at det ikke er stramt. Er som regel ganske løst når jeg har tøyd.

Får du på deg støttestrømpene selv? Ser ikke for meg hvordan jeg skulle greie å gjøre det selv...
Takk for svar! Jeg glemte helt å svare her. Jeg har fått dem på selv de to gangene jeg har brukt dem. Men tror ikke jeg kommer til å få det til om noen uker.. Andre gang fikk jeg ikke vondt i tåa, så antakelig var de ikke helt riktig på første gang.

Back
Topp